Zdravím,
mám na kole hydraulické kotoučovky Tektro. Řeším vibrace zadního brzdiče při přibržďování. Kotouče tam jsou originální (20 tis. km) a destičky zhruba 1000km a jsou jako nové. Občas si brzdou přibržďuji z kopce (hlavně na mokrém asfaltě) a po chvíli se začne celé kolo chvět a pak je to kromě cítění i slyšet, jak to celé rezonuje. Pokud brzdím dostatečně silně (těsně před smykem) tak je všechno O.K.
Zkoušel jsem to řešit tím, že jsem se rozjel z kopce, intenzivně brzdil a k tomu šlapal, že když se to obrzdí ... nic. Po výměně destiček předek/zadek je to stejné. Může to způsobovoat kotouč? Všechny šrouby, i na kotouči, jsou dotaženy.
Měl jste někdo podobný problém? Jak jste ho řešil? Do servisu se mi moc nechce a vzhledem k tomu, že je to zadní brzda, tak to ani moc "nehoří".
Odhadneš frekvenci toho virblu ? Jde to s otáčkou kola, nebo je to častější ? Nemáš kotouč probrzděný ? Nebo není to nějaký "umělecký" kousek, samá díra, pak je normální, že při malém stisku destičky o díry trošku škobrtají. Pak taky záleží na tuhosti třmenů, adaptérů, rámu, co jak od toho kotouče přenese.
0
Mám tam tyto - http://www.cyklosport-shop.cz/images/42404.JPG - kotouče. Vpředu i vzadu +- stejná tloušťka, dle mikrometru a z toho soudím, že budou v pohodě (vzhledem k nepoměru využívání přední a zadní brzdy).
Z počátku, když zatáhnu jen zlehka, tak jde hluk s otáčkou kola a to je tím, že destička škrtá o kotouč, jak je křivej. Ale když přitáhnu trošku víc, tak to vibruje jak ďábel.
Zkusím prohodit kotouče, i když se mi do toho nechce, a uvidím.
0
Mám m.j. tandem, a toto jsem měl na předku - drnčelo to při brždění, že jsem měl strach, kdy mi prdne vidle a bude mazec. Po několika úpravách destiček vždy začalo znovu totéž. Nechal jsem si i vyměnit vidli, a bylo to to samé. Nakonec jsem si nechal udělat festovnější vidli u DURATECu na zakázku a všechno skončilo. Vychází mi z toho, že aspoň u mého kola byla někde poddimenzovaná pevnost buď sváru nebo konstrukce vidle. Nepřeji ti to, tato možnost tady ale je. A výrobce taky není žádný začátečník, kolo je od BAREŠe.
0
tak to nevím já mám shimano a tohle se mi neděje a to ani na nákladním kole kde mám 203mm. pokud máš oba kotouče stejné zkus je prohodit.
0
[Solved]
Zkusil jsem ještě vyměnit destičky a to nepomohlo. Takže jsem destičky dal tam kde byly a vyměnil jsme kotouče a to už pomohlo. Nevím proč, ale posledních 200km je to ticho a nevibruje to ;)
0
Asi po těch kilometrech už trochu zeslabený a vyhřátý a posun v pevnosti a možná i změna směsi v nových destičkách stačí ke změně vlastností při brzdění a rozkmitání.
0
No u předku tohle někdy dělá nepatrně povolené hlavové složení, netuším co máš za kolo, jaká je zadní stavba, případně odpružení zadního kola, ale nemůžou být brzdy v pořádku a vibrovat buď střed nebo něco v zadní stavbě kola ?
0
Author Dexter 2011 s pevným rámem. Klidně by to mohlo být i stářím, přeci jen to kolo jezdí věčně naložené brašnama. Ale když se to po přehození kotoučů ztratilo, tak bych to viděl spíš na kombnaci destičky, kotouč, opotřebovanost.
0
Už se to tu jednou řešilo a padl odkaz na jeden hodně podrobný článek o kotoučovkách pro auta. Podle něj je možné, že se materiál z destičky nerovnoměrně zapeče do povrchu kotouče, takže na něm vzniknou neviditelné hrbolky. Obrzdit nejdou, protože jsou tvrdší než okolní kov a naopak postupně rostou. Řešit to jde jenom přebroušením kotouče. Nejjistější způsob, jak tenhle problém vytvořit, je dlouho intenzivně brzdit a pak držet brzdu ještě chvíli po zastavení.
Ale nevím, jestli to hrozí i u cyklobrzd.
0