Zdravím všechny.Potřebuji poradit s koupí nového kola.
Měl jsem horské kolo Amulet (základ) a potřebuji nové.
Požadavky:
- moje výška 176cm/75kg
- chci klasické brzdy,(kotoučům nevěřím,cena, kvalita?)
- značka Pells, Kellys či Ghost (či doporučte)
- pokud možno spolehlivost-kvalita, lehká váha
- stavitelný tlupič vidlice (nevím jaký zdvih)
- použití vyjížďky do lesa, lehčí terén,silnice
- cena cca 11–15tisíc max
- měl jsem v úvahu i kross, ale nakonec bude
horské lepší
(nepotřebuji extrémní široké pneu)
Děkuji za tip
PS: líbí se mi GHOST SE1800
Mohu rovnou na tyto potřeby doporučit a zároveň nabídnout kolo MERIDA MATTS HFS-special edition.páčky,přehaz,přesmyk,středy,kliky-vše XT,vidlice suntour lockout,dutý šlap.střed(NE na kotoučích),dvoustěnné zapouzdřené ráfky.K vaší výšce tato velikost odpovídá a to 18 v barvě leštěného hliníku.Na ceně se můžem dohodnout,dostanem se pod 10tis.Co vy na to?
-1
Tohle už hraničí s tapetováním...
K dokonalosti to ale dovedeš, když tuhle pastičku nabídneš nějakému zájemci o nové lehokolo :-))
0
8-)))
0
Meridu nechci, nemám k této značce důvěru
0
Merida stejne jako drtiva vetsina vsech ostatnich vyrobcu vyrabi kola od detskych, ruznych suntu az po spickove zavodni modely. Duvera je iracionalni pocit :o)
0
Vetsina pocitu je iracionalnich. Co nelze jednoznacne prevest na jednicky a nuly, tim si clovek nikdy nemuze byt jist. 8-)
0
http://jizdni-kola.heureka.cz/kellys-salamander... v barvě orange vypadá dobře. Nebo tohle... http://www.cykloworld.eu/cz/obchod/detail... a http://www.korunka.cz/horska-kola/merida-matts... No a pak si něco vyber. I tohle vypadá slušně za tu cenu... http://www.cykloworld.eu/cz/obchod/detail/pells... Co se velikosti rámu týče je to sporné. Mám 180 a tak mi povětšinou doporučili 18" no a jezdím na 21,5" a cítím se na něm skvěle. Tak že si kolo rozhodně vyzkoušej. Geometrie rámu dělá hodně.
0
Tak se zaměřuji asi na Ghost SE 2000 (2010).
Jen přemýšlím zda pneu 2.25 budou vhodné, nechci balony :-) ideal 2,0-2.1.
Model SE (2009) se mi líbí.
http://www.ghost-bikes.cz/detail/235/SE-2000
http://www.ghost-bikes.cz/detail/140/SE-2000
0
Netuším jak moc za ty roky RST vylepšili své vidlice, ale ta Capa, co je na modelu SE (2009), ještě tak před 5 lety býval snad ten největší křáp, z těch "značkovějších", co jsem kdy na kole viděl... Tohle prostě bývala z těch nejzákladnějších vidlí od RST, a také to podle toho vypadalo... Podle mne na tak drahém kole něco takového už nemá co dělat...
0
Vždyť to nemá ani žádné rozumné tlumení...
A jestli ji chceš co nejdříve oddělat a pak koupit nějakou pořádnou, směle do toho ;-) Už jenom ty hydrauliky ji zlikvidují o dost dříve. Ať si na to výrobce vaří úchyty na koutočovky jaké chce, tahle vidle na to prostě není stavěná...
0
Abych ale jenom nehanil, obě kola jsou jinak v celkem v pohodě. Výbavou tak akorát.
EDIT: Trochu pouvažuj i o zdvihu, přeci jenom 80mm je dnes už trochu málo ;-)
0
A mych 85 mm vpredu a vlastne neco podobneho i vzadu dneska uz staci? :o)
0
Pro chrty jako Ty asi ano ;-)
0
To bylo vcera :o)
0
85 mm vepredu? Hmm... Statistiky rikaji neco o prumeru mezi 11 a 17 cm... Vazne Ti to staci? 8-)
0
Líbí se mi tento:
http://www.ghost-bikes.cz/detail/141/SE-2002
http://www.ghost-bikes.cz/detail/235/SE-2000
nebo nějakej PELLS? (konkurenčí v cenové hladině)
0
Jen mám otázku... chtěl bych pneu max 2.1 lze i použít u modelu kde je 2.25 i 2.0 ? (jaké jsou ráfky?) Nechci velké balony, jezdím sem tam i po silnici
0
Samozřejmě. Problém by mohl být spíše kdybys tam chtěl dávat ještě širší pláště, to by už nemusela pobrat jak přední, tak hlavně zadní vidlice.
O tom všeobecně rozšířeném bludu, že na silnici, a ještě k tomu na horské kolo, jsou vhodnější užší pláště, se toho tady nadiskutovalo už celkem dost ;-)
0
Samozřejmě je to blud, a proto všichni žiletkáři hromadně přecházejí na 29x2,5"
:-)))
0
No jistě :-)))
Ale nepředpokládám, že na tom bude lítat tak rychle, že by se už projevil ten aerodynamický odpor, který tyhle pláště v takových rychlostech mají. Proto jsem tam psal to o tom MTB ;-) A to si snad nikdo nepořizuje na to aby s tím za prvé jezdil výhradně po silnicích, a za druhé nějak extra velkými rychlostmi...
0
Jasně, oba jsme četli Mlokovy rozbory i odkazy na švalbe;-)))
Ale co jsem si všim, tak bajkeři maj na silnici často druhý kola s pláštěma okolo 26x1,25-1,5, jenže to jsou závodníci a občas přesahují magických 20km/h:o)
0
No comment, končím :-)
0
Ono se rika, ze aerodynamicky odpor nad tim valivym zacne prevazovat az tak nekde kolem 25 km/h. Vetsi vliv uz ale budou mit treba urcite rovna riditka a tim narovnanejsi a otevrenejsi posez nez nejaky 1 cm plaste v sirce navic.
Jarda ma pravdu, ze je strach o moc siroke plaste v zasade blud, a kdo chce jezdit vyozene po asfaltu s cistymi jizdnimi prumery okolo 30 km/h, ten si neporizuje MTB. S sirsimi plasti ziskas mnohem vetsi odolnost proti defektum a prorazeni, jsou o dost pohodlnejsi a univerzalnejsi, nemusis se s nimi bat ani na ceskych cyklostezkach :o)
0