Česko
Otázka je, které místo je statisticky bezpečnější nebo jak je to dle předpisů?
To první nevím, to druhé - předpisy nestanoví; co by si pak počala rodina, která nemá jen jedináčka? ;-)
0
Kdyz mate jenom 1 kouska tak ho posadte na tu stranu kde nesviti slunicko :)
Jinak z praktickych duvodu bych ho daval napravo (za spolujezdce). Je lip videt ve zpetnem zrcatku a pri na/vysedani je k jeho pripoutani snadnejsi a mnohem bezpecnejsi pristup z chodniku. Vetsinou se parkuje podelne pri prave strane vozovky.
0
Podle toho, za kým je víc místa. Já ho mívám raději vpravo, abych ho nevyndával do silnice, ale do škarpy, třeba při čůrání když zastavím na blbém místě.
Z téhož důvodu se pravé zadní sedadlo (v zemích, kde se jezdí vpravo) považuje za nejlepší, a dle etikety tam patří nejdůležitější osoba.
Také záleží, jak velké auto a jak velcí lidé sedí vpředu. Ve Felicii se opírám kolenama o schránku před spolujezdcem, a dvouleté dítě za mne vejde jen těsně.
0
A to je ve felicii ještě dobře, zkus si to ve fabii... :-/
0
To je jedna z věcí, co mě na škodovkách sere. Zadní sedadla jsou pro trpaslíky. Teda krom Superbu, ale kdo si ho koupí jako rodinné auto?
0
No já ti nevím, ale zrovna Felda se mi zdá na svojivelikost vevnitř dost prostorná. Až mě překvapilo, když jsem mimořádně proseděl přes tisíc kiláků vzadu, že jsem tam měl i při svých 180 cm dost a dost místa. A to přede mnou neseděl žádný trpaslík naražený do kastlíku. Taky normální postava pohodlně.
0
Superb je normalni rodinne auto stredni tridy jako treba Passat. To ze je o tridu nizsi Octa v CR typickym manazerskym vozem a Fabie je typickym rodinnym vozem uz je jina vec.
0
Nožky na zem. Před pětadvaceti lety tady vládla stodvacítka, totálně neporovnatelná s tím, co jezdilo na západ od nás. Těžko z nás bude přes noc "Kuwait". I když, Superby a lepší bychom si mohli všichni "líznout" :-)
0
Rikam ze realita je jina vec, situace nejenom v CR posunuje auta o 2 tridy jinam nez pro ktera jsou urcena.
0
Já bych spíš řek, že technický a marketingový úprk ve vývoji a vybavení nejen aut je posunul krapet mimo přirozené potřeby a možnosti dost velké části lidí. Ti to sice klopotně finančně jakž takž stíhají, ale za jakou cenu stresů a honiček, jen aby měli zase novější bourák podle současných trendů a té správné velikosti...
Nebrsním tady teď o nějaké sociální nespravedlnosti v tomhle oboru. Spíš naopak, o snaze o takové to rovnostářství naruby, kdy se třeba i autama všichni tlačí tam, na co nemají ale protože se to vydává za standart, jsou ochotní se pro to třeba pos...
0
No co, vyplázneš 30 českých průměrných výplat a máš Superba ;-) Kolik tenkrát stál Favorit coby novinka ? Také tak nějak podobně, ne ?
Já bych to ale nedal ani náhodou, i kdybych ty peníze, na takovou věc jako je auto, měl :-)
0
To sice jo, ale tehdy se kupovalo auto téměř na celý život. Dneska jsi s deset let starou károu celospolečensky nebezpečnej a i společensky vyřízenej :-)
0
No jistě, ti s těmi novými drahými auty by nejradši těm se staršími plechovkami zakázali na silnici vůbec vjet :-)
0
Superb má dlouhý rozvor a malý rejd, takže parkovat s ním je ojeb. Ale rovně po dálnici se s ním jezdí moc pěkně. První generace je jen sedan s dabilně malým vlezem do kufru, druhá je hrozně předražená.
Fabie se furt sere, a opravy jsou pekelně drahé, dražší než oktávka.
Oktávku jsem tedy přijímal dost skepticky, ale s tou jsem celkem spokojen.
Superbem mám najeto jen kolem tisíce (bývalé auto bývalého majitele bývalého zaměstnavatele;-)), fabkami a oktávkami desetitisíce km (fabkami to bude ke stovce).
Pro mě je typickým rodinným vozem střední třídy transporter (mám na mysli VW, nikoliv OT;-)).
0
Co já vím, tak v případě nenadálé situace řidič reflexivně chrání především sám sebe, z tohoto důvodu se za nejbezpečnější považuje místo za řidičem.
0
Odkud to víš, byl by prosím nějaký odkaz?
Kdo je to ten "se"?
http://www.techblog.cz/veda/ktere-sedadlo-v...
První podnadpis: "Neexistuje statistika, jsou jen dohady". To je podle mne asi nejpřesnější vyjádření.
0
Omlouvám se, předchozí můj příspěvek prosím považujte za čistě subjektivní názor.
0
My jsme v době kdy jsme měli jedno dítě, začali dávat sedák doprostřed zadní řady.
Říkal jsem si, že není špatný mít z obou stran nějaký prostor včetně deformačních zón, a dalo se na něj dosáhnout z obou předních sedadel.
No a prootože máme děti s přestávkami cca jedné pětiletky, tak nám ten prostředek nějak zůstal i když už děti sedí všude, tak v prostředku vždy sedí nejmladší.
0
To ovšem předpokládá tříbodový pás uprostřed, což nemá každé auto. No a pokud je to kompletní sedačka (ne podsedák) s bočním vedením, tak se musí doprostředka cpát pěkně blbě, ne?
Jinak já vozím prcka vpředu s vypnutým předním airbagem. Vím, že je to silně nedoporučené, ale není to zakázané.
Nejdůležitější je, že vidím, zda si nerozpíná pás či nevyvlíká se z něj, což jsou jeho oblíbené činnosti.
Jedu tak, abych do ničeho nevrazil, a do dveří mi může někdo vjet do kterýchkoliv.
0
máme tam 3 bodový :) a do vozidel od firmy Mazda se vejde všecko ...
0
Měli jsme to stejně, ale z jiného důvodu: vzadu uprostřed byl jen dvoubodový pás, takže šlo o to, že ten nejmladší ze tří měl ještě skořepinovou sedačku s vlastními pásy, uzpůsobenou pro uchycení dvoubodovým pásem (pokud si pamatuju, byly tehdy na trhu dvě takové).
Ve chvíli, kdy z ní vyrostl, museli jsme se auta s dvojbodovým pásem zbavit a sehnat jiné, což je co do peněz dost opruz, ale co se dá dělat...
0
Hmmm... tak mi právě došlo, jak jsem stará...
Já vozila tři děti ještě tak, že jsem měla sklopené opěradlo předního sedadla a na takto vzniklé ploše položenou korbu z kočárku s nejmladším, dvě zbylé se zmačkly na tom, co zbylo ze zadního sedadla. A bylo to tenkrát ještě i v souladu s předpisy...
Nejhorší bylo, když si nejmladší začal stoupat a opřen o palubní desku nadšeně koukal ven, zatímco já ho pravou rukou držela za "kšíry".
Dneska si to jednak vůbec neumím představit... a kdybych uměla, tak by mě nejspíš zavřeli.
0
Nejsi. My takhle podobně v položené korbě vezli naši nejstarší z porodnice a nebylo na tom nic divnýho. Pamatuju si, jak se později vesele kojila za jízdy ve wartburgu - taky nic divnýho. Ten ostatně pásy vzadu ani neměl a jakási primitivní autosedačka, co nám tehdy někdo půjčil jako děsnej výstřelek, se hákovala za opěradlo nebo jak...
Dneska - pouhých dvanáct let poté - je pro mě něco takovýho nepředstavitelný... Ale zase: z vlastní zkušenosti vím, jak nepřipoutanej člověk lítá po autě v případě nehody. Naprosto nekontrolovatelně. Já to se štěstím přežil, ale nehodlám ten pokus opakovat na svých dětech...
0
přesně, technika má i své klady...
Stačí se podívat na statistiky z 60-70-80 let z ČSSR, kde byla několikanásobná čísla mrtvých, zraněných a invalidů oproti situaci dnes, kdy je na silnicích asi 10-15x ? hustší provoz.
0