Evropský cykloslovníček

Do redakce NaKole.cz dorazila velmi užitečná pomůcka pro všechny cyklocestovatele. Brožurka obsahuje cyklistické výrazy ve všech jazycích používaných v zemích EU. Podívejte se s námi, co se skrývá za slůvky poljin, post suíocháin, klocek hamulcowy či kapot.

Evropský obrazový slovník pro cyklisty ve 23 jazycích
Foto: ECF, EESC

Asi každý, kdo někdy cestoval za hranice naší země, se s tím někdy setkal. Kolo se může porouchat a je potřeba si vypůjčit nářadí či zakoupit chybějící náhradní díly, nebo třeba jen zajít do informačního centra pro mapu.
Evropská cyklistická federace (ECF) ve spolupráci s Evropským ekonomickým a sociálním výborem (EESC) vydala velmi užitečnou pomůcku pro tyto situace. Tmavě modrá brožurka s názvem European Cycling Lexicon nabízí na 64 stranách základní slovíčka (např. součásti kola a příslušenství, užitečné fráze, typy kol a prvky cyklistické infrastruktury), a to ve všech 23 jazycích používaných v zemích Evropské unie.
Elektronická verze cykloslovníčku je ke stažení zde. V nejbližších dnech máme přislíbeno i několik výtisků, které budou zaslány ze sídla ECF. K nahlédnutí budou v naší redakci a také na výstavách a veletrzích, kterých se NaKole.cz účastní.

Hodnocení NaKole.cz

• Velmi užitečná pomůcka při cestování do zahraničí s kolem.
  • Některé české výrazy nejsou přesné.
  • Uvítali bychom doplnění o často používané fráze (např. trekkingové kolo, opravna kol, Mohu dostat pitnou vodu? apod.).

Seznam připomínek byl odeslán autorům publikace, snad budou zahrnuty při dalším vydání cykloslovníčku.

Základní údaje:

Originální název: European Cycling Lexicon
Český název: Evropský obrazový slovník pro cyklisty ve 23 jazycích
Vydala: Evropská cyklistická federace (ECF) ve spolupráci s Evropským ekonomickým a sociálním výborem (EESC) – sekce pro dopravu a metropolitní území
Rozsah: 64 stran
Cena: zdarma
K dispozici: ke stažení v elektronické podobě, tiskové opravy k 1. vydání

Evropský obrazový slovník pro cyklisty ve 23 jazycích Slovníček je užitečnou pomůcku pro všechny cyklocestovatele.
redakce NaKole.cz, 04.12.2009

Gruzie s dětmi na kole - Jak jsme měli psa...

Asi před rokem, ani ne, jsme si začali pohrávat s myšlenkou, že s dětmi a koly vyrazíme do Gruzie, Arménie a Náhorního Karabachu. Po této oblasti jsme pokukovali dlouho. Nejprve se nám ale děti zdály moc malé, pak tam v pohraničí v roce 2016 vypukl krátký ale ozbrojený konflikt, v dalších letech…
Peggy | 24.04.2020

Západní Evropou s dětmi - část 6. - Provence

Naše děti už vědí, že když se chtějí vykoupat v moři, musí si k němu dojet na kole. Letos to měly obzvláště daleko. Z Hamburku se to sice podél Labe zdálo na pláž kousek, ale na koupání to tam nebylo. Tak jsme to museli vzít na jih, přes státy Beneluxu, městečkem Schengen do Francie, pak podél Rýnu…
Peggy | 10.03.2020

Západní Evropou s dětmi - část 5. - Route des Grandes Alpes

To se prostě ráno vzbudíte, po snídani sbalíte stany a vyjedete si nějaké dvoutisícové sedlo... :-) Jmenuje se to Route des Grandes Alpes, a jde o slavnou silnici vedoucí napříč francouzskými Alpami. Oficiálně začíná u Ženevského jezera, vine se skrz hory poblíž italské hranice, kde překonává šest…
Peggy | 26.02.2020

Dámská zdraví z PoSázaví aneb jaké jsou cesty podél Sázavy

Dámská 2019 se nesla pod heslem "Pramen zdraví z PoSázaví" a Posázaví jsme si užily opravdu dost. Jely jsme Sázavu od pramene k soutoku. HMS chtěla původně jet obráceně, ale akceptovala můj návrh, že je lepší vyjet z domova vlakem a po svých se pak vrátit, než někde poslední den stíhat vlak. A…
radka | 14.02.2020

Západní Evropou s dětmi - část 4. - Alpami pod Mont Blanc

Oberalppass (2046 m n. m.) tak tam končí naše cesta podél Rýna. Nebude to žádné dlouhé psaní, asi tak jako nám trval výjezd do sedla. Ráno jsme stáli on the road ještě dřív, než se objevili první motorkáři, a za dvě hodinky jsme byli nahoře. Překvapilo nás ta snadnost, taková rozehřívačka po ránu,…
Peggy | 14.02.2020

NEcyklo COVID - 24 včera v 21:52
Nejlepší vtip 43. včera v 21:49
Rada při výběru kola Kolik máte jízdních kol včera v 21:30

Gruzie s dětmi na kole - Jak jsme měli psa...