Potřebuju občas nabrat do zásoby trochu víc vody a na nosiči se mi nedostává místa, pod sedlo jsem přesunul něco z nosiče kvůli těžišti a tak musím vymyslet nový místo pro vodu. A napadlo mě zavěsit látkovou brašnu pod řidítka a do ní vložit plastovej kanystr 5lt. Nemůže to nějak uškodit řidítkům ?
O setrvačnosti řízení vím, o zmenšení světlý vejšky taky :-) a nic jinýho mě nenapadá.
A nevede ti tam někudy návratová cesta řetězu? (Hádám jen z obrázku, azuba nemám.) Když koukám na fotku, tak bych spíš něco přidělával před řídítka k rámu podél, jestli to teda jde.
Anebo něco v tomhle stylu (http://www.flickr.com/photos/m-mz/4691741290/), pokud nemáš pod sedlem ještě úplně plno. Obyč košík na lahev přišroubovaný přímo k sedlu.
0
Řetěz tam nevede, mám spodní řízení.
Pod sedlem je stan a na druhý straně vařič a benzín a další drobnosti. Ta byli lahve původně. A pod rámem u převodníku je málo místa, tam se toho moc nevejde.
-1
Spodní řízení jsem pochopil, právě mi to na fotce MAXu přišlo, že tam řetěz je, ale to je fuč. K rámu jsem myslel těsně před upevnění řídítek, jen aby to nemuselo viset na řídítkách.
Co se nákladního prostoru všeobecně týká -- napadá mě, že jsem kdysi viděl někoho s předníma brašnama na Azubu (brašny i nosič SA, takové ty, co lidi vozej na klasických kolech), ale už si nedokážu vzpomenout koho ...
0
To je pěkné kolo, pořád studuju, co že to vede za lanko od řídítek před přední talíř a na co jsou tam ty dvě hebla.., ještě jsem to neviděl. Kucí, co to jé?
0
Nešlapeš nohama, ale rukama vergluješ řídítkama dopředu-dozadu....
0
Ahá, dík, to dává smysl.
0
http://rowingbike.com -- tam to máš i s hýbacími obrázky a podrobným popisem. :)
0
Ježiškunakřižku, já si říkal co potom s nohama když motám rukama?, teď jsem koukal na ty hýbající se obrázky na "jůtubu" a jsem se u toho koukání docela spotil, no to né, to snad né...
0
Co tam dát Camelbak sice dělají asi max 3l ,ale nevím naco tolik vody
http://cyklo.mastersports.cz/camelbak-vodni...
0
jsou místa, kde třeba vodu těžko najdeš a jet půl dne nasucho není taky moc příjemný
a třeba večer, když se chceš před spaním "umejt" a ráno si uvařit a udělat čaj tak 5 litrů je tak akorát
-1
Tak potom jedině cyklobrašny s nástavbou a je klid nebo ne ?
0
Snažím se snížit co nejníž těžiště, protože samotný lehokolo je na jízdu po horších cestách docela naprd, natož s nákladem vzadu nahoře. Takže každý kilo, který posunu dopředu dolů je strašně znát.
-1
Proč nedáš na přední vidlu nosič a z každé strany jeden 3-litrový (5-ti) bidon?
0
protože bych se nemohl pořádně zapřít se a taky to vadí při nasedání a sesedání z kola
a potom by se úplně zabilo přední tlumení
-1
http://www.nakole.cz/diskuse/13102-dotazy-od...
0
Proč; kdy zapřít?
... zabilo přední tlumení ... a to jako proč? Nosič:
http://www.saeshop.cz/cyklisticke-nosice/exp--...
je chycen k neodpérované hmotě, ty jsi na odpérované, tlumení brání netlumenému rozhoupávání odpružené hmotnosti.
0
Aby spravne pracovalo pruzeni a tlumeni, musi byt neodpruzena cast (kolo + vidle) co nejlehci proti zbytku vozidla. Kdyz Ti na hrbolu vyskoci kolo z 6 kg nahoru, docela Te to kopne. Idealni pro pohodli je mit vse na odpruzene casti.
0
s naloženou přední vidlicí musíš jet fakt opatrně a na hrbolech hodně zpomalovat
znám to z fula a tady by to bylo stejný
-1
A co brašny na předním kole? Ale pozor o škrtnutí o nízká svodidla v zatáčce. Těžiště jinak pohoda. https://picasaweb.google.com...
0
před chvíli jsem o tom psal, málo místa na nohy při nasedání, sesedání a puužení vidlice
-1
Tak teda snad už jedině na břicho batoh jinak to stebou nevidim
0
Proč; kdy zapřít?
... zabilo přední tlumení ... a to jako proč? Nosič:
http://www.saeshop.cz/cyklisticke-nosice/exp--...
je chycen k neodpérované hmotě, ty jsi na odpérované, tlumení brání netlumenému rozhoupávání odpružené hmotnosti.
jenže vidlice, která ztěžkne o 8 kilo už moc tlumit nebude, zkoušel jsem to s dvouma kanystrama po 4lt vody, což zhruba odpovídá brašnám a bylo to zoufalý
To zapření nohama je někde mimo dobrou zpevněnou cestu (terén :-) když musíš rychle shodit nohy, aby ses nevyklopil a zapřít se
já teda na ně nemám vepředu místo jako na klasickým kole. Tam jsem je měl a byly suprový, ale vidli jsem měl pevnou a byl to trekáč.
Na silničním kole by to asi šlo, ale do terénu to prostě nejde.
-2
Kolik kilo dokáží udržet spodní řidítka bych se ptal přímo v Azubu.
Jinak hodně onosičované kolo má Míla (cyklomz): http://cyklomz.rajce.idnes.cz/Sraz_2011_-...
0
Plátěná taška sebou dole moc jebe. Musíš udělat něco napevno jako má Jerguš.
0
asi to bude potřeba vyzkoušet a pak se uvidí co dál
-1
zkoušel jsem plátěnou brašnu s 3kg pb baterkou
0
Já myslel, že by ten kanystr myl v brašně, která by byla festovně utažená tak, aby se ten kanystr ani nehnul.
Ale ta voda v něm, by se asi přelejvala.
Nemáš náhodou někde foto ?
-1
to by chělo takovej ten skládací kanystr,aby to nešplouchalo. To umí rozhodit i náklaďák.
0
Jenže k tomu bude potřeba i kompresní brašna, což bude problém po průjezdu blátem. Všechno bude zalepený a nastavovat to bude docela otrava.
-1
Fotku nemám, protože se to neosvědčilo tak rychle, že jsem to ani nestačil vyfotit.
To co je vidět na fotkách je už napevno ocelovým plechem přidělaná instalační plastová krabice a plátěná brašna je jen kamufláž.
Ale já to mám s horním řízením snažší.
0
Toto je osvědčené a funkční řešení. Dva J profily (původně z lemu ledničky Calex nebo Минск) přidělané dvěma objímkama ze železářství tomu dodají tuhost, na nich visí pevně přikurtován kanystr na popruzích. Funguje to s prázdným, plným i poloprázdným kanystrem (nijak nepříjemně to nešplouchá). Úspěšně to přežilo několikadenní cestu Polskem zahrnující mj. přepravu kola dodávkou a vlakem, jízdu mimo cesty, po pláži kolem moře, po polských venkovských cestách s výmoly, dlážděné velkými oblázky nebo panely s dírama, brodění bažinou i několik noclehů venku, kdy kolo bylo položené na boku - ani jednou se kanystr neuvolnil ani nespadl, přestože přezky na popruzích byly nekvalitní a měly tendenci se při letmém dotyku povolovat.
Tento způsob se mi líbí tím, že nijak nezasahuje do řízení (tím že kanystr je v ose otáčení prakticky není poznat, jestli je plný nebo prázdný), neváží to víc než je potřeba, nijak to nezavazí při nasedání ani manipulaci s kolem, posouvá to těžiště přesně tam, kde je potřeba (tedy co nejníž a mezi kola) a nezvyšuje to aerodynamický odpor - a navíc to funguje jako přídavný blatník:-)
0
Excelentní a je vyřešeno :-)
Díky.
-1
Jeste jednou bych varoval pred zavesenim na riditka. Podle toho, co jsi tu zatim psal, jezdis i v terenu a nejspis te kamenita cesta nezastavi ani s nalozenym kolem, jako mne. A muzu rict, ze mi porad prijde lepsi, kdyz je sjezdu neodejdou riditka a i s kanystrem se nezamotaji pod zadni kolo, nez mit nataceci kanystr.
-1
no tak pak už je jediná možnost dát dvě 2ky pod sedlo, nad spodní brašny
-1
Kdyz se to opet vynorilo - nebylo by nejlepsi pouzit original expedicni nosic a teprve k nemu to nejak vymyslet? Uprostred mezi brasnami je celkem dost mista...
0
Ja uz o variante naplneni ramu taky uvazoval. Teziste by vychazelo dobre, ale spatne by se to cistilo. Spis mi ta dutina prijde vhodna k ulozeni baterii nebo naradi (konkretne do trubky nosice).
0