Město České Budějovice se chce více věnovat rozvoji cyklistické dopravy. V příštích letech plánuje vybudovat dostatečně hustou síť cyklistických stezek a spojit stávající úseky tras a stezek. V tomto a příštím roce přibude ve městě zhruba deset kilometrů nových tras za 18 milionů korun.
Jde například o okruh kolem městského centra, propojení centra s obchodní zónou Strakonická, s Jírovcovou ulicí, se Suchým Vrbným, se Stromovkou, se sídlišti Máj a Šumava a o další propojení jednotlivých tras mezi sebou, řekl ČTK náměstek českobudějovického primátora Juraj Thoma. Dodal, že cyklistům bude také sloužit připravovaná lávka Stromovka za téměř 24 milionů korun, která propojí levý břeh Vltavy s historickým jádrem města, a cyklostezka na levém břehu Vltavy nazvaná Vltavapark. „Na lávku a cyklostezku máme přislíbenu dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury,“ uvedl Thoma. Z průzkumu, který si město nechalo zpracovat, vyplývá, že cyklistická doprava nyní tvoří devět procent všech cest vykonaných během dne. Zlepšením technických a bezpečnostních podmínek by mohl podle této studie podíl cyklistické dopravy dosáhnout až 16 procent. „Tento trend chceme podpořit a vytvořit pro něj optimální podmínky,“ řekl Thoma. Podle něj chce město nejdříve vybudovat síť cyklistických tras a nakonec mít cyklistickou síť založenou na stezkách. Trasy se smíšenou dopravou by tak byly pouze tam, kde by nebylo možné jiné řešení.
Katastrem města dnes prochází devět cyklistických tras, které vedou ze severu na jih podél řeky Vltavy, dále po pravém břehu Vltavy směrem na Borek až do Třeboně, po pravém břehu Malše směrem na Vidov, další míří na Dobrou Vodu, Rudolfov, Litvínovice a Lipí, Dubné, na Vrbenské rybníky a na Staré Hodějovice a Ledenice. Celková délka stezek v katastru města činí asi šest kilometrů, cyklistické trasy jsou dlouhé přibližně 20 kilometrů.
Zdroj: čro čb, ČTK, 30.7.2004