Potřebovala bych poradit.
Jde o Schwalbe Smart Sam - na plášti je napsáno front a rear s šipkou - musím ho tedy nasadit, aby se s kolem otáčel dopředu(front)doprava ve směru směru šipky, pláště mi původně nasalili v obchodě, ale na zadním kole mi je podle mého nasadili přesně opačně.
Děkuji za radu zkušenějším.
o))))parádní otázka, fakt. Já jsem se s tím kdysi přesně takhle natrápil.
Podle mých zkoumání (a můžu se mýlit):
1. Schwalbe má specifický způsob značení.
2. rear a front u jejich plášťů znamená něco jiného než normálně
3. na plášti Schawalbe jsou (asi od jisté doby)dvě )opačně směřující šipky u jedné je REAR u druhé FRONT
Čtu kombinaci šipek a slov takto:
1. Jestliže je tento plášť vzadu (REAR) má se otáčet ve směru této šipky (šipky u které je REAR)
2. Jestliže je tento (stejný) plášť vpředu (FRONT) má se otáčet ve směru této šipky (šipky u které je FRONT)
Ještě podotýkám, že u Noby Nicků a možná i jiných Shwalbe vypadá nasazení plášťů nelogicky, jakoby proti srsti, ale to je u předního pláště záměr. Prý to má pomáhat chytání se pláště jako bokem - nájezd apod.
tak to dávám do diskuse.
0
Je to přesně tak, a nejen u švábe.
Obecně, pokud jsou na plášti šipky Front a Rear, tak na předním kole se kolo otáčí ve směru šipky Front a na zadním kole ve směru šipky Rear.
Pak jsou pláště, které toto rozlišení nemají, a mají uveden jen směr otáčení, nasazují se oba stejně.
Pak jsou pláště, které mají přímo jiný vzorek na přední a na zadní kolo. Ze švábů například Fat Albert.
Pokud na plášti nejsou žádné šipky, nezbývá než použít hlavu a představit si, co se pod pláštěm asi děje, když projíždí blátem;-)
PS. totéž platí pro speciální použití, např. sjezdové disciplíny, kdy je brzdný účinek zadního pláště důležitější než záběr.
0
Myslím, že ti to nasadili správně
Napíšu ti to jednoduše
Na pláštích je šipka «--FRONT / REAR --»
indikující směr jízdy podle toho jestli je plášť na předním nebo na zadním kole
Takže pláště musíš mít nasazené tak aby při pohledu na kolo z boku s tím, že předek kola, tedy řidítka máš vlevo od sebe to bude vypadat
takto
Přední kolo
«--FRONT / REAR --»
zadní kolo
«--REAR / FRONT --»
0
Je třeba dodat, že to platí v tom případě, když máš kolo po svém pravém boku. Někdo si vede kolo vlevo od sebe :-)
0
navrhuji udělat soutěž, kdo to chudince Alušce vysvětlí srozumitelněji o))))
0
Podle mého plášť "front" patříval kdysi na přední kolo, "rear" na zadní. Šipka ukazuje směr otáčení pláště. Ale možná jsou moje znalosti překonaný.:-)
0
se prober dědku o))))))))))) jednoduchej svět, kde vpředu bylo vpředu a vzadu vzadu je pryč. Žijeme v postmoderní době.
0
To už neplatí? Připadlo mi, že to vysvětluješ jako přednosta tomu mašinfírovi, kterej měl lokomotivu převézt do depot v Lysý nad Labem. Nebyl schopnej si zapamatovat její číslo, tak mu to bylo podobným způsobem vysvětleno.;-)
0
To bych si rád poslech :-)
0
Přečti si Švejka, je to historka, jak Švejk měl dělat před šikovatelem Nasáklem kvérgrify. Snad třetí díl.
0
Prosím tě a proč nad tím vlastně vůbec přemýšlíš, když sis to kolo přivezla obuté?!?
0
Dyť to dítě přemýšlí, zda mu zadní kolo nenasadili obráceně.
Mě v pneuservisu na auto jednou nasadili směrový vzorek naopak:-(
0
Jako že se bojí, aby se mu kolo netočilo naopak?!?
To snad ne-e... :o)))
Já nějak neumím docenit závažnost problému s otočeným vzorkem...
Teda u nějakých hard core pneumatik co jsou určeny do bahna apod. jo, protože tam by měl být vzorek dělán tak, aby ten sajrajt šel od tebe, ale u běžného ježdění a pneumatik mi to přijde dost šumák...
Ovšem nechám se poučit :o)))
0
Při účinnosti dnešních brzd, kvalitním rámu a vidlici a schopném brzdiči je styčná plocha přední plášť vs. povrch cesty nejslabším článkem řetězu při brzdění.
U předního kola je alfa a omega dobře brzdit a neustřelit v zatáčce. Každé zlepšení těchto schopností zvýší bezpečnost (případně rychlost, jaká je ještě bezpečná v určitém místě). Od závodníka po příležitostného jezdce.
Vzadu je to složitější kombinace požadavků na záběr, brzdění, snadné odvalování, tlumení (zvláště u HT), a jako přijatelný kompromis zpravidla vyjde dát tam jetý přední plášť, ve směru nebo naopak;-)
0
No dokonce i u NN se při obráceném vzorku na předku dá během průjezdu zatáčky za vlhka hodit slušná mrcha aniž by člověk věděl proč.
Na zadním to možná nebude tak hrozné s trakcí, ale zas bude kolo zbytečně zpomalovat jízdu, protože vzorek a místo aby projel už vyjetou stopou od předního kola a dobře do ní zapadl, snaží se vylepšit stopu pro... asi pro toho co jede za mnou.
Sice to zpomaleni nepozáš, ale bude tam.
Nemám pravdu ?
0