Tak Vám nevím ..
- srovnání -
http://www.superior.cz/cz/porovnani/?rok1=232...
Loňský model mohu míti za 22500, 2011 za 27000 (standart je 32000) .. Kterému z těchto kol byste dali přednost?
Jsou zde nějaké zásadní výhody modelu 2011 oproti předchůdci svému, které ten (skor) 5ti tisícový nárust v ceně ospravedlňují?? Za reakce veškeré - Děkuji velice.
Novinka má desetiqalt a pár dalších rozdílů. A pak ten starší model je prostě starší a výprodejovej. Nic novýho pod sluncem...
0
Dobrá .. a ten desetiqualt je spíš upgrade, nebo cesta slepá?
0
Tak jako někomu sedmička, nebo osmička stačí a někdo devítku bohatě využívá - desítka je jen další možností (žiletkáři mají už tuším jedenáctku :-) Záleží na stylu užívání. Nalehko a na pohodu v polabí stačí i tříkolečko, natěžko do krpálů, nebo pro svižnější jízdu oceníš jemnější odstupňování. Doteď se v pohodě dalo žít bez desítky, s ní to může být pohodlnější.
0
Souhlas s tím co jsi k převodům napsal. Já bych jen doplnil, že akorát tak do devítky to bylo dost znát, protože se významně zvětšoval rozsah (a pokud někdo sáhnul po extrémní kazetě s mega rozsahem u 7čky nebo 8čky tak už byly přehnané skoky mezi převody).
U desítky je ale situace úplně jiná. Pokud je to komplet v desítce, tak rozsah naopak se zmenšil, pořád nechápu proč.
U desítky i s 11/36 kazetou je díky 24/32/42 převodníkům rozsah menší o chlup na obou stranách než devítka 11/34 + 22/32/44.
Menší skok mezi převodníky jsem nepochopil k čemu je dobrý. A přínos jemnějšího odstupňování u desítkové kazety už je sporný. Mně třeba sedí devítka odstupňováním akorát a jemnější bych nechtěl.
Když už desítku, tak bych do ní šel jedině v kombinaci s devítkovými převodníky 22/32/44, aby se rozsah nezmenšil. Funguje to ok.
Za mě je desítka v provedení Shimana s 24/32/42 převodníky krokem zpět.
Před pár měsíci jsem stavěl 29tkového celopevňáka a cíleně jsem dal devítku (cena nehrála při tom malém rozdílu žádnou roli, pouze jsem vybíral dle funkce).
Chvilku jsem uvažoval o té kombinaci devítkové kliky a desítka kazeta a řazení, ale i to jsem pak zavrhnul. Hlavně proto, že já raději Sram a tady je lepší zůstat u 1:1 převodu u devítky.
A to je vlastně u Shimana jediná výhoda, že desítka má také 1:1 jako devítkový Sram.
Oproti tomu desítkový Sram už je zase 1:1,2 (to asi bude ještě celkem ok, je to hodně blízké a pořád hodně daleko od 1:2 devítkového Shimana).
0
Těch nových rozsahů u převodníků jsem si vůbec nevšimnul - taky to ze svého pohledu nechápu.
11/36 bych docela bral, tiše jsem o 36 rozjímal v krátkém, ale víc než dost dlouhém stoupání v obci Chlébské (přes 100 metrů čistokrevné osmnáctky po předchozí třináctce...) Kdopak to tam zná ? Doporučuju ! :-)
0
Beskydy, stoupání na červené značce z Konečné (trasa Bílý Kříž->Bumbálka).
Téměř celý 1km čistých 20% s mírnými šutry (nic technicky ještě těžkého, ale je třeba místy jet rychleji, úplně krokem to nejde).
Asi jedno z nejtěžších stoupání v ČR vůbec (najde se spousta i prudších, ale ne tak dlouhých souvislých a aby to bylo opravdu vůbec jetelné).
Dvakrát jsem ho zkusil a ..... dvakrát jsem ho nevyjel :-)
Vyjet ale lze, nejvýkonnější z party ho jedno dal (podruhé se necítil 100% ok a už ho taky nedal).
O 36tce jsem také chvíli uvažoval, v tomhle konkrétním kopci by to ale bylo k ničemu (většina míst nelze jet stejně dost pomalu na využití 36tky, naopak je třeba místy zrychlovat kvůli terénu, že to i na 22/34 už dá slušně velkou kadenci).
36tka by se mi hodila ve výjezdech, kde místy je možné jet libovolně pomalu (nelimituje to terén a překážky) a je možno šetřit síly. Tam jsem schopný klidně odpočívat při rychlosti 3km/h a sbírat síly (no spíše jen neztrácet než sbírat :-) ) na pasáž, kde je nutné kvůli terénu zrychlit.
U 29tky jsem o tom uvažoval ještě více, ale nakonec se na to vykašlal, že je to celopevňák, kde netřeba tak lehký převod jako na fullu.
0
jj, na šutrech je to krapet jiná situace, ten "můj" úsek je po asfaltu. Navíc tam byla nějaká akce a já před lidma nechtěl kazit figuru panáčkováním a tak jsem to drtil v sedle s nezůčastněným výrazem ve tváři ;-))
0
Odhadoval bych, ze prinos je zatim mensi, nez cenovy skok. To ale musi posoudit povolanejsi. Kazdopadne bych osobne volil radeji 9 kvuli pripadum, kdy budu potrebovat nahradni dily nekde v nejakem zapadakove.
0
Jak píšu výše, tak desítka je spíše krok zpět než přínos. Ten mírně menší rozsah je zcela nepochopitelný.
U devítky s 11/34 kazetou jsem rád za celý rozsah.
0
Zvaž ještě toto:
http://www.cykloworld.eu/cz/obchod/detail/pells...
http://atombike.cz/giant-xtc-2-29er-p-2099.html
Obě se mi poslední dobou líbí víc než SUP
0