reklama

Štafeta 2012 - Znovu "divoká oslava"

Vzhůru na etapu!
Vzhůru na etapu!
Foto: Autor

Datum: 8.9.2012

Kdo vezl NaKolík: Marrier

Kdo se taky svezl: dnes jsem jel sám, protože všichni měli nějakou práci

Trasa odkud kam: Moravský Písek, Bzenec, Vracov, Vlkoš, Kyjov, Bukovany, Milovice, Ratíškovice, Rohatec, Sudoměřice, Petrov

Délka etapy s NaKolíkem: přesně 62,252 km

Počasí: stejně jako včera polojasno, později se mraky trochu zahustily, ale nesprchlo, občas na otevřených rovinkách foukl protivítr, ale nic zásadního, jelo se dobře

Komentář:
NaKolík už jednou divokou Oslavu viděl, a dnes ji zažil, ovšem v naprosto jiné podobě, znovu. Jak je to možné? Že by se NaKolík vracel? Kdepak, NaKolík se znovu na stejné místo nevrátil. Tedy vlastně vrátil... ale to už bychom moc předbíhali událostem...

Můj původní plán na dnešek byl trochu jiný, ale znáte to - člověk míní a jeho tělo mění. Chtěl jsem ráno vyrážet už kolem 10:00, jenže v tu dobu jsem ve skutečnosti ještě spal. Přece jen 4 dny dvanáctihodinových směn a včerejší hektický den přímo z práce za NaKolíkem a poté cca 40 km domů, udělalo své. Z domu jsem tak vyrážel až dost po jedenácté a tak jsem musel etapu trochu zkrátit. V 17:00 jsem musel být v Petrově, kde kamarád, ostatně také vášnivý cyklista, slavil krásných 2 x 25 let života. Takže se Zden42 konečně dočkal, ovšem žádné pikantnosti se neděly, NaKolík musel zase poté dojet až domů, takže pil jen velmi střídmě...

Hlavním vrcholem dnešní etapy (a to doslova) bylo původně navrhované místo předání - Bukovanský mlýn u Kyjova.

Takže vzhůru na cestu...

Ačkoli se dá do Bzence dojet pohodlně po rovince, nechtěl jsem mít tu cestu zase tak nudnou a v Moravském Písku jsem odbočil k místním vinicím. Přes kopec se dá do Bzence dojet zadem, cestou jsou pěkné vyhlídky a Starý hrad. Tedy říká se tomu tady tak, ale ve skutečnosti už tu po původním hradu není ani stopa a nacházejí se zde pouze ruiny bývalé barokní kaple sv. Floriána. Kaple trpěla odjakživa zásahy blesků a nápory vichřic, poslední ránu jí ovšem zasadila ustupující německá vojska v dubnu 1945, kdy ji nemilosrdně vyhodila do vzduchu. Od té doby už k jejímu obnovení nedošlo. Ale výhled na město Bzenec a okolí je tu nádherný. Den plný výhledů, byl dnes ovšem celý.

Poté, co jsem se pokochal, sjel jsem úvozem, hodným pořádného „fulla", dolů, kolem místní Sokolovny, k bzeneckému zámku. Je to nádherná stavba v anglickém stylu, ovšem v současné době dost zdevastovaná, neboť socialističtí soudruzi usoudili, že zde bude lépe zřídit vinařské družstvo. Vylepšili některé budovy ocelovými vraty a celkově nechali zámek zchátrat. Snad se jednou dočká obnovy. Jediné, co zbylo v jakž takž dobrém stavu, je malý park za zámkem. V parku roste Bzenecká lípa, jejíž písemně doložený věk je přes 630 let, ovšem skutečný věk se odhaduje přes 900 let. Už tedy něco zažila.
Původně byly v parku Lípy dvě, na místě druhé najdeme už jen asi 5 let starý omladek a kamennou tabulku s nápisem: „Poutníče, dívaje se kolem poznáš hned, že nemám tolik let jako moje družka. Pohlaď mě sdílným slovem svým, vždyť rostu na sklepě a živořím bez výživného lůžka." Ano, pod parkem se skutečně nachází velký vinný sklep.

Z parku jsem vyrazil kolem místního fotbalového hřiště k hlavní silnici a tudy dále, směr Kyjov. Na konci Bzence začíná cyklostezka, která mimo silnici pokračuje přes Vracov a Vlkoš, až do Kyjova. Cestou jsem jen zastavil u Vracovské radnice s vyhlídkovou věží, poté u vracovského rybníka a nakonec jsem ještě kousek od ropné těžební soupravy vyřešil defekt, ovšem ne můj, ale nějaké paní, která si postěžovala, že má defekty pořád. Zjišťovat ovšem příčinu častých defektů nebyl čas, musel jsem dál.

Po krátkém stoupání za Vlkošem jsem sjel do Kyjova. Hned na začátku Kyjova jsem si dal občerstvovací pauzu v Restauraci Nový svět, s velkou, zajímavě výtvarně vyzdobenou, zahrádkou. Na baru jsem si dal skvělou polévku a místní štamgast mi poradil pár zkratek. Vyrazil jsem dál, směrem k Bukovanskému mlýnu. Stoupání k Dukovanům je sice náročné, ale stojí za to. Areál mlýna je překrásný a výhled odtud rovněž. Jediná smůla byla, že se tu konala uzavřená akce, takže skvělé jídlo jsem si tu bohužel nedal. Udělal jsem tedy jen pár fotek a sjel zpět do Kyjova.

Odtud jsem pokračoval po cyklostezce vedené po bývalé železniční dráze do Mutěnic. Až tam jsem ale nedojel a u obce Svatobořice-Mistřín odbočil k Miloticím. Cesta je zprvu prašná, písčitá, ale písek byl udusaný, takže se jelo dobře. Z lesem už začíná asfalt a vyloupne se před vámi dominanta Mitovic, zámek. Chtěl jsem pořídit fotku, ale můj Nikon se podobně, jako ten Básníkův, jen otevřel a umřel. Je to jakási podovná vlastnost Nikonů, že ze začátku fungují bez problému i na obyčejné a nabíjecí baterie, později ale začínají vyžadovat jen kvalitní „krmivo". Dnes už do něj musím kupovat jen ty nejdražší, lithiové baterie, jinak odmítá spolupracovat. Náhradní baterie jsem ale zapomněl koupit a foťák mě navíc vůbec nijak předem nevaroval. Naštěstí je na zámku infocentrum a tam paní nějaké baterie vyhrabala. Bylo to sice jen nouzové řešení, protože baterie nebyly úplně nové, ale foťák znovu ožil a tak jsem mohl zdokumentovat i tuhle, docela „mňamózní", část trasy. Na první benzince jsem poté hned koupil čerstvé.

Na milotickém zámku je výborná romantická cukrárna, kde jsem doplnil energii pomocí banánového dortu a porce Latté Macchiatto a mohl jsem upalovat dál. Minul jsem Ratíškovice, místo, kde továrník Baťa těžil lignit a poté jej po Baťově kanále přepravoval do Otrokovic. Místo, kde se lignit překládal do lodí, tzv. „Výklopník" jsem NaKolíkovi ukázal taky. Současný majitel ho postupně uvádí do původního, zcela provozuschopného stavu a řeknu vám, je to technický unikát, jakých Baťové vytvořili a používali několik.

Dnešní etapa skončila v Petrově (kde už vlastně NaKolík jednou byl), ve sklepě místního Motorestu, kde NaKolík na počest oslavence něco málo popil a pojedl, pokochat se vším tím můžete ve fotogalerii. Krátce po půlnoci se NaKolík přemístil domů a ulehl k spánku. Zítra musíme časně vstávat, v 10:00 předáváme v Uherském Hradišti Grillemu...

Kompletní fotogalerie: http://marrier.rajce.net/NaKolik_2012-Marrier-2.etapa

Fotogalerie

09.08.2012 vložil/a: marrier
karma článku: 3.61
Líbil se vám článek? Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé  [+]
Texty uveřejněné v sekci Blogy obsahují osobní názory autorů a nevyjadřují stanovisko redakce. Zveřejňování příspěvků v této sekci se řídí následujícími pravidly.

Šafeta 2012 - Marrier - Poslední předání

Štafeta
Datum: pondělí 17. září 2012 Kdo vezl NaKolík: Marrier Kdo se také svezl: všichni v práci, jel jsem sám Trasa: Bratřejov, Vizovice,…
18.09.2012
marrier
(2.97)

Štafeta 2012 - Mýtický Klášťov

Štafeta
Datum: 16.9.2012 Kdo vezl NaKolík: Marrier Kdo se taky svezl: brácha Dan a kamarád Pepa Trasa odkud kam: Bratřejov - Ublo - Jasenná -…
17.09.2012
marrier
(3.94)

Štafeta 2012 - Akademická čtvrthodinka

Štafeta
Datum: 9.9.2012 Kdo vezl NaKolík: Marrier Kdo se taky svezl: manželka Jitka, dcera Tereza, kamarádka Marcela, od Vizovic se přijel kolmo…
09.09.2012
marrier
(2.96)
PR

Jak vybrat ideální zimní bundu pro chladné dny na sport i do města?

 (everydaytextures / Shutterstock.com)
S příchodem podzimu a zimy je třeba vybavit svůj šatník kvalitní bundou, která vás zahřeje. Může přitom být složité vybrat si ty správné parametry, díky kterým se i v zimě budete cítit pohodlně. Nabízí se několik základních tipů, na co se při výběru nové bundy zaměřit.

Tenisky jako obuv na kolo?

 (In Green / Shutterstock.com)
Již sto padesát let jsou tenisky jedním z nejoblíbenějších typů obuvi určené pro sport a trávení volného času. Právě toto určení je pro tenisky typické i nyní, ačkoliv se začínají prosazovat i jako obuv pro formální příležitosti a s trochou nadsázky lze říci, že poslední příležitostí, pro kterou se tenisky opravdu nehodí, je návštěva Národního divadla nebo opery. Jak je to ale s teniskami pro jízdu na kole? Je něco takového přijatelné nebo nikoliv?

Elektrické koloběžky ovládají svět: Jak se na jejich provoz dívá legislativa?

 (zdroj: Unsplash)
Elektrické koloběžky se za posledních pár let staly jedním z nejoblíbenějších dopravních prostředků napříč světem. Setkat se s nimi můžeme nejen ve městě, ale i na výletech v přírodě. Jak už tomu ale bývá, s rostoucí oblibou přišly na řadu i jejich regulace. Jak se k používání elektronických koloběžek staví česká legislativa?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

229 cyklistů (24 přihlášených)

Československo s dětmi - kapitola 9.

Vzpomínky na Stříbro Nedávno jsme koukali na soutěž Kde domov můj. Padla v ní otázka ze západních Čech, už…
Peggy | 18.01.2022

Československo s dětmi - kapitola 8.

Vlastivěda pro naše dva puberťáky Šumavský samotář Znáte knihu rozhovorů se šumavskými samotáři Raději…
Peggy | 10.01.2022

Československo s dětmi - kapitola 7.

Československo s dětmi - rok 2020 2. část Vlastivěda pro naše dva puberťákyKapitola 3 Nocleh pod Velharticemi…
Peggy | 03.01.2022