Praha cyklistická zveřejnila výsledky sčítání a dotazovacího průzkumu vypracovaného pro potřeby Komise pro cyklistickou dopravu, potažmo Technickou správu komunikací.
Nejdůležitější závěry:
* Sčítání na třiceti profilech ukazuje nárůst počtu cyklistů zhruba o 30 % . Na Podolském nábřeží projelo v den sčítání 2775 cyklistů.
* Podíl cyklistické dopravy na uskutečněných cestách (Modal Split) je 1,5 % . (VHD 35 %, IAD 32 %, pěší 31 % ).
* Přepravní výkon cyklistické dopravy (výpočet bez pěší, zohlednění vzdálenosti) činí 1,8% (3,0% v létě a 0,55% v zimě, IAD má celoročně cca 53%, VHD 45%).
* Hodnocení změny podmínek pro cyklistickou dopravu za posledních 5 let je váhavě kladné.
* Největšími překážkami v (častějším) používání kola zůstává nedostatečná bezpečnost a problémy se zázemím v cíli cesty.
Další výsledky najdete zde: http://doprava.praha-mesto.cz/zdroj.aspx?typ=2...
Pěkné.
P.S. Nemohl bys místo toho debilního VHD používat už několik desítek let zažitou MHD ? ;-) Pokaždé když na to narazím, tak mi chvíli trvá než mi dojde co je tím vlastně myšleno...
0
No, já si zažil MHD pro množinu (trolej)bus+tram+metro a VHD pro širší množinu MHD + vlak + příměstské busy. Takže to odlišuju (jestli je to správně, nevím ;-) )
0
Správně to je, ale pokud se mluví o městě, tak myslím, že vhodnější a srozumitelnější bude označení MHD.
0
Zase vlak + přím. busy už jsou (aspoň v Praze) součástí PIDu, tak jsem se nechtěl omezovat na prostředky provozované (převážně) DPP. Prostě "VHD na území Prahy" ;-)
0
Máš pravdu, že zrovna s těmi vlaky je to trochu na vážkách, ale příměstskou dopravu já osobně už počítám do MHD ;-)
Na druhou stranu když na to popojíždění po městě + jeho nejbližším okolí jde použít základní předplatné i obyčejné jednotlivé jízdné, tak bych to i tak pořád považoval za MHD ;-) Chápu ale že je to asi jenom o subjektivním pocitu :-)
Každopádně VHD je pro mne tak jako tak hnusně vypadající zkratka, takže si ji sem dávej jak uznáš za vhodné, ale mně s tím radost určitě neuděláš :-)))
0
No, já třeba vůbewc netušila, co VHD je - koukala jsem na to jako vrána.
Takže díky za osvětu :o)))
0
Já už jsem si na zkratku zvykl. Naopak mě bylo vždycky proti mysli mluvit o zdejší VHD jako o MHD, protože nic takového tady není. Nemáme tady žádné mandelinky jako na Kladně ani metro jako v Praze. Ale problémy řešíme podobné. :)
Musím se někde s tím pochlubit: jestli to klapne, tak bude autobusová linka VHD č. 410 bude projížděť z Varnsdorfdu do Rumburka přes Seifhennersdorf a linka č. 409 bude končit na nádraží v Ebersbachu místo v Jiříkově. Ještě, kdyby tak se saské ministerstvo dopravy pochlapilo a zaplatilo ten chybějící most aby se naplnil plán provozovat vlaky mezi Děčínem a Rumburkem ne oklikou přes Jedlovou, ale kratčeji přes Bad Schandau.
0
Já vím, že to je offtopic, ale zrovna dneska jsem to četl http://www.zelpage.cz/zpravy/7948
0
Čteme stejné weby. :)
Ta vlaková linka Děčín - Bad Schandau - Sebnitz - Rumburk byla dokonce prezentováná na nějaké konferenci, ale nevyšlo to. Na druhou vlaková stanice Sebnitz byla v devadesátých letech běžně uváděna v knižním jízdním řádu a to k realizaci spojení byla ještě delší cesta než dnes. Jako železniční fanda bych si to přál, jako realista bych byl rád alespoň za autobusové spojení. Je to přeci jen o 1/3 kratší.
0
Ještě jsem zkusil přepočíta jízdní doby vlaku od nás do Děčína.
Přes Jedlovou 1h 57min, tak dnes jezdíme.
přes Bad Schandau 1h 3min, kdyby existoval ten stržený most.
0
Hlavně by mi vlak pravděpodobně vzal kolo, což bus moc neumí... A určitě by to prospělo vašemu regionu...
0
Jojo v podstatě je to teď celé o tom, si férově přiznat, že většina pražských cyklistů nutně potřebuje sprchu na pracovišti......
0
Určitě lepší než být celý den upocený...
0
hlavně to neprosadí žádný zákon ani dopravní opatření.
Obecně vzato některým bývalým kolegům by sprcha prospěla i bez kola :D
0
Nějaké formy motivace nebo podpory zaměstnavatelů existují. (Nebo jsi myslel, že nelze zákonem prosadit, aby se někteří lidé sprchovali?)
0
další postřeh největší nárůst mají cyklisté v kategorii 40-49 let, kteří jasně poráží kategorie mladší...
To taky celkem sedí s mou osobní zkušeností, kdy mladí lidé spíš koukají po autech a motorkách aby si potvrdili společenský statut.
Navíc kategorie zaměstnanců 40-49 má většinou větší šanci prosadit sprchy a zázemí na pracovištích než nováčci :D
0