reklama

Dálka je oponou 2 – Vzpomínka na Amundsena

Dobíjení
Dobíjení
Foto: Autor

Ráno jde všechno nějak pomaleji, než jsem měl naplánováno. Pomalu se sprchuji, pomalu balím, vařit si kafe na tom plynovém vařiči asi taky nebyl dobrý nápad, protože než uvařeno, já zabaleno, a pak rychlý lok a celé horní patro opařené, taková blbost, a vždycky to udělám.
Cesta z Norimberka se taky zdá nekonečná.

Město protkáno cyklostezkami, príma pro běžné cyklisty, možná, ale pro mě s vozíkem smrt. Kličkovat na kraji chodníku, najíždět nahoru a dolů, vyhýbat se chodcům, ale hlavně pořád stojím a rozjíždím se a to je vysilující. Pro mě méně než pro baterii.

Vím, že všichni jezdí po „Panevropské cyklostezce" já se spokojím se starou dobrou E14. Jsem příjemně překvapený, jak málo aut jezdí, jako bych měl celou silnici jen pro sebe. A tak Franky přecházejí do Švábska a z pozvolných kopečků se stávají kopečky drsnější, všechno funguje, slunce svítí, druhá baterie prázdná, tedy nejvyšší čas najít si místečko, nahodit centrálu a dobít. Jakkoliv vše probíhá bez zádrhelu, jednoduchými počty zjišťuji, že cíle dnešní etapy - tedy města Heilbronn - nedostihnu, bude mi scházet tak 40 kilometrů - tedy ještě dvě baterie - tedy další 3 hodiny nabíjení - to za světla stihnout nelze.
Takže nejbližší kemp na mapě - město Schwäbisch Hall.

V šest tam budu, a snad někde seženu i něco k jídlu. Z nadšení, že jedu, jsem nějak na jídlo zapomenul. Nabito - na kůň - velím sám sobě. Hlídám čas a baterie, zdá se, že jakkoliv šlapu do pedálů o stošest, v těch kopečkách to strašně „žere". Kluci mě to říkali, že ten motor vlastně potáhne ten vozejk, a já si to stejně celé odšlápnu.
A do toho prázdná zadní duše.

Na kole s motorem, tedy tom, které jsem nechtěl nikdy po cestě vyndávat z vidlic ven. Snažím se myslet pozitivně, než vyměním duši, dobiju si trochu baterie, v závěru etapy se to může hodit. Hloupé je, že jsem uprostřed vsi. Odstrkávám kolo někam za humna, nahazuji centrálu a dávám se do toho. Místečko jsem si vybral tedy k pohledání, zrovna za zbrojnicí dobrovolných hasičů a ti zrovna dolaďovali pitný režim před zítřejší prvomájovou veselicí.
Tak postupně vysvětluji asi sedmi domorodcům typu Anton Špelec ostrostřelec, odkud, kam a jak, hoši pokyvují hlavami a usrkávají pívo z láhví a tváří se kamarádsky, o láhváče se chtějí podělit, i když je ta centrála asi taky musí tím kraválem štvát.
Po padesáti minutách hotovo, duše vyměněná, drátky pospojovány, vše utaženo vší silou včetně roznášecích ramen, v cíli prostě budu po sedmé, stále dobrý čas.
Viel Spaß" křičí za mnou sborem ti rozdovádění strejcové.

Protože cítím, že mám „plně nabito" už se s tím nemažu a motorek nešetřím, posledních čtyřicet kilometrů jedu za něco víc než hodinu a jsem překvapen, že ačkoliv tak rychle, baterek jako by se to netýkalo, drží pořád dojezd 25 km na 10Ah.

Švábsko je hezká země, hrázděné stavby, čisté vesničky, kluci staví májky, a na mnoha návsích rozestavují lavice a stoly - zítra - na prvního máje, se bude slavit a hodovat.

Proč já jen si vzal do palice takový ztřeštěný nápad a ženu se do dálav, když všude kolem je tak hezky, lidé jsou příjemní a družní, ochotní a přátelští.
Až budu mít více času, do Švábska si zajedu.

Drobný zádrhel, v kempu jídlo nedostanu, do města je to daleko i kolmo a ráno musím vyrazit brzy, nemohu si dovolit přesouvat skluz.
Zítra musím dojet do Karlsruhe a pak, pak už sladká Francie...

Napadá mě, že Roald Amundsen měl pravdu.
On mohl na své expedici sežrat psy. Já a kapitán Robert Falcon Scott jsme mohli tak chroupat baterie k motoru.

Mě alespoň u toho nemrzlo.

Jindra 8.6. 2012

Fotogalerie

19.07.2012 vložil/a: Jindra8526
karma článku: 5.79
Líbil se vám článek? Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé  [+]
Texty uveřejněné v sekci Blogy obsahují osobní názory autorů a nevyjadřují stanovisko redakce. Zveřejňování příspěvků v této sekci se řídí následujícími pravidly.

Být králem na cestě ... 6. NDR

Cestování
Budou to už dva měsíce, a stále jsem nedopsal své vyprávění o poslední části cesty.Nedokážu, jako třeba Peggy, sepsat to po pár měsících,…
04.10.2019
Jindra8526
(5.08)

Být králem na cestě ... 5. Do Hamburku

Cestování
Čas, který potřebuji k tomu, abych se ráno vypravil jsem za ty dva týdny v sedle dokázal zkrátit na půl hodiny. Večer zbytečně nekrámuji,…
24.08.2019
Jindra8526
(3.64)

Být králem na cestě ... 4. Holandsko

Cestování
Cesta z frankofonního Bruselu do holandských Flander vede prostě přes arabsky mluvící Střední východ. Přijede-li člověk po dálnici, nemá…
10.08.2019
Jindra8526
(5.34)
Tip na letošní dovolenou
 (CK Mamut tour)

Francouzská riviéra na kole

Francie
27.04.2024 - 10 dní
cyklistický
Autobusem
14 900 Kč
Labská cyklostezka – Míšeň (CK Victoria)

Labská cyklostezka

Německo
14.05.2024 - 3 dny
cyklistický
Autobusem
5 990 Kč
 (CK Mamut tour)

Provence na kole

Francie
18.05.2024 - 8 dní
cyklistický
Autobusem
15 250 Kč
PR

Cascara aneb čaj z kávových třešní: Proč si ho dopřávat co nejčastěji?

 (kofishop.cz)
Myslíte si, že už jste ze světa kávy ochutnali všechno? Pak jste možná zapomněli na cascaru – pochoutku s dlouhou tradicí, která ale zatím stále stojí tak trochu ve stínu tradiční kávy. O co se vlastně jedná a proč byste měli cascaru pustit i do svého šálku?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

326 cyklistů (3 přihlášení)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024