Evropský cykloslovníček

Do redakce NaKole.cz dorazila velmi užitečná pomůcka pro všechny cyklocestovatele. Brožurka obsahuje cyklistické výrazy ve všech jazycích používaných v zemích EU. Podívejte se s námi, co se skrývá za slůvky poljin, post suíocháin, klocek hamulcowy či kapot.

Evropský obrazový slovník pro cyklisty ve 23 jazycích
Foto: ECF, EESC

Asi každý, kdo někdy cestoval za hranice naší země, se s tím někdy setkal. Kolo se může porouchat a je potřeba si vypůjčit nářadí či zakoupit chybějící náhradní díly, nebo třeba jen zajít do informačního centra pro mapu.
Evropská cyklistická federace (ECF) ve spolupráci s Evropským ekonomickým a sociálním výborem (EESC) vydala velmi užitečnou pomůcku pro tyto situace. Tmavě modrá brožurka s názvem European Cycling Lexicon nabízí na 64 stranách základní slovíčka (např. součásti kola a příslušenství, užitečné fráze, typy kol a prvky cyklistické infrastruktury), a to ve všech 23 jazycích používaných v zemích Evropské unie.
Elektronická verze cykloslovníčku je ke stažení zde. V nejbližších dnech máme přislíbeno i několik výtisků, které budou zaslány ze sídla ECF. K nahlédnutí budou v naší redakci a také na výstavách a veletrzích, kterých se NaKole.cz účastní.

Hodnocení NaKole.cz

• Velmi užitečná pomůcka při cestování do zahraničí s kolem.
  • Některé české výrazy nejsou přesné.
  • Uvítali bychom doplnění o často používané fráze (např. trekkingové kolo, opravna kol, Mohu dostat pitnou vodu? apod.).

Seznam připomínek byl odeslán autorům publikace, snad budou zahrnuty při dalším vydání cykloslovníčku.

Základní údaje:

Originální název: European Cycling Lexicon
Český název: Evropský obrazový slovník pro cyklisty ve 23 jazycích
Vydala: Evropská cyklistická federace (ECF) ve spolupráci s Evropským ekonomickým a sociálním výborem (EESC) – sekce pro dopravu a metropolitní území
Rozsah: 64 stran
Cena: zdarma
K dispozici: ke stažení v elektronické podobě, tiskové opravy k 1. vydání

Evropský obrazový slovník pro cyklisty ve 23 jazycích Slovníček je užitečnou pomůcku pro všechny cyklocestovatele.
redakce NaKole.cz, 04.12.2009

Československo s dětmi - kapitola 2.

Slovensko s rouškouKapitola 2 - Východní Slovensko První opravdový cykloexpediční den byl ve znamení geografických zajímavostí. Takových těch, o kterých si roky říkáte, že možná jednou, až bude víc času...Tak třeba nejnižší bod Slovenska. Leží tam, kde řeka Bodrog opouští slovenské území, a…
Peggy | 29.11.2021

Československo s dětmi - kapitola 1.

Československo s dětmi - rok 2020 1. část Slovensko s rouškou Kapitola 1 - Cesta na východ Něco málo na úvod... Nebyla to tak úplně naše volba, ale jak každý ví, tak v březnu se zavřely hranice států a nikdo nevěděl, co bude. Sice jsme si tehdy říkali, že do léta daleko, ale postupem času bylo…
Peggy | 24.11.2021

Rok kovidový-druhý

Po loňském, předčasném jásotu, na nás na začátku letošního roku 2021 zaútočila ta čínská svině znovu. Opět se zavíraly hranice, nejprve okresů, později i katastrů. No jo, ale co my cyklisté, co s tím máme dělat? Naštěstí jsem před těmi lockdowny stačil alespoň jednou navštívit moje oblíbené…
Stanley58 | 24.11.2021

Belánské Tatry a okolí – srpen 2021

Už jsem skoro zapomněla balit na dovolenou a psát blog se mi vlastně ani nechtělo, ale pak jsem si uvědomila, že až opravdu nebudu nikam jezdit, tak se popis dovolené bude hodit. V době Covidové jsem prošlapala pohorky, praskla podrážka, tak když bylo jasné, že zase jedeme do Vysokých Tater a budu…
HMS | 10.09.2021

O kouzelné holčičce

Vyrazili jsme k moři, v autě celou cestu překáželo moje kolo. Manželka ho považuje za zbytečnou komplikaci. Jenže v kopcích, co rostou u moře, je to ve vedru na kole sado-maso, to mám rád, chci zase vidět moře z výšky. A chci ho vidět ze sedla, ne z auta. Cestou jsme se zastavili na Mont Ventoux,…
šíravník | 09.09.2021

NEcyklo Co vás zaujalo 250 před minutou
Elektrokola SRAM Eagle SX 12 včera v 21:30
Co právě čtete IV. včera v 19:24
Ostatní – cyklo Jaké to bylo 115. včera v 19:07
NEcyklo Nejlepší vtip 48 včera v 17:34
Co píší ve Francii včera v 09:56

Československo s dětmi - kapitola 2.

Peggy | 29.11.2021

Československo s dětmi - kapitola 1.