Dobrý den,
chci si pořídit nouvou vidlice a nemůžu se rozhodnout mezi těmito dvěma vidlicema: RST first air 2010 a Sr Suntour Epicon RLD. Ten Epicon bych si po případě mohl pořídit ze serveru tuning-test.cz.
Poraďte mi prosím jaká vidlice je lepší...
Máte někdo s nějakou z nich zkušenosti, nebo s oběma ... podělte se se mnou...
0
Epicona mám na svém starém MTB. Nemám ho upraveného a jsem s ním spokojen. Jen jedna věc mě štve. Asi po roce mi odešlo zamykání. Ne že by mi to moc vadilo protože jsem ho stejně nepoužíval a teď už na horalu nejezdím vůbec, ale z principu by to nemělo dělat. Pohledej tady v historii, docela se tu ty vidlice řešily.
0
ja mam upravenyho epicona a taky sem spokojenej.
S RST mam zkusenost jen s nejnizsimi modely, ale tohle asi bude neco jinyho.
0
Mám kamaráda který jezdí v týmu big shock a většinou "kam přijede tam to vyhraje". A ten mi řekl že suntour vyrábí kšunty... Já si myslím že dříve to byla pravda ale teď se to zlepšuje..
No a teď fakt nevím jakou si vybrat...
nemá někdo zkušenost s vidlicí RST first air 2010?
0
to uz urcite neni pravda.
0
Já si taky myslím že suntour už vyrábí také dobré vidlice, ale ta rst taky nevipadá špatně ale jak tak koukám tak asi nikdo s ní zkušenosti nemá..
0
Já bych zvolil Epicona.
0
Jestli mu dokazes dat citlivost jako Milan, klidne si pristi koupim od Tebe. 8-)
0
To nevim, mel jsem na mysli predelani na mazani olejem, to bych mel zvladnout, pokud s tim tvori jeste neco jineho, tak nevim, bo nevim co :-) Ale na citlivost ma imho nejvetsi vliv prave to mazani olejem.
0
Co jsem tak pochopil, tak krome oleje dela i nejake mensi soustruznicke akce na olejove patrone, napr na Raidonu meni system zamykani z horniho na snizovani, ...
Jestli Te to zajima, procti si jeho stranky.
0
Úprava spočívá v mnoha detailech, které až jako celek dají ten chod jaký má být.
První problém je v tom, že jakmile předěláš Epicona na mazání olejem, tak je skoro vždy třeba vymezit vůle, které původně maskovala vazelíná. Bez tohoto úkonu bych se do předělávání určitě nepouštěl.
No a pak je třeba poladit další věci:
- výměna negativný pružin vhodné na váhu jezdce
- na požitém oleji velmi záleží a dělá to obrovské rozdíly, pokud nevíš co je ideální (a to bez dlouhodobého experimentování jako má Milan nikdo nemůže tušit), tak nemáš šanci se dostat na extra dobrou citlivost
- možná i nějaký zásah do tlumící části
Měl jsem už v ruce předělaného Epicona na olej ne od Milana. Problém s vůlemi tam byl vyřešen nebo to bylo štěstí na kus bez vůle.
Citlivost byla výrazně lepší než v originálním stavu. K upravenému od Milana to ale mělo hodně daleko.
0
MS pouziva na utesneni sroubu (ty dole, co drzi vidli pohromade) vodoinstalaterskou pasku. ;)
0
Není sám. I při opravách aut se užije teflonová páska popř. Loctite - inu, pokrok nezastavíš ...
0
Jj, ve filmu Gran Torino Clint Eastwood podává tomu frackovi, co ho vychovává, izolepu, WD-40 a ještě cosi (tuším půlcoulový klíč), s tím, že to stačí na 90% oprav...
0
A to jste ještě neviděli, co z takové vidlice dokáže udělat MacGyver... :-)
0
No to je tedy asi vyšší dívčí :-)
Mě ten Epicon připadá přiměřeně citlivý už od výroby, skoro jako moje Marzzocha S ETA. A jelikoz si myslim, ze vazelina nikdy zadne vule vymezovat nemuze, anzto je to vazelina, tak se toho fakt nebojim. V podstate mym hlavnim cilem je pouze zlepsit mazani gufer a chod vidlice v zime. Citlivost je pro to moje pouziti naprosto dostatecna. A protoze me to ted zacalo docela zajimat a ty Epicony mam doma tri - syn, zena a tandem - tak to pak zkusim srovnat s necim co tunil primo Milan. A hadal bych, ze uspesnost tipu nezavislych pozorovatelu bude 50/50. Uz jen proto, ze obycejny cyklista stejne jako ja jen ztezi posoudi co je lepsi, protoze ani nevi, jak by se to "lepsi" vlastne melo chovat.
K tomu oleji jeste... Co jineho nez hydraulicky olej by tam tak asi mohlo byt? Pominu-li par stupnu volnosti v oblasti viskozity, tak neni moc nad cim badat. Fakt se mi zda, ze z toho delate trochu moc velkou vedu.
0
Nechal jsem si u M upravit Raidona. Po namontovani mi to prislo jako uplne jina vidle. Konecne jsem pochopil, co to znamena jet bez uderu do zapesti. Muzes si ho u mne nekdy zkusit. A neboj, nemam ho jen na lehu, ale i na klasice. 8-)
0