reklama

Elektrokola, turistické stezky, chodníky, kam ano a kam ne

Fenomén elektrokol nabral na síle a běhá nám v republice na plné obrátky. A s tím se pochopitelně vynořují otázky kam mohou, kam by směly a kam ne. Prostě se začínají vymezovat skupiny kolařů, „elektrikářů“ obyčejných choďáků turistů a mnohdy bohužel i party t.zv. čtyřkolkářů. A zde mi jistě spousta lidí dá za pravdu, že v téhle oblasti panuje u nás totální anarchie.

Pokud někdo jede s kolem s povolenými 250 W i těmi 25 km/h, tak to většina lidí toleruje pokud nejde o výstřední blázny co si ze stezky dělají Eldorádo. Ovšem pokud kolem sviští s větrem o závod a vynucují si „svou volnou cestu“, to už je o něčem jiném. Stejně tak v terénu na turistických chodnících. Prostě je nanejvýš nutné jasné označení kam ano a kam ne, a to i s patřičnými postihy. (Je spousta bláznů, co si pracně vyšlapou či vyjdou s kolem i na horská sedla aby mohli svištět zpátky. Nic proti tomu, ale jen na vymezených místech, jinak postih). A ony čtyřkolky je kapitola sama pro sebe. A mnohdy se nelze divit, když někdo přistupuje k drastičtějším opatřením protože odpovědné orgány strkaj hlavu do písku jako pštrosi.

Další a myslím že ne nepodstatnou věcí je ona tichá jízda. Kdo zažil předjíždění oněch silnějších elektroskůtrů a podobných vozítek mi jistě dá za pravdu. Ono totiž auta, motorky, mopedy je možno registrovat zavčas sluchem a tím pádem zpozornět. U oněch „elektrikářů“ ne. A pro starší generaci to může být přímo šok. Tu je tedy na místě vyburcovat odpovědné orgány k nutnosti vybavení zvukovou kulisou. Zda to bude vrčení motoru či kvapík z Jáchyme hoď ho do stroje je celkem jedno. Ale musí být. (U oněch elektrokol pro stezky pochopitelně ne. Tam stačí zvonek). Takže suma sumárum opět vládne onen chaos (slušně řečeno) u odpovědných orgánů. Snad si po přečtení článku někdo postěžuje u odpovědných, či ti odpovědní se sami zamyslí a začnou konečně jednat. Přijmy mají snad dosti vysoké a té práce s tímhle zase až tak moc není na rozdíl od situací na dálnicích či přejezdech.

09.08.2020 vložil/a: zanyn
karma článku: 1.51
Líbil se vám článek? Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé  [+]
Texty uveřejněné v sekci Blogy obsahují osobní názory autorů a nevyjadřují stanovisko redakce. Zveřejňování příspěvků v této sekci se řídí následujícími pravidly.

PR

Tour de France 2023 se pomalu blíží

 ()
Tour de France, největší svátek světové rychlostní cyklistiky, už bude brzy tu. Mezinárodně sledovaná a velmi populární soutěž je jistou zárukou zhlédnutí vrcholných sportovních výsledků za účasti známých jmen, také ukázkou atraktivního prostředí a získání celkově silného prožitku. Není proto náhodou, že je tato soutěž také lákavým cílem pro sázkaře. Tour de France se pomalu blíží, jak si závod osvěžit online sázkou?

Nová značka skládacích kol v ČR – Montague kola (nejen) amerických výsadkářů

Skládací kola Montague (Citybikes)
Skládací kola si již dávno našla cestu k zákazníkům. Není divu. Jsou praktická a zásadně rozšiřují možnosti rekreační a městské cyklistiky. Díky lehkosti a skladnosti jsou používána při cestách vlakem, autobusem, letadlem, karavanem, osobním autem a dokonce i ultra-light letadlem či vrtulníkem.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

161 cyklistů (0 přihlášených)

Norsko 2022 – S děravou botou Hardangerviddou

Náhorní plošina Hardangervidda není pouze norská, nýbrž s největší určitostí i evropská nejrozsáhlejší horská…
šíp | 30.03.2023

Bikepacking španělsky 5.část: Andalusie – Přes Sierru Nevadu do Granady

Z pouště se přesouváme ke stoupákům Sierry Nevady. Čeká nás nejvýše položená cyklostezka Evropy bez…
Kristina | 02.01.2023

Jak jsem jel okolo Čech

Závod Okolo republiky je další z cyklistických ultra-šíleností, do které jsem se po letošním Toulání pustil.…
JohnyB | 23.10.2022