Je tam jedna velká výhoda - nespadne ani nepraskne řetěz.
0
Menší váha, nemusíš mazat, výdrž dvacet tisíc km (info z cykloprodejny).
0
Cykloprodejnou uváděná výdrž je, dle mého, podhodnocená.
Ozubený řemen, užívaný v motorech (je širší x víc kladek, větší rychlost, větší přenášený výkon) má uváděnou životnost najetých 120t.km (VW)
0
Škoda, že´s nepřidal odkaz.
O ´návratu´ Favoritu se mluvilo v roce 2012 (2013)
http://nazory.euro.e15.cz/rozhovory/richard...
, ale od té doby ´ticho po pěšině´ ...
výhody: tichý, netřeba mazat, průtažnost (u bicyklu) vzhledem k přenášenému výkonu blížící se nule, dlouhá životnost
myšlen ozubený řemen
8-)
------------------------------
nevýhody: změna převodu - variátor = značné ztráty, planetová převodovka (Sachs, Sram, Shimano, Rohloff) těžká
0
http://www.favorit.cz/favorit/technologie
0
"Řemenový pohon na jízdním kole má z pohledu jezdce velké množství předností: řemen je výrazně lehčí než klasický řetěz (až 4x), má až desetkrát delší životnost, není potřeba ho mazat, neušpiníte se o něj, nikdy nezrezne, nespadne, ani se nepřetrhne, nevyžaduje každodenní údržbu.
Jízda na kole s řemenovým pohonem je hladší, lehčí a naprosto tichá. Na druhou stranu je řemen výrazně dražší a klade vysoké nároky na přesnost výroby i tuhost rámu kol."
Typicky výhody, které využije závodník. Používá se, alespoň tam, kde se nepoužívá řazení, tedy např. dráha, bikros?
0
Při 10x delší životnosti není cena vyšší.
K porovnání:
http://www.tyma.cz/produkty/ozubene-remeny/
0
Porovnávají hmotnost řemenu s průměrným řetězem nebo s nějakým top modelem?
A o jedné, vcelku podstatné, vlastnosti řemenu se nezmiňují. Nemá takovou tuhost jako řetěz, prostě se protáhne, špalíky zdeformují. BFU to nepozná, ale takový dráhař už jo. A ten nejspíše není zvědavý na gumovou odezvu.
0
Sem si myslel, že v tom bude nějaká zrada...
0
No ono to není kolo pro dráhaře, že?
0
1:8 do vitrínky ale dobrý :-)
0
jo do vitrínky určitě. Za ty peníze to na ježdění po městě není a jinam už teprve ne. Rozhodně je to hodně snobské kolo a pro snoby je to určené.
0
Odpovídal jsem na Joeovu otázku.
Obecněji by mě zajímalo co myslí "sportovním kolem pro překonávání limitů".
Spurter s tímhle kolem limity nepřekoná (stejný problém jako u dráhaře). Subtilní vrchař také ne, devět kilo váží zimák s blatníkama a nikoliv letní jednice. Vytrvalostní jezdec také ne, vnitřní odpory nábového řazení budou určitě větší než u klasické přehazovačky, takže by mu to zbytečně bralo energii.
Jako městská designofka asi dobrý, ale na to stačí ocel a nepotřebuje k tomu drahé uhlí.
0
Patrně hovoří o cenových limitech :)
0
Zajímal by mne rozsah převodů té planetové převodovky a velikost primárního ozubeného kola u šlapek. Zkrátka jak je to zpřevodováno. Také to integrované svícení neuvádějí žádné parametry. To co je na tom webu je reklama a nikoliv technická specifikace.
Rámy budou dělat na míru každému jezdci?
0
Je tam Alfine 8 nebo 11 (307% resp. 409%), převod 46/26 nebo 50/26.
Ano, sedlovka je stavitelná +- pár milimetrů, aby se to náhodou nedalo prodat nebo poslat dál v rodině.
http://www.favorit.cz/technicka-data
Celé mi to přijde jako leštěný prd. Snad slušný rám, tuctové vybavení a to celé prodávané za násobek výrobní ceny. Dobrý je to tak pro ministra, kterej na tom bude jezdit na zasedání vlády.
0
Ten má asi lepší a na tu strašnou dlažbu okolo ministerstva i vhodnější. Leda že by jako Zeman chtěl sedlat pouze české výrobky.
0
Citace p. Galoviče(Favorit), z toho článku na nějž odkazuje AV:
"Budeme dělat kola pro běžné lidi, ne pro závodníky a sportovce. Jde nám o užitkové vlastnosti, aby měl člověk kolo rád a chtěl ho používat..."
A tomu milí přátelé odpovídá i cena:
od 55.700,-
neboli jak píšou ti filozofové značky - cituju:
"Favorit vždy stál přibližně dvojnásobek průměrné měsíční mzdy."
To už je levnější dánská Biomega s elektronickým 8-kvaltem.
Tam aspoň ví, že řadící lanko vždy reaguje na teplotní výkyvy a zapřičiňuje neustálé rozštelovávání planetovky, která je na to velmi háklivá - oproti klasice.
Dále cituji:
"Karbonový rám je o více než 1kg lehčí, tužší a hodí se spíše pro sportovní jezce, nebo pro osoby, pro něž je manipulace s lehkým kolem důležitá. Ocelový rám je pružňější, a tudíž jízda na něm pohodlnější."
Jestli je Favorit oceláč pružnější než karboňák, pak asi inženýři ve Fáčku udělali někde chybu - řekl bych že něco jako zbytečné bazírování na trubkách, resp. trubkách malého průměru - tomu by i odpovídala hmotnost, která je asi o 1kg vyšší než by s planetou měla být.
A tu sedlovku spojenou s rámem si můžeme strčit víte kam.
Do vidle můžem nacpat maximálně 25mm pneu -což určitě ocení nejeden Holanďan, který je zvyklý na super stezky...
Takže proč tam máme kotouče, které si málokdo umí vyštelovat?
Protože kdo nemá hydrauliku, jako by nežil.
A nejvíc je ta kůže - po tom všichni prahnem, mít něco nóbl z Francie...
:D
-1
"Tam aspoň ví, že řadící lanko vždy reaguje na teplotní výkyvy a zapřičiňuje neustálé rozštelovávání planetovky, která je na to velmi háklivá - oproti klasice."
Fakt? Tak to prosím neříkej mému Sram S7, protože on to jaksi neví. ;-)
"Takže proč tam máme kotouče, které si málokdo umí vyštelovat?"
Že neumíš seřidit kotouče, neznamená že je to složité. Naopak bych řekl, že seřidit hydraulicke kotoučovky je ultrajednoduche a během normálního používání ani není co štelovat.
0
Seřizování brzd je o cviku.
Kdysi kdosi zde naříkal nad problémy se seřizováním ´cantilevrů´.
Měl jsem je na svém prvním krosu a pří třetím - čtvrtém seřizování jsem s nimi neměl problém.
0
Sorry, jezdil jsem jen Alfiny 8 a 11 a obé s tím měly zásadní problém. Tvůj SRAM 7 může být v tomto lepší, ale nezlob se na mne, také proto mají Rohloffy dvojité lanko. Anebo si to nevědomky pořád šteluješ, ani o tom nevíš. Hydrauliky se seřizují jedna báseň, ale když je potřebuješ odvzdušnit, tak to může být problém řešitelný jen v servisu. Já si je vyštelovat umím, a věřím že ty též, ale je spousta lidí kolem nás, kteří neví. Pak taky nevím, jestli si zažil když ti háže axiálně kotouč - to taky spousta lidí neví, jak na to. Chci říct, že pokud takové Fáčko dá běžný člověk do servisu, tak není co řešit.
0
Nechci zveličovat nějaké skutečnosti, ale je jich pár zásadních -třeba příklad píchlé kolo. První věcí je, když chceš u planety vyndat a zandat zadní kolo: Jedná se o poměrně velmi nepříjemnou práci, kterou normální cyklista neznalý věci nemá šanci zvládnout. I mně jde kolikrát ten řadící systém nasunout až na popáté. Kdo to nikdy nedělal, tak neuvěří. Druhý příklad je pokud máš takto vyndané kolo a omylem si zmáčkneš brzdu, což se při manipulaci každému může stát. Může dojít k tomu, že ti jeden z pístků, který má menší odpor prostě vyjede a hotovo. Tyhlety srágory běžný uživatel neví, a proto to kolo není pro běžné lidi, ale pro snoby, kteří vědí prd a jezdí s tím do kavárny a do servisu, když je venku 20°C. Když píchnou, tak jim to musí zalepit gel uvnitř duše. Ale to kolo je normální "silnice" a vůbec nepotřebuje tyhlety nesmysly. Stačí jeden tác, přehazka na 10ku, klasické silniční brzdy a hlavně víc místa ve vidlici. Kdo nechce mít černý řetěz, tak stejně maže nasucho teflonem, a v dešti taková máčka nejezdí.
0
To kolo mi připomíná jak jsem se bavil s bratrancem, který po mně chtěl, abych mu schválil nákup fulla Specialized v červené barvě za 150 litrů. Tak ano říkám - je to pěkné kolo, ale já pár spešlů měl, a už bych je asi nechtěl, protože byly poměrně málo tuhé. Dál jsem byl u repase zadní kyvky čtyřbod, a ani po repasi ta kyvka nechodila správně, prostě se kroutila tak, že se na tom nedalo jet. Jedině všechno zalepit. A on nato říká: "Ale víš, oni všichni kluci kolem mají tady ty kola, a je červené, jako moje Ferrari. A já na tom najedu za rok tak 600 kiláků..." Chápeš co chci říct, místo aby Favec dělal kola, které jsou technologicky na výší, ale jednoduché a praktické držáky, tak dělá snobárny, které nemají hlavu ani patu, a výsledek je že lidi co fakt kolo jezdí celoročně ve velkým, tak o to ani nezavadí - je to škoda, a není to jen můj názor.
0
Tak jsem se podíval na ten odkaz - nádhera! Hlavně se mi líbí ty první dva modely, ten třetí (s takovým podivným rámem) už méně :-)
0
Na co si to hrajou za ty prachy ? Připomínají mi průserovou Jawu, která furt čaruje ve slibech s litrovým, superluxusním zázrakem, přímo konkurující baworákům a nejznačkovějším japoncům - a pak z ní jen občas vypadne nějaká neprodejná hrůza zbastlená ze starých zásob a čínských napodobenin.
Ten řemen vypadá sice efektně, určitě je fajn na nějakém tom snobském městském "chopru". Ale na sportovním kole ? Každý jeden zoubek řemenu při dosedání do ozubené řemenice bude mít nějaký nezanedbatelný odpor. A těch zubů je vepředu i vzadu dost. Ne nadarmo se používá dobře namazaný řetěz, kdy kulatý díl za podpory oleje pěkně klouzne po hrance zubu. Minimální odpor. Proti tomu "gumovej" špalek tře plochou o suchou plochu zubu...
Samej propagační blábol. Stejnej, jako s tou "nepřekonatelnou" devítikilovou váhou :-))
Kdo so potrpí na snobárnu od Petra Novague, budiž mu to přáno. A třeba se nachytá i někdo, kdo Novague nezná :-)
0
Ano, to je správná odpověd' a získáváte bod! ;-)
0
hm a cena takovýho fáčka? tipuju tak 150 t.
nicméně stejně se spokojím se svým starym favorittem.
0
Koukal jsem na toho maníka a ten jede na řemenu.https://www.youtube.com/watch?v=Ey9_vNTH2G4
0