Ahoj, díval jsem se na fotky ze srazu a viděl jsem, že někteří máte namontován elektropohon. Zajímalo by mě, jaké s tím jsou zkušenosti, jak výkoný motor a jesti do předního nebo zadního kola, případně nějaké praktické postřehy z provozu..
Nejlepší elektropohon měl kapitán Nemo. Tyhle elektrokity jsou jen šidítka (dudlíky) - nízká účinnost + drahé.
Nejlepší je HPV (Honda powered vehicle od Jurase)
8-)
0
Dle čeho tak soudíš?
0
Honzo ty to tuším máš v předním kole (jestli jsem dobře viděl na fotkách) mohl by ji pls napsat jaký máš výkon a jak jsi s tím spokojený?
Jinak bych nerad řešil v tomto vláknu zda je lepší benzín nebo elektro.. každé má své pro i proti..zajímají mě zkušenosti právě s těmi elektropohony... díky...
0
Prohlídni si toto. Max rychlost 50-60km/h a dojezd bez šlapání 70km. Kopec, který by to nevyjelo nezná.
http://rostac.rajce.idnes.cz/Lehokolo...
a zde je video do hostýnských kopců:
http://www.youtube.com/watch?v=uBraavG1wno
http://www.youtube.com/watch?v=26WiV9J9i0M
0
Na sraz do Uh. Brodu jsem se nedostal, přesto že to mám jen 30km, protože mi před 3 týdny vyletělo v zadním kole 6 špic a nechal jsem si celé zadní kolo přešpicovat silnějšíma špicama a bohužel servis ve Zlíně to do třech týdnů nebyl schopen zvládnout.Mrzí mne to, ale kdybych to tušil, tak si to raději přešpicuji sám.
0
Pěkné, taky na ECO do budoucna plánuju.
0
no jezdí to moc pěkně - jaký tam je motor a jaké aku?
0
900W, 48V/40Ah,Celková váha tříkolky 60kg. Jízda bez motoru je pro mne dřina. Ale vozím sebou nabíječku, který dává 30A a za hodinu je to dobité. Nestačím se ani občerstvit a jedu dál.
0
ještě jsem zapoměl, aku je: LiFeYPol4. 4x 12V baterie
0
muzes prosim napsat kapacitu baterii?
(tipuji ze mas thundersky?)
0
Trefil jsi to. 48V/40Ah 4ks po 12V/40Ah
0
Dekuji za odpoved.
Prosim, muzes sem napsat par praktickych zkusenosti s aku , resp by mne zajimalo zda pouzivas balancovani , BMS atd... (pokud jsi to jiz nekde popisoval, prosim o link.)
0
U těchto baterii co mám, balancování odpadá, Je to tajná novinka. Údajně napětí v v tom 12V kompletu srovnává kyselina. Nabíjím je a používám na 48V,zapojených do serie, ale jednou za čas nabiji 12V zapojených paralerně. Tím se srovnají, ale stačí to jednou za 50 cyklů. Rozdíly během cyklů jsou desetinové.
0
Info o LiFeYPol4
DOTAZ: Je nějaký zásadní rozdíl mezi LFP a LFYP?
Ano. Zásadní rozdíl je v použití chemického prvku yttrium (Y) místo železa (Fe).
Chemická struktura je pak místo LiFePO4 (LFP) změněna na LiFeYPO4 (LFYP).
Viz chemické složení LiFeYPO4 baterií dle údajů výrobce:
http://gwl-power.tumblr.com/post/180659445/the...
Zásadní rozdíl je v chování chem. prvků yttrium a železo. Zatímto železo je velmi náchylné
k oxidaci a k reakcím s dalšími chem. sloučeninami, prvek yttrium je mnohem chemicky stabilnější,
téměř neoxiduje a nevznikají samovolně jiné sloučeniny. Důsledkem
tohoto jevu, je mnohem větší chemická stabilita a životnost.
Zatímco životnost LiFePO4 baterií je udávána jako 3 až 5 let. U baterií s použitím yttria
je živostnost 10 a více let. Né nadarmo jeden z předních vědců řekl - yttrium je železo budoucnosti.
Zdroj: http://www.auto88.cz/forum/showpost.php?s...
0
Muzes, prosím, napsat typ nabijecky a kdes ji sehnal ? Zatim nabijim 5A a trva to docela dlouho. Dik.
0
Napiš si zde: http://www.i4wifi.cz/
0
tam jsem tvou nabijecku nenasel, ale na http://www.battery-import.cz/nabijecky-baterii-...
se da sehnat uz viceamperova nabijecka
0
Mám obavu že tam mají akorát klasické nabíječky na olovo.
0
Ani ji nenajdeš. Musíš si tam napsat a oni Ti ji zajistí. Tak to bylo i u mne.
0
30 A nabíječku odhaduju na 7 kg. Je to tak?
0
Není, mám menší váhu, tak káble mi ležely na zemi a váha ukázala 2,6kg. Není velká, má dva ventilátory a naprázdno na ní proud nezměříš. Musíš ji připojit k baterii a ona to pozná a pak si ji změří a jestli je jí nutno dobít, tak teprve se spustí. Stála asi 4600,- Takhle vypadá http://rostac.rajce.idnes.cz/Lehokolo...
0
Maskuje se jako ruskej tranzistorák - pamatujete, co se kdysi vozilo po kempech :-)))
0
Díky, ten motor je AC nebo DC?
0
motor 180W baterie 10Ah 24V
max rychlost 13 km/hod, krátkodobě do 17 km/h
motor používám, když rychlost na vlastní pohon klesne pod 10 km/hod tj. pouze do kopce.
Kolo s motorem a baterií 35 kg, bagáž 20-25 kg, jezdec 115 -120kg.
Nejdelší vzdálenost bez dobíjení 160 km - toto pondělí: Náklo, Zábřeh, Lanškroun, Ústí n/O, Kostelec n/O, Opočno, Česká Skalice.
0
Jsi šikulka. Kdo to má v nohách, o to dále dojede. Já bohužel už ne.
0
180W to je asi ten nejmenší výkonově co se dělá..vytáhne to nějaký kopec bez toho aby jsi musel šlapat a nebo je šlapání nutnost (ptám se jenom abych měl představu co se dá od tohoto výkonu očekávat)
0
Šlapání je nutnost.
0
Ešte mi niečo napadlo., úplne laický názor.
Všimol som si na lehokolách od azubu pod sedadlom, kladku. V podstate mám otázku: Je ozubená? V prípade žeby bola, dala by sa použiť na elektropohon? Ide o to, že spomínaná kladka by bola hnaná motorom hoci z elektrickej šrúbovačky a zapínala by sa ako výpomoc pri šliapaní do kopca. Je to čisto laický názor., takže prosím, nevysmejte ma :-D
0
Zajímavá myšlenka, ale obávám se, že by to nefungovalo. Motor z vrtačky má malý výkon. A navíc řetěz se kladky dotýká pouze na krátkém úseku, takže by to podle mne prokluzovalo.
0
ono ako samostatny pohon som to nemyslel, skôr ako výpomoc pri rozjazde, šľapaní, atd... a ak by bolo koleso na kladke ozubené, tak snad by nepreklzovalo., a v prípade brzdenia, resp. ak by sa nepedalovalo, tak by to "cvakalo" tak ako na šrubovačke, nech to nezoderie zavit.
0
a ešte dodatok, vozil by som dve batérie, jednu na cestu tam, druhú na cestu späť ;-)
0
Nejsem strojař. Ale řekl bych, že taková ozubené kolo potřebuje větší kontakt z řetězem, než jaký má ta kladka. Plácnu, třeba 90°.
0
To je pravda, přenos výkonu přes jeden-tři zuby vidím destrukčně.
0
Videl jsi ten B2B carbo tandem, ne? Jak moc meli retez zpremosteny kolem dokola... Odhaduji kontakr na vice nez 180 stupnich (z hlavy). Na nekterem z rajcat je vyfocen detail. A podle jejich zkusenosti bych se klidne ridil. A pri velikosti kladky je otazka, jestli by to nechtelo jeste lepsi kontakt, protoze pocet zubu proti i te nejmensi placce by byl nesrovnatelny.
0
Tak zrovna na tom tandemu byl kontakt řetězu sotva 90°, s někým jsem to tam diskutoval a probírali jsme že u řetězu to vůbec nevadí ;o))
0
OK, tak 180 ne, ale sotva 90 taky ne. http://aviatikmb.rajce.idnes.cz/Sraz_lehokol...
0
My jsme tam na to koukali když to bylo na nejvetším tácu a mě právě zarazilo na jak málo zubech to bylo, načež mi právě kluci říkali, že u řetězu je to jedno. Nevím jak je to přesně udělané, ale neotáčí se náhodou ty kladky ??
0
Když na tu fotku koukám, ještě mě napadlo, jestli to nebylo sundané z té spodní kladky, protože ten řetěz šel jenom po horní části největší placky.
0