reklama

Snad všichni jsme vyrůstali a naše kola s námi

Moje kolo :)
Moje kolo :)
Foto: Autor

Kolo jakožto pomocníka a společníka jsem si časem velmi oblíbil. Cesta vzájemného pochopení a růstu ale vyžaduje čas. Přesto, že mám nohy silné, pomáhá mi kolo dostat se dál a rychleji než bych dokázal po svých. Vždycky tomu tak ale nebylo.

Některé začátky jsou trochu složitější

Některé začátky jsou trochu složitější, některé jsou doprovázeny mírným nepochopením a nedostatkem citu a ty nejvydatnější mají všechno. Moje první seznámení s kolem (malé dětské kolo bez přehazovaček a s brzděním přes pedály) bylo pojato více jako zápas, než-li vzájemná soudržnost. Udržet balanc dostatečně precizně byla pro mě nová věc. První pokusy končily s mírnými odřeninami, velkým vztekem a řinčivým zvukem dopadajícího kola na zem. Kolemjdoucí si přitom mohli povšimnout, jak mi vztek umožňuje zvednout kolo nad hlavu a poslat ho k zemi, abych mu to pořádně vrátil. 

A jak to bylo dál?

Po tom co jsem zkrotil malé kolo a získal potřebné zkušenosti, přesedlal jsem na větší horské kolo fialové barvy s červenýma pruhama. To byl nářez. Stále bez přehazovačky, ale již s brzdami na řidítkách. Bylo ovšem o dost vyšší a já se z něho bál sesedat. Takže jsem radši nezastavoval. Ze začátku musel jet někdo napřed, aby mě chytil až dojedu. Pak už jsem nějak seskakoval, ale stále v tom byl strach. Jednou jsem dokonce raději vjel pod auto, než abych musel zastavit. Z toho, že čtete tento text jste jistě usoudili, že jsem to nakonec nějak přežil. Po potřebném počtu seskoků se ze mě stal zkušený parašutista a seskakoval jsem bez úrazu.

Čím větší, tím lepší

Horské kolo zůstalo v kurzu. Přece nebudu jezdit jenom po cestě, to bych byl ale bábovka. Výška kola opět vzrostla a dala mi možnost růst ještě dál. Dokonce mi tahle výška stačila až do teď. Vydrželi jsme spolu a stále si navzájem rozumíme a dbáme o bezpečnost a pohodlí toho druhého. Dříve jsem na něm jezdil 4 kilometry do školy z dlouhého kopce a pak si probojovával cestu domů. Do školy jsem se tak dostal mnohem rychleji než autobusem a když jsem potřeboval jet domů, nemusel jsem čekat na autobus.

A co dnes?

Dnes mi kolo dělá společníka 5 dní v týdnu a to při cestě do práce a pak zase zpět. Pomáhá mi začlenit fyzickou aktivitu do pracovních dní, a i když to mám na kole do práce pouhé 4 kilometry, vždy se se při tom pořádně zapotím. V polovině cesty je dlouhý a strmý kopec. Většina lidí se mu vyhýbá a to i chodci. Na kole je to ještě zajímavější. Při silnějším sešlápnutí pedálu se má kolo tendenci stavět na zadní.  Pokud je ale sucho a cesta je zaprášená, zadní kolo mi sem tam prohrabuje. Cesta zpátky domů je krásně rychlá. Je to jakési metaforické vyjádření toho, jak moc se mi chce do práce a jak moc domů. Někdy když se probudím a necítím se při síle, uvažuji nad tím, jestli raději nezůstat doma. Na vrcholu kopce je pak pocit ale úplně jiný, pocit vítězný. Ten mé morálce vždycky napomůže.

P.S.:

Nikdy jsem nepřišel na chuť zvonku a proto jsem ho na kole ani nikdy neměl. Asi proto, že používat vlastní hlas se nestydím. A tak raději hlasitě zvolám vhodně vybraná slova, než bych cinkal na zvonek.

Fotogalerie

27.08.2012 vložil/a: Dalibor
karma článku: 10.74
Líbil se vám článek? Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé  [+]
Texty uveřejněné v sekci Blogy obsahují osobní názory autorů a nevyjadřují stanovisko redakce. Zveřejňování příspěvků v této sekci se řídí následujícími pravidly.

PR

Jaké zdravé jídlo si vzít na kolo?

 (freepik.com / senivpetro)
Cyklistika je sport, který vyžaduje fyzickou zdatnost a odolnost. Správná výživa vám může pomoci dosáhnout optimálního výkonu, výdrž a navíc. zabezpečit efektivní regeneraci. Ať už jste nadšeným amatérem, který si užívá víkendové vyjížďky, nebo zkušeným závodníkem, správný výběr potravin a tekutin hraje klíčovou roli v tom, jak se během jízdy i po ní cítíte.

Nová značka skládacích kol v ČR – Montague kola (nejen) amerických výsadkářů

Skládací kola Montague (Citybikes)
Skládací kola si již dávno našla cestu k zákazníkům. Není divu. Jsou praktická a zásadně rozšiřují možnosti rekreační a městské cyklistiky. Díky lehkosti a skladnosti jsou používána při cestách vlakem, autobusem, letadlem, karavanem, osobním autem a dokonce i ultra-light letadlem či vrtulníkem.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

195 cyklistů (2 přihlášení)

7. část - Do Rumunska!

Zastavili jsme hned v další vesnici Zachari Stojanovo, že si tam dáme kafe. Stálo 0,4 leva, takže se cena…
Peggy | 01.12.2023

Premiéra na Bohemia Divide

Bohemia Divide je název jednoho z dnes už asi kultovních cyklistických ultra-závodů bez podpory. 750-800…
JohnyB | 28.10.2023

6. část - Bulharsko – k moři!

Naše děti už dávno vědí, že když k moři, tak si k němu musí dojet na kole. Těšily se, ale to horko tyhle…
Peggy | 18.10.2023