reklama

Cyklocesta s dětmi - letní podalpské kolečko I.

Na začátku cesty
Na začátku cesty
Foto: Autor

Tohle bude o cestě, kterou jsme podnikli letos našimi třemi dětmi. Je pravda, že naše cyklocesty bývají daleko více rodinnou dovolenou, než nějakým úžasným cestováním. Kilometry počítáme ve stovkách, nikoli v tisících, zastavujeme spíš na dětských hřištích než na turisticky významných místech, a tak podobně. Přesto sem napíšu pár praktických informací, které by se snad mohly hodit komukoli, kdo by se pokusil dovolenou s dětmi strávit stejným způsobem. Takže dva dospělí a tři děti ve věku 10, 6 a 3 roky. To vše na kolech, zásadně natěžko, s cyklovozíkem.

 

Plány a trasa

Vstupní podmínky pro trasu se zpočátku zdály skoro nesplnitelné, a když je jednotliví rodinní příslušníci blíže upřesňovali, přestal jsem používat i to slůvko "skoro". Posuďte sami:
1) Musí to být z kopce. Pořád. Výjimky mohou tvořit krátké úseky roviny. A - tati - rovina není to, čemu říkáš rovina ty, na to nezapomeň!
2) Musí to být jetelné i pro dítě na 16" kole singlespeedu, protože naše šestiletá Bety prostě ještě na žádnou dvacítku nedosáhne (třístupňovou převodovku v náboji mi kamarád nabídl až dva dny před odjezdem, na přepletení kola nezbyl čas).
3) Kolem musí být hory (přání maminky), jezera a řeky ke koupání (přání dcer), musí to vést většinou podél železniční trati (přání syna) a musí tam být pořád hezky (přání všech).
4) Musí tam být většinou cyklostezky, anebo aspoň slušní a ohleduplní řidiči (tím padly jakékoli plány pro ČR).
5) Cenově to musí vyjít maximálně někam kolem dvaceti tisíc korun - víc na účtu není. No, uvidíme.
6) Časově se musíme vejít do 17 dnů na kolech + 2 dny na cestu tam a zpět.

Tak, konec napínání, vyšla z toho pochopitelně Taurská cyklotrasa v Rakousku, která se zdála většinu požadavků jakž takž splňovat.
Jenže nastaly další otázky: jak se tam dostat? Vlak jsme zavrhli - 12 hodin na cestě by nám nevadilo, ale vidina čtyř přestupů se třemi dětmi, čtyřmi koly, brašnami a  naloženým vozíkem se nám moc nelíbila (holt nejsme Ivasienkovi :-)). Zbývalo auto, pro které se na konci cesty bude muset nějak dojet. To je sice otrava, ale co se dá dělat. Ledaže by...
Ledaže by se nejela ta Taurská celá. Tady nám náhodou pomohla právě vydaná kniha od Michala a Lucie "Cyklostezky Evropy". V kapitole o Innské cyklotrase je popsaná odbočka to Zillertalu s poznámkou, že "hned za kopcem" začíná Taurská trasa, na kterou se lze přes ten kopec "přehoupnout". V hlavě se nám zrodil nápad jet dokola po řekách Salzachu (po proudu) a Innu (proti proudu). Pohled na mapu nám sice řekl, že to nepůjde stihnout, ale zbývalo vymyslet jen "zkratku" ze Salzburgu k Innu, s čímž pomohli nákoláci, a "podalpské kolečko" bylo na světě:

http://www.bikemap.net/route/597067

 

Fotogalerie

27.10.2010 vložil/a: k.vl
karma článku: 5.33
Líbil se vám článek? Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé  [+]
Texty uveřejněné v sekci Blogy obsahují osobní názory autorů a nevyjadřují stanovisko redakce. Zveřejňování příspěvků v této sekci se řídí následujícími pravidly.

Bornholm: děti, kola a moře III.

O dětech
Na závěr blogu o rodinné cestě na Bornholm několik údajů, které snad uvítají ti, kteří by chtěli tento krásný ostrov navštívit podobným…
07.11.2012
k.vl
(4.81)

Bornholm: děti, kola a moře II.

O dětech
„Je tu krásně. Dobře, žes nás sem dostal," říká má žena. Jsme první večer na Bornholmu. Pláž je jen naše. Slunce zapadá a barví vodu i…
06.11.2012
k.vl
(3.64)

Bornholm: děti, kola a moře I.

O dětech
Člověk si obvykle těžko vzpomene, co přesně ho vlastně přivedlo k určité myšlence. Ani nápad navštívit v rámci letošní rodinné cyklocesty…
26.09.2012
k.vl
(4.81)
PR

Hledáte kolo pro sebe? Zde je několik tipů

 ()
Rostoucí obliba kol z nich dělá na jaře a v létě výborný dopravní prostředek zejména ve městech. Cyklistika (rekreační i turistická) je také vždy jedním z nejlepších způsobů trávení volného času. Kolo je geniální vynález, který dává spoustu radosti, umožňuje dívat se na svět z jiné perspektivy a zároveň má fantastický vliv na zlepšení kondice a duševní pohody.

Nová značka skládacích kol v ČR – Montague kola (nejen) amerických výsadkářů

Skládací kola Montague (Citybikes)
Skládací kola si již dávno našla cestu k zákazníkům. Není divu. Jsou praktická a zásadně rozšiřují možnosti rekreační a městské cyklistiky. Díky lehkosti a skladnosti jsou používána při cestách vlakem, autobusem, letadlem, karavanem, osobním autem a dokonce i ultra-light letadlem či vrtulníkem.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

473 cyklistů (8 přihlášených)

Premiéra na Bohemia Divide

Bohemia Divide je název jednoho z dnes už asi kultovních cyklistických ultra-závodů bez podpory. 750-800…
JohnyB | 28.10.2023

6.část - Bulharsko – k moři!

Naše děti už dávno vědí, že když k moři, tak si k němu musí dojet na kole. Těšily se, ale to horko tyhle…
Peggy | 18.10.2023

Východní Balkán - 5. část - Bulharsko - průsmyky Staré Planiny

Stará Planina, skoro 600 km dlouhý horský hřeben začíná na severovýchodě Srbska a táhne se napříč celým…
Peggy | 08.10.2023