Tak jsem už týden neměl vánoce, nejvyšší čas zas nějaké vymyslet...
Dneska mi ve kšeftě padly do oka plovoucí brzdové kotouče. Znám je z motorky a vím, že tam je to moc príma věc.
Máte někdo zkušenosti s těmahle ?
http://www.kola-cykloshop.cz/brzdovy-kotouc...
Prohlížel jsem ho v cykloservisu. Co do účinnosti je - podle mě - totožný jako klasický "celý" šestiděrový kotouč, já to vidím jako snahu o originalitu, odlišnost a zřejmě nějakou větší vzhledovou atraktivitu. Vzhledem k mému vrozenému konzervatismu bych ho nekoupil :-)
0
Plus plovoucích kotoučů je docela účinná eliminace zbytkovýho škrtání desek po roztažení a tím taky napravuje drobnou chybu v usazení, nebo malou křivost kotouče. Tohle všechno skutečně funguje (mám, znám z moto). Jde mi spíš o referenci na značku, nebo přímo na tuhle věcičku.
0
Možná budu za blbce...jak ten kotouč vlastně funguje ?
0
V poho, taky jsem na to poprve koukal jak trouba a přemejšlel, jak to může ušlajfovat půl tuny z 200 :-)
Černá hliníková část je napevno na nábě. Lesklá ocelová s ní není nijak spojená. Jen volně plave na těch červených válečkách (jsou to takové "cívečky", válečky s postraňkama). Ty vedou ten kotouč a přenášejí veškerou sílu. Ten ocelový kotouč si pak snadno hledá cestu mezi deskama a je v optimální poloze pro brždění.
0
A je to bezpečný??
0
Naprosto. Odzkoušený. Na motorkách běžný (daleko větší zatížení), na kole viz zkušenost kolegy pb níž.
0
tenhle konretni neznam, ale uz nekolik sezon vozim na prednim kole plovouci kotouc od Hope a muzu jen doporucit...
0
Hele a využily by se výhody plovoucích disků i u mechanických kotoučovek?
0
Když jsem se nad tím rozplýval ve kšeftě, tak jsem se o tom bavil s prodavačem a ten zmiňoval známého, který to má na mechanikách. Není důvod proč ne, princip je stejný, jen ovládání rozdílné.
0
Chápu to dobře, že to má hlavně výhodu při brzdění, že se ten kotouč trošku natáčí, takže desky dosedají celou svojí plochou, což u pevného kotouče být nemusí. A co když nebrzdím, neškrtá to o desky? Třeba na nerovnostech.
0