Až když je to potřeba.
p.s. po kolika km kupuješ nové boty ? ;-)
0
Dík :-) no boty měním až,když je mám už hodně špatný, do tý doby měním kufry :)
0
Teda abych to úplně nezlehčoval - u solidnějších vidlic je dobré občas měnit olej, ale také v závislosti na intenzitě použití. Totéž u hydraulických brzd. Nebo třeba lanka a řetězy. Tabulky výrobců ale platí víceméně pro dravce, kteří z kola téměř neslezou a dávají mu co proto.
0
Když to potřebuje.
0
Na základní šeřízení kola nepotřebuješ servis, to by měl zvládnout téměř každý dospělý cyklista.
Jinak když kupuješ nové kolo tak prodejce ti určí garanční prohlídku. (vše ti seřídí a popřípadě dotáhnou špice pokud je to potřeba)
Taky máš dvouletou záruku a tak do servisu můžeš v průběhu této doby kdykoliv to bude nutné.
Potom už se řídíš podle toho co se pokazí po záruční době.
-2
Do servisu se může kdykoli i mimo záruční dobu.
Rozdíl je jen v tom, že v záruční době nehradíš výrobní vady, které se ještě vyskytly. Výměnu běžných spotřebních součátek (řetěz, destičky, ...) samozřejmě platíš.
Stejně tak s úhradou za servisní práce - pokud jde o záruční opravu,nehradíš nic, pokud jde o servisní práce mimo záruku, pak práce platíš.
0
Mám za to že každý rozumný člověk vi co je záruční oprava a co pozáruční a není na to potřeba nikoho upozorňovat. Zcela jistě nepujdu do servisu když mně praskne lanko na brzdě a to ani v záruční době. To by se mohlo stát že bych byl bez kola třeba i více ja týden. Né všechny servisy jsou ochotny banální závadu odstranit na počkání.
0
Také předpokládám, že to každý ví, ale kdo ví... Napsal jsi to dost nejasně, tak jsem si dovolila to upřesnit.
0
Většinou dávám kolo do servisu 2x ročně - na jaře (když je sleva za práce) a někdy na podzim.
Ostatní záleží na tom, jak je třeba opotřeben řetěz nebo co se v průběhu roku vyskytne.
Já si nakole maximálně umyju a namžu řetěz, odmítám na něm cokoli jiného dělat, takže do servisu jedu, když potřebuju.
0
Tohle je strašně individuální věc. Záleží kolik na kole najedeš km, za jaké období, v jakých podmínkách a co si umíš udělat sám. Já dodržuju každoroční předsezónní kompletní servis.
Během roku je to pak o tom, s čím si chci nebo nechci hrát sám. Jsou i věci, které nemá smysl dělat bez zkušeností a vhodného vybavení sám a učit se na vlastním kole.
Střídám 3 kola, tak při mém ročním nájezdu km to na horáku vychází na servis po cca 5000 km. Ale jak říkám, je to hodně individuální a píšu to spíš proto, abych odpověděl přesně na položenou otázku než aby to někomu mohlo pomoci.
0
Kdybych vedel o servisu, kde se mi o kolo za primerenou cenu postaraji a ja nebudu muset nic resit, to by bylo fajn. Bohuzel me uz vsechny cykloservisy v okoli stihly nastvat, tak jsem si rekl, ze dokud to nebude absolutne nutne, uz jim kolo nesverim a stouram se v tom sam, i kdyz tomu moc nerozumim a vubec me to nebavi!
Kdybych se ridil nekterymi pouckami o ujetych kilometrech, muselo by nejspis kolo do servisu aspon jednou tydne... :)
0
Já právě takový servis mám. Chvilku teda trvalo, než jsme si na sebe zvykli, ale teď naprostá pohoda.
0
Slušné servisy jsou, vím asi pěti, kde jsou schopni mechanici, jenže na to aby člověk se vším jezdil do servisu a všechno si nechal dělat, by musel taky na to přiměřeně hodně vydělávat.
0
Tak nějak.
Jako kluka mě bavilo si favorita rozebrat "do šroubku". Teda to na co stačilo vybavení dílny - speciální stahovák na pětikolečko jsem neměl - pokud už to fakt potřebovalo promazat, což bylo tak 2x za životnost - použil jsem prostě větší kladivo.
Od té doby nemám dílnu, no a taky mě to už nebaví, když už v tom není to objevitelství, jak to vlastně funguje. Ale dobrý servis nemám, takže si i přesto řeším věci sám, pokud to jde. Naštěstí vývoj pokročil k dobře utěsněným a často nerozebiratelným ložiskům, takže ani není nutnost během zimy úplně všechno rozebrat a vyměnit maziva.
0
Tento rok již mám dvakrát (jednou z důvodu nehody). Nu, vidím to ještě jednou...
Jinak první servisku si nechávám dělat před sezonou, kdy kolo převážně zimuje ve sklepě nebo doma, další podle potřeby.
0