reklama

Elektrokola, turistické stezky, chodníky, kam ano a kam ne

Fenomén elektrokol nabral na síle a běhá nám v republice na plné obrátky. A s tím se pochopitelně vynořují otázky kam mohou, kam by směly a kam ne. Prostě se začínají vymezovat skupiny kolařů, „elektrikářů“ obyčejných choďáků turistů a mnohdy bohužel i party t.zv. čtyřkolkářů. A zde mi jistě spousta lidí dá za pravdu, že v téhle oblasti panuje u nás totální anarchie.

Pokud někdo jede s kolem s povolenými 250 W i těmi 25 km/h, tak to většina lidí toleruje pokud nejde o výstřední blázny co si ze stezky dělají Eldorádo. Ovšem pokud kolem sviští s větrem o závod a vynucují si „svou volnou cestu“, to už je o něčem jiném. Stejně tak v terénu na turistických chodnících. Prostě je nanejvýš nutné jasné označení kam ano a kam ne, a to i s patřičnými postihy. (Je spousta bláznů, co si pracně vyšlapou či vyjdou s kolem i na horská sedla aby mohli svištět zpátky. Nic proti tomu, ale jen na vymezených místech, jinak postih). A ony čtyřkolky je kapitola sama pro sebe. A mnohdy se nelze divit, když někdo přistupuje k drastičtějším opatřením protože odpovědné orgány strkaj hlavu do písku jako pštrosi.

Další a myslím že ne nepodstatnou věcí je ona tichá jízda. Kdo zažil předjíždění oněch silnějších elektroskůtrů a podobných vozítek mi jistě dá za pravdu. Ono totiž auta, motorky, mopedy je možno registrovat zavčas sluchem a tím pádem zpozornět. U oněch „elektrikářů“ ne. A pro starší generaci to může být přímo šok. Tu je tedy na místě vyburcovat odpovědné orgány k nutnosti vybavení zvukovou kulisou. Zda to bude vrčení motoru či kvapík z Jáchyme hoď ho do stroje je celkem jedno. Ale musí být. (U oněch elektrokol pro stezky pochopitelně ne. Tam stačí zvonek). Takže suma sumárum opět vládne onen chaos (slušně řečeno) u odpovědných orgánů. Snad si po přečtení článku někdo postěžuje u odpovědných, či ti odpovědní se sami zamyslí a začnou konečně jednat. Přijmy mají snad dosti vysoké a té práce s tímhle zase až tak moc není na rozdíl od situací na dálnicích či přejezdech.

09.08.2020 vložil/a: zanyn
karma článku: 1.51
Líbil se vám článek? Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé  [+]
Texty uveřejněné v sekci Blogy obsahují osobní názory autorů a nevyjadřují stanovisko redakce. Zveřejňování příspěvků v této sekci se řídí následujícími pravidly.

PR

Cyklistika – přínos pro zdraví a pohodu

 (S'portofino)
Před sebou máte jen sebe a trasu: můžete si vybrat divočinu, jednu z mnoha vyhlídkových tras nebo městský ruch, od kterého se můžete kdykoli odpojit.

Do Českého lesa za dobrodružstvím i historií

 ()
Hledáte pro svou dovolenou místo, které nabízí nádhernou přírodu, historii, poznání, ale také pravý lázeňský odpočinek, dechberoucí architekturu a to vše bez davů všudypřítomných turistů? Přesně to svým návštěvníkům nabízí pohoří Český les.

Nová značka skládacích kol v ČR – Montague kola (nejen) amerických výsadkářů

Skládací kola Montague (Citybikes)
Skládací kola si již dávno našla cestu k zákazníkům. Není divu. Jsou praktická a zásadně rozšiřují možnosti rekreační a městské cyklistiky. Díky lehkosti a skladnosti jsou používána při cestách vlakem, autobusem, letadlem, karavanem, osobním autem a dokonce i ultra-light letadlem či vrtulníkem.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

318 cyklistů (12 přihlášených)

Východní Balkán - 4. část - Bulharsko - Rodopy

Na pěkné noclehy si člověk rychle zvykne. Prostě jsme ty krásné přístřešky začali brát jako standard, až jsem…
Peggy | 22.09.2023

Východní Balkán - 3. část - Rozžhavený nejjižnější bod

Na úvod jsem zapomněla na pár důležitých informací: - Dětem už je (rok 2021) 12 a 14 let (ano, nočník jsme už…
Peggy | 11.09.2023

Z Čech k moři – Alpe – Adria

PŘÍPRAVY KAM SE VYDAT? Nějaký čas ve mně zrála myšlenka nechat letos, až budou děti na táboře, doma obytňák…
PetrVobo | 11.07.2023