reklama

Vltavská cyklostezka s desetiletým dítětem

začátek na Berounském vlakovém nádraží
začátek na Berounském vlakovém nádraží
Foto: Autor

Po více než půlročních přípravách a přemýšlení jsme se rozhodli jet s naším desetiletým synem Vltavskou cyklostezku. Původní plán byl jet z Českých Budějovic a stihnout to do sedmi dní.Když jsem se však s tímto záměrem zmínil před kamarády-cyklisty, tak mě to rozmluvili s tím že nejhezčí úsek je jet přímo z Kvildy kde začíná. Musím uznat že šumavská a jihočeská část je z cyklostezky nejhezčí.

V pondělí 6. srpna jsme sedli na vlak který nás dovezl do Klatov, kde jsme čekali na spoj do sušice. Ze Sušice už jsme jeli cyklobusem do kvildy. Ten co jel přímo nám díky zpoždění ČD ujel a tak jsme čekali na další který ale jen pouze do obce Srní, kde jsme čekali na další co nás zavezl na Kvildu. Takže jsme byli 3 hodiny ve skluzu a na kola sedáme v cca 15:30.

1. etapa:

Vzhledem ke zpoždění jsme se rozhodli že dojedeme do obce Strážný kde je nouzové tábořiště. Cesta vede více méně lesem po rozbitém asfaltu a šotolině. Ve Strážném vede cyklostezka asi 300 metrů po silnici 1. třídy ,nicméně je dost široká a tak se naše obavy z tohoto úseku rozplývají.
Jede se dobře a máme celkem dobrý čas a tak se rozhodujeme jet dál a dohnat co nejvíce z našeho skluzu. Hodláme dojet až do Stožce kde je kemp-penzion Moritz. Cesta už je náročnější a i díky téměř celodennímu cestování MHD se začíná ozývat únava. Přijíždíme do Českých Žlebů kde je penzion a hned vedle ubytovna. Dohodneme se s majitelem že nás ubytuje ale Matěj je zklamaný,chtěl spát ve stanu který si vezeme s sebou. Majitel, pan Matějovský byl velmi hodný a radí nám ať si stan klidně postavíme na návsi naproti hřbitovu. Místní starousedlík nás ještě pozve k sobě na zahrádku na pivo. S radostí přijímáme a popíjíme jihočeský Bohemia regent.... -najeto 40 km

2. etapa:

Plán: České Žleby-Lipno-kemp Modřín - 56 km
Vyjíždíme v 7:30 směr Nová pec kde měl být cíl první etapy. Jede se téměř pořád z kopce a tak cesta rachle ubíhá. V Nové peci posnídáme u místní Coop jednoty a jedeme dál podél Schwarzenberského plavebního kanálu. Cesta je taková houpavá ale spíše stále z kopce. Okolní krajina je prostě nádherná....sjíždíme do obce Frýdava kde čekáme na přívoz který nás zaveze do Frymburku. Z něho je to do kempu Modřín už jen sedm kilometrů po rovině. V kempu hodláme zůstat dvě noci. Postavíme stan a jdeme na večeři.

3. etapa:

Plán: Lipno-Nahořany 32 km-skutečnost 49 km.
Vyjíždíme v 8:45, držíme se plánu po EV č.7 Od Nové Pece stále křižujeme koleje nechráněnými přejezdy až do Louňovic. Stezka je zde nádherná ale Vltavu vidíme jen zřídkakdy. Když Matějovi neujedu do kopce ale jedu s ním pomalu, tak vyjíždí téměř vše,nahoře pak spolu čekáme na maminku :-))). Kolo naložené brašnami je težší a tak v jednom ze sjezdů dojíždím brzdové špalky nadoraz a musíme tak vyhledat cykloservis který je až v Českém Krumlově. Dojíždíme tedy až tam. Nocujeme v kempu Vltavan.

4. etapa:

Plán:Český Krumlov-Hluboká nad Vltavou 42 km - skutečnost Č. Krumlov-Č.Budějovice 35 km.
Vyrážíme před devátou hodinou. Za Č. Krumlovem nás stihne déšť který neustává a dle předpovědi by ani neměl. V Budějovicích se tedy rozhodujeme zůstat přes noc. Nacházíme místní ubytovnu která si říká hotel u nádraží. Ubytovna je na dobré úrovni a spaní pro nás tři za přijatelných 960 Kč. po pěti dnech si tedy dopřáváme luxus v podobě vlastní sprchy a postele s povlečením.

5. etapa:

Plán: České Budějovice-Týn nad Vltavou-40 km.
Cesta vede konečně téměř pořád podél Vltavy a je hodně rovinatá po asfaltu s krásnými výhledy na zámek Hluboká. Tento den končíme brzy, už ve 14 hodin přijíždíme do kempu Vltavín který je zatím nejhezčí ze všech dříve navštívených. V místní hospůdce hraje večer hudební skupina 100-ka.-))), takže kempování ve Vltavínu je opravdu super...

6. etapa:

Plán: Týn nad Vltavou-Zvíkovské podhradí - 43 km - skutečnost 47 km.
Tato etapa není ničím nijak zvláště zajímavá. Jede se převážně po silnicích 3. třídy a rovinky střídají kopce se sjezdíky,snad jen na Matějovu hlášku: „S Vámi už nikdy nikam nejedu, máte samý pitomý nápady...."
Po 47 km přijíždíme do rekreačního střediska Štědronín kde už je recepce zavřená a tak stanujeme dnes zadarmo neboť ráno odjíždíme ještě před příchodem recepčního.

7. etapa:

Plán: Zvíkovské podhradí-Milešov 34 km - skutečnost 36 km
Už cesta ze Týnu vedla převážně po silnicích 3.třídy tzn.po silnicích a tímto výrazně ztrácí na zajímavosti. Matěj každým dnem překvapuje tím jak to zvládá a jak skvěle jede i když už si druhý den stěžuje na bolest v kolenou.Jedeme ve velkém horku a tak jsme rádi ža každý lesní úsek kde je aspoň trochu stín stromů. V Milešově máme na tachometru 300 km. Stan rozbijeme v kempu Popelíky kde je krásná pláž a čistá voda.

8. etapa:

Plán: Kemp Popelíky-kemp Cholín 33 km.
Stezka zde pokračuje převážně po silnicích 3. třídy a zajímavostí a okolím se na hony vzdaluje šumavské a jihočeské části.Matěj už je hodně unavený a bolí ho kolena. V kempu Cholín tedy zůstáváme dvě noci. Bude to dobré pro regeneraci i proto že si Matěj našel opět kamarády a nechtělo se mu je hned druhý den opouštět.Domů to máme cca 60 km a je teprve úterý, takže pohoda....

9. etapa:

Plán: Cholín-Beroun-plán 56 km - skutečnost 59 km
Dnes opouštíme Vltavskou cyklostezku č. 7 a míříme co nejkratší cestou domů, do Berouna. Síly ubívají také proto že každé ráno začínáme výjezdem z kempů které bývají položeny u řeky.Matěje bolí kolena a hodně odpočíváme. Jedeme směr Řitka a pak do Řevnic kde přejíždíme Brdy, to už Matěj doslova mele z posledního a chvíli mu musíme vést kolo. Šesti kilometrový sjezd do Řevnic je větší adrenalin do žil než cola v místním stánku. Po občerstvení pokračujeme dál s vědomím že už to máme asi 15 km jen po rovině. V Hlásné Třebani si dopřejeme véču.Matěj sní celý veliký kuřecí stejk a zapije ho 0,5 l kofoly.
V 19:00 přijíždíme ke značce BEROUN, kde si uděláme společné foto.

Po 405 km jsme dojeli v pořádku, zdraví a bez šrámů ale zato příjemně unavení domů. Na Vltavské cyklostezce jsme strávili zhruba 330 km a já musím poděkovat kolegům cyklistům a taky svojí ženě že jsme se nechali přemluvit a jeli od pramen, tedy z Kvildy. Šumavská a jihočeská část je velmi pěkná a kdybychom jeli z Č. Budějovic, jak zněl původní plán, byla by to docela nuda,neboť od Týna nad Vlatvou ztrácí stezka svoje kouzlo a krásu.
Cestu jsme rozdělili na 9 etap a 11 dnů. Náklady cca 19000 Kč vč. Dopravy a všeho...

Naší příští cestou bude Labská cyklostezka....už se těšíme J+L+M

Fotogalerie

20.08.2018 vložil/a: 2183798
karma článku: 4.25
Líbil se vám článek? Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé  [+]
Texty uveřejněné v sekci Blogy obsahují osobní názory autorů a nevyjadřují stanovisko redakce. Zveřejňování příspěvků v této sekci se řídí následujícími pravidly.

Tip na letošní dovolenou
 (CK Frčíme)

Šumava na kole

Česko
17.05.2024 - 3 dny
cyklistický
Autobusem
5 900 Kč
 (CK Kudrna)

Bikepackingová výzva Rakouskem až domů

Česko, Rakousko
04.07.2024 - 6 dní
cyklistický
Autobusem
7 800 Kč
 (CK Frčíme)

Šumava na kole

Česko
12.07.2024 - 3 dny
cyklistický
Autobusem
5 900 Kč
PR

Cascara aneb čaj z kávových třešní: Proč si ho dopřávat co nejčastěji?

 (kofishop.cz)
Myslíte si, že už jste ze světa kávy ochutnali všechno? Pak jste možná zapomněli na cascaru – pochoutku s dlouhou tradicí, která ale zatím stále stojí tak trochu ve stínu tradiční kávy. O co se vlastně jedná a proč byste měli cascaru pustit i do svého šálku?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

306 cyklistů (5 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024