Všechny moc zdravím. Mám naprosto frustrující problém s odpruženou vidlicí RST Neon (tuším 2007 nebo 2008). Jedná se o klasickou pružinovou vidli s "lokálním" mechanickým zamykáním. Předesílám, že u jsme ji kvůli tomu dával do servisu, kde ji promazávali. Samotná funkčnost odpružení je bez problémů. Problém je ale právě v tom zamykání - vidlice se totiž zamyká sama během jízdy. Když si zjistím zamknutou a odemknutou polohu, nasadím tu zamykací matku se zobáčkem a shora do ní zašroubuju ten fixační dlouhý šroub s jemným závitem, problém je, že v poloze zamknuto je matka výš než v poloze odemknuto, tj. při přechodu z odemknuto do zamknuto nastoupává a jakoby se uvolní. Pokud by se šroub utáhl v poloze zamknuto, tak díky tomu v podstatě nelze matku po směru hodinových ručiček přesunout do polohy odemknuto. Když nechám utahovací šroub hodně na volno, tak během jízdy se děje to, že i když je matka ve stále stejné poloze, tedy odemknuto, dojde k jejímu samovolnému zamknutí, jako kdyby se celý vnitřní mechanismus otočil ve směru hodinových ručiček (do původní indikační polohy zamknout tak už nejde vůbec najet a dál z polohy odekmnuto se po směru hodinových ručiček samozřejmě nedostanu přes kovovou konstrukci vidlice).
Zde je schéma:
http://www.digimike.cz/neon.pdf
Vůbec nevím, co s tím. Velmi mě to štve, protože jinak vidlice funguje dobře (když je tedy odemknutá, což se během jízdy vždy změní...).
Předem moc díky za radu.
Asi to už (podle data 2007 - 2008) není v záruce. Tu vidlici znám dobře, mám ji na jednom krosu - funguje (pruží) celkem dobře. To, co popisuješ, je podle mě nějaká výrobní vada. Buď se obrátit přímo na dovozce RST, aby ji opravil, nebo novou vidlici, nestojí nijak moc.
0
Děkuju za odpověď! Máš na mysli výměnu celé vidlice, nebojen střev - tj. patrony? Co si po zkušenostech o té vidlici myslíš - nebylp by rozumnější sáhnout po jiném modelu/značce? Chtěl bych hlavně spolehlivost...
0