ako nastavit tachometer ked nan nemam manual nasiel som ze lahko zistim obvod ked si :Ja si myslím, že na bežné informačné účely stačí klasické zmeranie kolesa a to nasledovne. Na rovnej podlahe si urobíte značku. Tak isto si urobíte značku aj na kolese. Tieto značky spojíte a rovnomerne pôjdete dopredu (dozadu), až kým sa značka na kolese nedotkne opät podlahy. Tu si na podlahe spravíte ďalšiu značku. Vzdialenosť medzi značkami na podlahe odmerajte a zadajte do tachometra. ale neviem ze ci mam merat obvod s plastom alebo len obvod rafiku ?
alebo mi poradte nejaku lepsiu metodu odmeriat polomer a vypocitat obvod neviem ci by bolo velmi presne alebo mi prosim vas poslite manual na tachometer longus beta3 dakujem za kazdu dobru radu
To se řešilo tady:
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=84#d477
Je zde popsáno několik způsobů.
0
Tvoje první metoda je dobrá a běžně se to tak dělá. Když to buděš chtít mít co nejpřesnější, jeď kolem dále než jen 1 otáčku a výslednou naměřenou vzdálenost vyděl počtem otáček. Měřit samozřejmě musíš přesným pásmem. Na výpočty obvodu z průměru se vybodni. Průměr nikdy nezměříš dost přesně. Moc se ale nespleteš, když jednoduše odměříš obvod kola svinovacím metrem. Dělá se to lépe ve 2 lidech. Samozřejmě, že obvodem kola je míněn obvod pláště. Přeci jedeš po něm a ne po ráfku.
A co se týká přesnosti. Např. až sjedeš vzorek pláště o 1 mm, zmenší se ti obvod kola o 3,14 mm, což dělá podle typu kola nějakých 0,5-0,54 %. Stejným procentem se ti chyba projeví v údaji rychlosti a vzdálenosti.
0
A nezapomeň si na kolo nasednout tak, jako jezdíš. Tím, že plášť rozmáčkneš se ti poněkud mění najetá vzdálenost. Možná podstatně, husti natvrdo.
0
Prvotní postup máš dobrý a dále se přikláním i ke Šveskajdě, ale pak je potřeba, abysi znal ještě převodní tabulku pro tvůj tacháč. Ne každý tachometr přijme "absolutní" změřenou hodnotu.
Tabulku by si měl najít v návodu k tacháči. A tam by to mělo být uvedeno jak v cm, tak i v palcích.
Jo aha, teď jsem to dočetla do konce - ty nemáš manuál. Tak to je problém...
0
No tohle jsem taky řešil. Mám Sigmu a tak jsem si na netu našel v pdf-ku návody. A k mému překvapení se v těch dvou návodech co mám lišily údale pro nastavení při stejném rozměru ráfku. To je co? A pak se spolehněte na návod. Přikláním se tedy k výše uvedeným empirickým metodám.
Pavel
0
Pavle707 a jakou máš Sigmu? Já mám BC1200 a ty rozdílný hodnoty jsou pro km nebo míle. Pokud máš taky tuhle nebo příbuznou, tak stačí nastavit hodnotu obvodu kola v mm. Raději potom porovnat podle kamarádova computeru.
0
Preferuji vlastní změření obvodu kola - naměř si to někde na hladké rovné podlaze, můžeš si to i zkontrolovat výpočtem přes poloměr kola. Jinak prakticky všechno je v tabulkách, kde to najdeš podle rozměru kola, resp. pláště. Bylo to třeba na www.author.cz, cateye (trošičku se to lišilo, ale to je bezpředmětné).
0
tento problem som uz vyriesil ale teraz sa vas chcem spytat ze kde mam umiestnit snimac hned pod celuste alebo v strede alebo cim blizsie k naboju? lebo ked by som ho dal hned pod celust tak vzdialenost medzi vidlou a spicom je dost velka a snimac nejde ked som ho chitil rukou a dal blizsie na vzdialenost 1cm uz to islo je to normalne ? co ho mam vypodlozit?alebo co s tym moze byt? snimac je cisty nieje zaneseny poradte
0
No, dyk jsi na to kápnul! Dej jej tam, kde máš možnost nastavit mezeru mezi magnetem a čidlem tak, jak je třeba. A to je asi 1,5 mm. Takže ono to vyjde stejně někam od poloviny poloměru spíš blíž ke středu. I kvůli blátu je líp, když to není blízko u ráfku. Já to navíc dělávám tak, že magnet a čidlo dávám do té pozice, aby měly možnost se odklonit, kdyby náhodně o sebe cvrnkly. Po nakládání kola na auto apod. je dobré na to mrknout.
0
Taky jsem si takhle hrál a lezl po zemi a měřil ujetou vzdálenost.
Pak jsem na netu našel tabulky a zjistil jsem, že jsem naměřil o 5 cm méně než uváděly tabulky na příslušný plášť. 1 cm je chyba měření asi 0,5%.
0
Hlavně to nesmí ukazovat víc, než doprovázející dámě. Jinak je to celkem jedno, i tak je to přesný až dost. :')
0
Galantní a hlavně chytrý muž přece nejprve zjistí, kolik má naměřeno dáma, aby jí pak mohl sdělit své naměřené hodnoty, ne?!? :o)))
0
Galantní muž privátní údaje dámy svévolně nezjišťuje.
A rozumný také ne, mohl by být nemile překvapen. :')
0
Já věděla, že ty jsi v tomto směru dokonalý :o)))
0
směju se tu nahlas:-D tohle poslední vlákno je ze života:-o)))
0
Galantní a chytrý muž nepředhazuje dámě, že se stává plnohodnotnou cyklistkou, až po najetí 17000 km ročně, jinak považuji drobné rozdíly v měření za zanedbatelné :-P
0
17 tisíc? To raději ať zůstane plnohodnotnou dámou. :')))
0