Ahoj,
po včerejší projížďce na kole co má už 20 let historie za sebou jsem se rozhodl že nové bude tou nejlepší volbou...
Chci kolo hlavně na turistiku - delší trasy po silnicích nebo zpevněných cestách, terén ala FULL není moje hobby. Cenově by se mělo pohybovat kolem 15 tisíc.
Předem díky :-).
Takových je opravdu hodně, trekových kol, které budou asi pro tohle nelvhodnější je víc než dost. Chce to obejít prodejny s různými značkami a vybírat, zůžit výběr na dvě nebo tři kola a pak se rozhodovat.
0
V tom případě si nejdříve zkus projet tohle ;-)
http://cykl.cz/section/katalog2011
nebo i loňské modely
http://cykl.cz/section/katalog2010
0
http://cykl.cz/item/804/category/katalog2011... tohle se mne na první pohled celkem líbí, máte s touhle značkou někdo zkušenosti?
0
Blázníš, kupovat si kolo jenom asi se stoletou tradicí ?? Musíš jít do Olpranu nebo jiné podobně kvalitní české značky ;o)))
0
Tak ono je dneska vicemene v tech nejbeznejsich kategoriich a skutecne masovkach uplne jedno jakou na tom rámu mas nalepku, spis uz se na to já divam podobne jako u automobilů, jestli koupí chces podporit ceskeho "podnikatele" radoby vyrobce nebo treba šikmookeho podnikatele nekde v koreji. Vyrobce podporis vpodstatě stejneho at koupis co koupíš a mistni prodejce te podojí taky tak jako tak...
0
Oni maji vazne nadherné rámy!!! Silničky neprekonatelne! (ale nikdy vzivote jsem to nazivo nevidel pochybuju ze vubec v CR nejake jezdí)
0
No já jsem viděl na tyhle kola inzerát v časopise "Dovolená na kole" a psali o tom jako o novince, takže to v ČR asi moc lidí mít nebude, LomTrading to sem dováží asi teprve chvilku...
0
Krásná žiletka, akorát popletli řidítka...
0
Řídítka jsou dobrý, mám podobný, ale než bych dojel do práce, určitě bych přišel nejmíň o dva dráty. Je jich nějak málo a vůbec ten divnej výplet!
0
Trochu nechápu proč to mají v kategorii cross, když se to tváří spíše jako fitness :-) Tohle má do crossu hodně daleko... Ten se s přimhouřenýma očima dá použít i do lehčího terénu, kdežto tahle krasavice asi těžko...
0
Dost značek ty kategorie moc nerozlišuje a pod kros cpou všechno.
Třeba Cube má taky tři fitnes modely pod krosy.
Do fitnes bych šel pouze v případě, že někdo chce silničku, ale nesedí mu berany.
0
Tohle mi nepřijde zrovna jako "turistický" kolo.
0
No jsou i tací "turisti", kteří pro svůj koníček potřebují hladké vyasfaltované dálnice skrz lesy :-)
Ale jinak souhlas, tohle je opravdu jen taková zmutovaná silnička, se kterou se dá jezdit jenom po slušných silnicích... A když si představím, že by to ještě někdo ověsil bagáží s potřebami na vícedenní výlet, mno škoda slov :-)
0
Pokud jde o ten náklad na silničku - máš na mysli něco takovýho?
https://picasaweb.google.com/balici5...
;-)))
0
Asi tak nějak :-)
Vypadá to prostě divně, no...
0
To jo...
Ale dalo se to. Mělo to výhody (tenký hladký plášť neházel bordel do vozíku, proti větru - což je s vozíkem peklo - se dalo sbalit do beranů atd.) A mělo to taky nevýhody: nemožnost použít vzadu tlustší plášť vedla k mnoha defektům atd.
Nevýhody nakonec převážily, a tak když by kolo potřebovalo zásadnější rekonstrukci, už jsem se na to vykašlal.
0
Je potřeba vzít rám s delší zadní stavbou /třeba Kinesis/ a na "dlouhé brzdy"/Shimano, Tektro/, pak se dá použít plášť šířky 28 mm i víc.
0
Jojo, vím. Už se to tu dost řešilo. Postavil jsem od konce léta pár "cyklokrosek" na různých rámech, ale nic mi nesedlo. Nejelo to prostě.
Teď jsem skončil u mtb cesťáka a jsem spokojen.
0
Proč by cyklokroska na hladkých gumách neměla frčet?Taky jsem si chtěl jednu postavit, ale protože uvažuji o víceméně silničním použití, tak jsem zvolil právě rám Kinesis Tk2, taky se mi víc líbí silniční brzdy.
0
Ok, upřesním. Jedna verze rámu mi neseděla velikostí. U druhé šla jen odpružená vidlice, a tu jsem po týdnu hodil do šrotu, jak byla blbá. U třetí měl rám problémy, které řešit šly, ale nestálo to za námahu, bylo to ho moc (navářky na špatných místech, musel bych kupovat jiné brzdy atd.)
A pak jsem našel inzerát, vyzkoušel kolo - a bylo to doma. :-)
V cyklokrosce nebyl problém, jen ve mně a v dílech, které jsem měl k dispozici.
0
Proč by to vypadalo blbě?
http://foto.mixerus.net/full.php?idad=2572&...
Krásné turistické kolo, jen těch 15 tisíc stojí v tomto případě samotný rám.
0
k něčemu podobnýmu se chci dopracovat, líbí se mi určitá univerzalita - chceš blatníky ?, o.k. na rámu jsou navářky, totéž platí pro nosič, a naopak- blatníky atd. sundáš a máš lehkou silničku
0
Nepíšu že blbě, ale divně ;-)
Prostě mi to k tomu kolu nějak moc nepasuje, no. Když už to má být "náklaďák", tak to podle toho má trochu vypadat :-) Je fakt, že silnička asi bude o dost lehčí než cross či dokonce MTB, takže každé zbytečné deko nijak nevyužitelné zátěže bude asi při jízdě znát. Zase si ale myslím, že to kolo na to není stavěné a rám bude pěkně skučet...
0
Kup si full, terén se stane Tvým hobby;-)
Buď silničně zaměřený cross nebo turistické MTB:
http://jizdni-kola.heureka.cz/srovnani-produktu...
0
Author Zenith :) nebo když si připlatíš pár chechtáků tak máš Authora Mission přesně na to co píšeš..
-5
A proč by měl kupovat Zenith, když za stejné prachy může koupit mnohem lépe.
Zenith je bez slevy za doporučenou cenu opravdu tragický.
0
Mne se z Authorů líbí synergy, ale to je už mimo moje možnosti...
0
Ten je za doporučenou cenu (pokud by na něj nebyla opravdu velká sleva, tím myslím tak 10tis.) taky hodně bídný.
0
A tvůj názor na Author Horizon? Ten stojí asi jen 9 tisíc... Mám na něm najeto asi 40 km a nebyl špatnej, ale moc jsem ho neprojel :)
0
Tak na ten se raději ani neptej :-)
Jezdit se dá samozřejmě téměř na čemkoliv. A ne že by Author měl vyloženě špatná kola, jen jsou téměř všechna dost předražená na to co nabízí.
A ty jejich noname karbonové rámy na trošku dražších modelech to fakt nezachrání.
0
Já právě s koly moc zkušeností nemám, vždycky jsem jezdil na starších, proto se ptám tady. Co bys teda doporučil? S limitem cca 20 tisíc. Mne se docela líbí ta Bottecchia.
0
Ta Bottecchia je krásný kolo, ale jak už ti zde psali, je to spíš fitness kolo tzn. silnička s rovnýma řidítkama a pokud se podíváš na o řadu vyšší, což už by odpovídalo cross kolu, tak mi příde vůči výbavě předražený. Ale jsou to skutečně krásný kola a značka je zavedená italská kvalita .
0
V první řadě si ujasni, co chceš za typ kola. Ta Bottecchia vypadá dobře, i když osazení až takový zázrak za tu cenu není.
Jak psal už jarda výše, tak je to ale čistokrevný fitnes. Tzn. raketa na v podstatě jen asfalt pro toho, kdo z nějakého důvodu nechce silničku (tedy v tomto případě jde v podstatě jen o posed a berany).
Pokud bude i třeba 20-30% ježděno mimo asfalt, tak bych do takového typu kola rozhodně už nešel.
A i na asfalt je to po silničce nejrychlejší a nejméně pohodlná varianta. Nejrychlejší tedy zejména pro ty, co mají fyzičku na vyšší průměry a tedy využijí lepší aerodynamiky úzkých kol.
Kros nebo 26 bike se slicky nebo 29 bike se slicky budou pohodlnější. Nejvíce 29 bike s širšími slicky.
Kros a 26 bike se širšími slicky na tom budou podobně (tam se +- vyrovná větší průměr kol, který přináší pohodlí s širšími plášti u biku, které taky přináší pohodlí).
0
Detailneji Mlokovo vyjadreni zde: http://www.nakole.cz/diskuse/12955-prohazovani...
8-)
0
V tom sousedním vláknu ale byly trošku jiné požadavky, takže se to nedá zcela přenést sem.
Tam to bylo daleko nesmyslnější doporučení.
Sem by se to kolo aspoň typově hodilo.
0
Nepolemizuj, napsal jsi o nem: Osazení nic moc za ty prachy. Ty brzdy jsou největší low end na trhu a patří k tomu nejhoršímu co v hydrách existuje. I když už nějak jakž takž fungují.
Za 28tis. jsou ovšem opět úplný úlet a může mít třeba Elixiry R v té ceně nebo XT.
Je jedno, jestli do terenu, nebo po asfaltu na ryby, proste predrazene. No ne? 8-)
0
Jistě, pokud bude za 28tis.+ (standardní cena je 30tis.), tak nebrat na žádné použití.
0
Pod 15tis. Kč v případě, že by to měl být kros, tak scalar na BF pravidelně staví velmi pěkné krosy za tu cenu, co je nabízí.
http://www.bike-forum.cz/forum/kros-pro-holku...
0
co takhle http://www.teamsport.cz/kolo-leader-fox-paradox... taky nad ním uvažuju..vypadá supr a myslím že bude v pohodě za tu cenu
0