reklama

Elektrokola, turistické stezky, chodníky, kam ano a kam ne

Fenomén elektrokol nabral na síle a běhá nám v republice na plné obrátky. A s tím se pochopitelně vynořují otázky kam mohou, kam by směly a kam ne. Prostě se začínají vymezovat skupiny kolařů, „elektrikářů“ obyčejných choďáků turistů a mnohdy bohužel i party t.zv. čtyřkolkářů. A zde mi jistě spousta lidí dá za pravdu, že v téhle oblasti panuje u nás totální anarchie.

Pokud někdo jede s kolem s povolenými 250 W i těmi 25 km/h, tak to většina lidí toleruje pokud nejde o výstřední blázny co si ze stezky dělají Eldorádo. Ovšem pokud kolem sviští s větrem o závod a vynucují si „svou volnou cestu“, to už je o něčem jiném. Stejně tak v terénu na turistických chodnících. Prostě je nanejvýš nutné jasné označení kam ano a kam ne, a to i s patřičnými postihy. (Je spousta bláznů, co si pracně vyšlapou či vyjdou s kolem i na horská sedla aby mohli svištět zpátky. Nic proti tomu, ale jen na vymezených místech, jinak postih). A ony čtyřkolky je kapitola sama pro sebe. A mnohdy se nelze divit, když někdo přistupuje k drastičtějším opatřením protože odpovědné orgány strkaj hlavu do písku jako pštrosi.

Další a myslím že ne nepodstatnou věcí je ona tichá jízda. Kdo zažil předjíždění oněch silnějších elektroskůtrů a podobných vozítek mi jistě dá za pravdu. Ono totiž auta, motorky, mopedy je možno registrovat zavčas sluchem a tím pádem zpozornět. U oněch „elektrikářů“ ne. A pro starší generaci to může být přímo šok. Tu je tedy na místě vyburcovat odpovědné orgány k nutnosti vybavení zvukovou kulisou. Zda to bude vrčení motoru či kvapík z Jáchyme hoď ho do stroje je celkem jedno. Ale musí být. (U oněch elektrokol pro stezky pochopitelně ne. Tam stačí zvonek). Takže suma sumárum opět vládne onen chaos (slušně řečeno) u odpovědných orgánů. Snad si po přečtení článku někdo postěžuje u odpovědných, či ti odpovědní se sami zamyslí a začnou konečně jednat. Přijmy mají snad dosti vysoké a té práce s tímhle zase až tak moc není na rozdíl od situací na dálnicích či přejezdech.

09.08.2020 vložil/a: zanyn
karma článku: 1.51
Líbil se vám článek? Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé  [+]
Texty uveřejněné v sekci Blogy obsahují osobní názory autorů a nevyjadřují stanovisko redakce. Zveřejňování příspěvků v této sekci se řídí následujícími pravidly.

PR

Co může milovník cyklistiky dělat v zimě v Nízkých Tatrách?

 (Halfpoint / stock.adobe.com)
S příchodem zimy nastává milovníkům kola těžké období. Nízké Tatry jsou ráj pro cyklisty, a to hlavně v létě. Nabízejí stovky kilometrů tras, jedinečné výhledy a velké převýšení. Jakmile napadne sníh, cyklistická sezóna končí, ale stále máte mnoho možností, jak se v této části Slovenska zabavit a neustále se připravovat na další teplou sezónu, která přijde po skončení zimy.

Ferraty a kolo: Ideální kombinace pro aktivní dobrodružství

 ()
Objevte novou dimenzi cyklistiky – spojte výlet na kole s lezením na ferratách. Vyrazte na kole až ke startu ferraty a užijte si naplno svobodný pohyb a nezávislost na dopravě. Získáte tak možnost snáze navštívit méně dostupná místa, vyhnout se dopravním komplikacím a užít si dobrodružství v horské krajině naplno.
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

220 cyklistů (3 přihlášení)

Srpnové toulání 2024

Neměl jsem v plánu psát nějaký další blog, ale objevil se tady blog od Quatsch a tu mám spojenou s Černou…
petrp | 27.11.2025

Cyklocestování 2025

Myslela jsem, že s blogy končím. Žádná velká expedice se nekonala a na nakole je velká konkurence, stačí…
Quatsch | 19.11.2025

Slovinsko na kole - 5. část - Závěr

Sjezd z hor (Zgornje Jezersko) zpět do údolí k řece Sávě byl přesně takový ten táhlý a nekonečně dlouhý sjezd…
Peggy | 18.11.2025