reklama

BIOLOGIC Joule HG On/Off dynamo

Foto: Autor

Po několika týdnech tápání, a jednom úkroku stranou s cyklonabíječkou Nokia DC14 jsem dospěl k závěru, že to údajně nejlepší dostupné na trhu by mohlo splňovat, to co očekávám, tedy naprostou energetickou nezávislost na "nějakých zásuvkách" cestou.

Tedy, po předchozích zkušenostech s vyplétáním kol, jsem objednal u pana Leoše Pospíšila z Jindřichova Hradce zapletené kolo Remrex Grand Rock 28" s nábojovým dynamem BIOLOGIC Joule HG.

Díky nějakému omylu v nacenění dynama na eshopu Azubu to zapletené kolo včetně poštovného přišlo na 4541 Kč, ale vám se to už asi nepodaří, Azub rychle přecenil.

Výdajům není konec, k tomu, aby to šlo připojit k dalšímu zařízení je potřeba ještě chránič BioLogic ReeCharge Dynamo Kit, s poštovným 880 Kč.

Do 14 dnů doma, a tak jsem to na to kolo navěsil.
Firma BioLogic je zjevně velmi ekologicky zaměřená, žádné zbytečné papírky, návody a další hromada letáků, krabička z recykovaného papíru, návod najdeš bez problémů na netu.
Sestaveno rychle, hned napodruhé jsem to měl, bylo potřeba trochu oholit izolaci drátků, aby byl kontakt chrániče s dynamem, mají k tomu takové plastové šidítko, je na fotce.

Kontakty mě vůbec trápily prvních pár kilometrů, z toho chrániče je kabílek s Nokia jackem 3.5 mm, k nabíjení potřebuji microUSB, tedy redukci, a tady jsem objevil poměrně snadno řešitelný poblémek. Ten 3.5 jack má zřejmě o malinko menší průměr, než všechny moje redukce mají, tedy vrdlá se, vypadává, ztrácí kontakt. Stačilo omotat izolačkou, ale prožil jsem chvilku tápání, proč někdy nabíjí a jindy ne.

Hlavním důvodem, proč jsem se rozhodnul pro dynamo BIOLOGIC Joule HG On/Off, byla právě ta možnost "off". Tedy vypnout dynamo, když nechci, aby mě brzdilo. Vypnout a zapnout lze opravdu velmi snadno, pootočením takového prstence na dynamu. Tedy jednoduchost zapínání a vypínání je věc, kterou je potřeba ocenit. Druhou stranou mince je skutečnost, že při šlapání nějak nepoznám, jestli dynamo je zapnuté nebo vypnuté, protože i zapnuté klade tak malý odpor, že kdybych o tom, že mám v náboji dynamo nevěděl, myslel bych si, že mám jen prostě nějakou "vychytanou" nábu. Možná přesným měřením by šlo zjistit, jak moc dynamo když je zapnuté "brzdí", mě se to mými chabými smysly nepodařilo.

Teď to nejdůležitější.
Jak moc to nabíjí. V přírodě je vždycky něco za něco, tedy neklade-li dynamo téměř žádný odpor, nelze očekávat žádný Temelín.
Zatím první zkušenost. Dynamo v provozu 71 km, průměrná rychlost pohybu 14.8 km/h, dokázalo to nabít externí záložní zdroj z nuly na 2600 mAh.
Kontrolka nabíjení na tom záložním zdroji ukazuje, že začíná opravdu nabíjet až někdy od 9-10 km/h (kolo 700).

Můj závěr:
Zdá se, že na provoz hodně žravého "smartfounu" by mělo tohle dynamo v pohodě stačit. Představa, že budu mít nadbytek energie, tedy na dobíjení akumulátorků do gps, reproduktorů nebo světla mě ovšem rychle opustila.

Další věcí je, jestli investovat nějaké peníze navíc do té "on/off" funkce, mě se zdá, že vypnutí dynama může pomoci pouze tak v psychologické rovině. Tedy u hodně zatíženého trekového kola.
Počítači gramů na galuskách mohou mít úplně jiný pocit.

Fotogalerie

07.04.2013 vložil/a: Jindra8526
karma článku: 6.06
Líbil se vám článek? Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé  [+]
Texty uveřejněné v sekci Blogy obsahují osobní názory autorů a nevyjadřují stanovisko redakce. Zveřejňování příspěvků v této sekci se řídí následujícími pravidly.

Být králem na cestě ... 6. NDR

Cestování
Budou to už dva měsíce, a stále jsem nedopsal své vyprávění o poslední části cesty.Nedokážu, jako třeba Peggy, sepsat to po pár měsících,…
04.10.2019
Jindra8526
(5.08)

Být králem na cestě ... 5. Do Hamburku

Cestování
Čas, který potřebuji k tomu, abych se ráno vypravil jsem za ty dva týdny v sedle dokázal zkrátit na půl hodiny. Večer zbytečně nekrámuji,…
24.08.2019
Jindra8526
(3.64)

Být králem na cestě ... 4. Holandsko

Cestování
Cesta z frankofonního Bruselu do holandských Flander vede prostě přes arabsky mluvící Střední východ. Přijede-li člověk po dálnici, nemá…
10.08.2019
Jindra8526
(5.34)
PR

Cascara aneb čaj z kávových třešní: Proč si ho dopřávat co nejčastěji?

 (kofishop.cz)
Myslíte si, že už jste ze světa kávy ochutnali všechno? Pak jste možná zapomněli na cascaru – pochoutku s dlouhou tradicí, která ale zatím stále stojí tak trochu ve stínu tradiční kávy. O co se vlastně jedná a proč byste měli cascaru pustit i do svého šálku?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

231 cyklistů (15 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | dnes

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024