Ahoj,mam na svem Madisonu New Orleans 2006 naboje Quando jsou to konusove naboje neco jako Shimano Parallax zakladnich rad a je tam trochu vule na prednim naoji, zaroven ale nechodi moc hladce.
Stojim pred rozhodnutim jestli nechat naboje repasovat serizeni a nova vazelina cca 300,- Predpokladam za takovahle udzba je potreba pri mem najezdu 2000 kilometru tak jednou rocne. Pripadne koupit naboje na prumyslovych loziscich nizsi tridy Novatec pripadne Author. Na kole chci jezdit i pres zimu pravidelne do prace. Jsou naboje teto tridy skutecne tak bez-udrzbove jak se nekde uvadi. Abych na ne nemusel treba tri roky sahnout, tak aby se mi to vyplatily vynalozene finance alespon z hlediska udrzby. Nebo je potreba si fakt hodne priplatit za naboje treba od DT Swiss apod. Diky za Vase zkusenosti
Měl jsem výplety Quando na krossovém kole. Žádnou údržbu jsem s nimi nedělal, najely 28 tisíc km a sloužily by dál, nicméně odešly ráfky - začly se z nich vytrhávat niple. Ty náboje nemá cenu repasovat.
0
Já bych naopak do toho ty 300Kč dal. Konusy, pokud se dobře seřídí, vydrží celkem dost.
Ale kupovat na tvoje kolo něco dražšího nemá cenu. Spočítej si to - náboje, výplet, asi i ráfky + cena práce.
Raději bych si peníze šetřil na nové kolo.
0
Ja vim ale ja to kolo koupil pres Aukro za 2600,- + nejaka drobna oprava zavitu na sroub nosice. A melo najeto tak do 100km proste funglovka. Takze to neni kolo na odpis, nechtel jsem drahe abych se nemusel bat kdykoliv ho opustim. A co se tyce kvality komponet Sh. Acera a Tektro vse funguje jinak bezvadne.
0
Otázka je, co se myslí pojmem "repasovat". Jestli rozebrat, vyčistit a namazat, (což by za ty prachy odpovídalo), tak si to uděláš doma sám a hned odhalíš, jestli jdou náboje nepoškozené, a půjdou dál používat:
http://www.ivelo.cz/servis-tipy-rady/domaci...
0
Jasne, problem je ze nemam doma sverak abych povolil kazetu. a vakl je u naboje zadniho.
Takze proto volim servis.
0
Na sundavání kazty je mnoohem lepší bič než svěrák, takový kus řetězu s madlem, kterým se kazeta zachytí.
0
OK diky za radu "bic" uz mam naboje se mi povedly rozebrat. Vycistil jsem je a namazal a je to rozdil, jedou paradne.
0
Nejsou vyběhané dráhy na kónusech nebo uvnitř nábojů?
0
Koukal jsem a ne je to v poradku na tech nabojich je najeto kolem 500km. Hned jak se udelala vule tak jsem to resil. Pokud v zimnim provozu nepujdou do naboju srajdy a nebudou se povolovat tak si je necham. Tan servis sel docela rychle a serizeni bylo na druhej pokus (po stazeni upinaku nejdriv pridiraly). Chtelo to nechat nepatrnou vuli pred dotazenim upinaku.
0
Quando jsou střašné opravdu strašně nekvalitní šunty, kuličky jsou tam snad z plastu nebo co... rozsypaly se mi oba na prvočinitele po pár stovkach kilometrů. Silně nedoporučuji vubec kupovat natož je nejak rozebirat a opravovat... Shimano např. Deore je jistota...
0
Ahoj. Na tomto náboji (přední kolo) mám přes 14 tis.km a v pohodě, jednou seřízení malé vůle po cca 5 tis. km. Stále drží. Nejezdím v terénu.
0
Pokud se dotažením změní vůle na konusech, je to měkká osa. Dá se s tím takhle balancovat - ponechám vůli a ta dotažením RU zmizí - lepší je koupit osu z tvrdšího materiálu.
Pokud je tělo náboje kvalitní (píšeš, že nemá drážky od kuliček, tak na Tvé použití asi je), upgrade kvalitní osou a případně i konusy výrazně prodlouží jeho životnost (měkká osa zhoršuje namáhání drah kuliček).
Vzhledem k ceně kola, bych tam nechal, co tam je, pravidelně kontroloval vůli v nábojích, a příležitostně se kouknul po lepší ose (píšeš, že konusy jsou OK, pokud by jevily známky opotřebení, tak i ty).
Mimochodem, na "městské pojíždění" se dají použít i mizerné náboje. Měl jsem Favorit, kuličky si vydřely do těla náboje dráhy od oka 0,5mm do hloubky, vyčištěno, nasazeny staré konusy (rovněž nějaká ta setinka už vydřená), a ještě to jezdilo několik tisíc km než se to odebralo rezivět pod kůlnu. Po smontování náboje to sice vůbec hladký chod nemělo, ale jelo to...
0