Pražský magistrát pod nátlakem veřejnosti a sdružení nakonec investuje celkem 20,2 milionů korun do rozvoje systému cyklistických tras na území hlavního města. V nejbližším období bude program výstavby přednostně soustředěn na pokračování a dokončení akcí rozpracovaných v loňském roce, kdy jejich realizaci zhatila srpnová povodeň.
A na jaké nové cyklostezky se můžete těšit? Bude dokončena cyklotrasa v Modřanech v úsek mezi ulicí U Kina a U Soutoku, ve Vysočanech v úseku mezi ulicemi Kolčavka a Freyova, mez Petrovicemi, Křeslicemi a Újezdem a mezi Lahovicemi, Radotínem a hranicí města.
V dalším období budou připravovány a realizovány stezky Troja - hranice města, Troja - Ďáblice, okružní cyklotrasa Pražské kolo, Staroměstské náměstí - Mánesův most - Klárov - Chotkova ulice - Mariánské hradby - Pohořelec s oddělením cyklistické dopravy od automobilové i pěší dopravy, Řepy - Hlubočepy, Podolí - Modřany - Komořany, Cholupice - Točná - Komořany, Modřany - Lhotka - Cholupice - hranice města, Freyova - Kyjský rybník, Kyjský rybník - Hloubětín - Satalice - Vinoř a Záběhlice - vodní nádrž Hostivař.
Zdroj: Pražský Kurýr, květen 2003
Dnes jsme se byli projet po novém úseku v Modřanech a bylo to super. Cyklostezka vede po břehu Vltavy a v tomhle úseku byla potřeba jako sůl. Je i dost vyžívaná pejskařema, kolařema, inlajnistama atakdál. Díky, Magistráte!
0
nevym kde se budou v dohledne době stavět "cyklostezky", ale těch pár metrů od nikud nikam za milióny mě nevytrhne ...
Doufam, že se jednou dožiju kvalitnich cest
0
Je to dobrá, byť již historická zpráva, ale... Titulek je zavádějící, protože odhaduji, že většina peněz jde na stavbu cyklotras (nemají parametry cyklostezky). Utratit 20 milionů se dá i s nulovým praktickým výsledkem: pokud za ně magistrát vybuduje cyklotrasy jako v Podbabě (asi 80 cm široký pruh na chodníku, přímo v tom pruhu jsou lampy veřejného osvětlení, každých několik desítek metrů polonájezd-poloobrubník) či na sjezdu z Letenských sadů (skokem přes dvoje schody), pak je těch peněz skoro škoda. Kromě trasy Staroměstské náměstí - Pohořelec (na tu jsem moc zvědav, předpokládám tu další schody) jsou všechny investice situovány na kraj města, kde i bez cyklostezky lze docela dobře volit klidnější ulice/silnice. Některé cyklotrasy přibývají, jiné zase tiše mizí (např. po nábřeží za Úřadem vlády byla kdysi cyklostezka, od povodní tabulky zmizely) či se zhoršují (náplavka mezi Vyšehradem a Mánesem je již asi pátý rok opravována, opravené úseky jsou nově předlážděny, kvalita vydláždění je ale výrazně horší než dláždění rozbité původní). Z uvedených staveb je cyklotrasa v Modřanech v ulici U kina (neplést s cyklostezkou kolem řeky, kdy ta bude protažena až na Zbraslav?)marginální a pokud do ní bylo investováno z fondu na cyklostezky, je to typický případ jak ty peníze zneužít: rekonstrukce ulice se dělala tak jako tak. Cyklostezka z Lahovic ven je docela hezká a frekventovaná, ale bylo by príma investovat něco málo i do úseku Chuchle - Lahovice (podle řeky): chybí tam trachu uklidit, jeden mostek přes potok a řešení pod lahovickým mostem (přimlouvám se za jiné než oblíbené: Cyklisto veď kolo!).
0
Souhlasím s autorem příspěvku, uvedené trasy znám. Opravdu by to chtělo dodělat Chuchle -Lahovice. Naprosto zoufalá je trasa Troja,ZOO - Klecánky, což se předpokládalo, že to bude součást cyklostezky Praha - Drážďany. Celkem pěkná je trasa Podbaba - Úholičky, zejména část Roztoky - Úholičky. A tam chybí dodělat 1 km podle vody k lávce v Řeži, jediný most mezi Prahou a Kralupy. Vznikl by tak slušný 30 km okruh. Ten úsek by nemusel být asfaltka, stačila by metr široká vyštěrkovaná cesta (ne velmi hrubý štěrk jako u ZOO). Zhruba polovina je použitelná, zbytek je místy obtížně schůdná rybářská pěšina. A odstranilo by to rizikovou jízdu ve žlábku mezi kolejemi a skalou.
0
Souhlasim s auorem posledniho prispevku. Doufam ze si magistrat tyto stranky cte a ze se podle toho pokusi tyto prosby cyklistu vyslyset. Ten usek k Rezi po levem toku Vltavy smerem na kralupy znam a jednou jsem tam to kolo dokonce "vytahnul" na zeleznicni nasp, ale bylo to skoro o zivot....Pritom by stacil opravdu 1 az 2 km k lavce + nejak premostit zeleznici....co Vy na to ??? Petr
0
Já bych uvítal, kdybych mohl odvézt kolo městskou dopravou (třeba autobusem) až na kraj Prahy. Moc se mi nelíbí projíždět sídlištěm na okraji města a to ani po cyklostezce.
0
Pochybuju, že by pražské autobusy dostaly na předek držáky na kola (jak jsem to viděl v Minneapolis), určitě se všici budou vymlouvat na to, že cyklista může použít metro a vlak a to mu musí stačit.
0