reklama

Optimální solární systém II.

Probírala se tu nemožnost ukládání elektriky do tepla v zemi. No jde to a má to své pametry s počitatelní náklady. Docela mně překvapilo, že se to silné nákladově podobá solárnímu venkovskému hospodářství s "vícepalivovým" kotlem, kdy je navíc vlastně jen pár zařízení nákladově zkousnutelným pro někoho s kombajnem za 8mega :-D
https://vtm.zive.cz/clanky/cvut-vyrobilo...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 24.04.2023
Autor: Arnošt905
  • Re: Optimální solární systém II.

         

    To je celé pochopitelně nesmysl, tepelně zaizolovat množství žulového prachu, je finančně nemožné. Říkam, udělejte si jednoduchý pokus, dejte horkou vodu do termosky, a ta izoluje skvěle, třeba v září, a zkuste si ji nalejt v prosinci.

    Lépe než vymýšlet tyhle ptákoviny je izolovat slušně baráky, spousta jich má velké rezervy.

    Soláry na každé střeše, by mohly v jistém období fungovat, ovšem jen v ostrovním režimu. Napojení na síť už teď dělá slušné problémy, a to jich je v provozu zlomek toho, co vloni a letos zadotovaně instalují.

    Prostě každý si musí poradit s tím co vyrobí sám, takový bojler je velmi slušný žrout vyrobených kilowathodin. Nebo taková pračka.
    Prostě neprat odpoledne, ale v poledne, když to sává dost. Baterie na kolo taky nemusím nabíjet večer, třeba. Vodu na zalejvání čerpat, ldyž svítí, ono kilowata ke kilowatě.
    Jen se na to musí myslet, a ro je taky trochu vopruz.

    Baterie, do kterých bych nahrnul vše, co když se daří vyrobím, by stály přes milion.

    Fantasmagorické sny o ohřívání šutrů jsou fakt na venu Sisifos :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 24.04.2023
    Autor: Jindra8526
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
    • Re: Optimální solární systém II.

           

      Ono to není míněno na ohřev v létě a spotřebu v zimě. Je to na vyrovnávání krátkodobých fluktuací. To znamená den/noc a několik dnů.
      Běžná termoska na čaj je poměrně mizerně izolovaná. Viděl jsem projekt na termosku pro tekutý dusík do spektrometru a to bylo hodně o něčem jiném.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 24.04.2023
      Autor: Brahma
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
      • Re: Optimální solární systém II.

             

        Pokud je o krátkodobou záležitost, fakt v létě topí jen v EU parlamentu.

        Prostě teplo z léta nikdo neuloží na zimu, ani přes fotovoltaiku

        Jo, Rychlonožka, ten to uměl na noc, nechal na sluníčku nahřát šutry, a pak jej v noci hřáli.


        No, já když jsem na kole jezdil v dobách předkarimatkových, jsem si topil mnohem účinneji.

        Natrhali jsme vrstvu trávy 30-40 cm pod stan, a ta nás celou noc hřála víc než Rychlonožkovi šutry :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 25.04.2023
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
        • Re: Optimální solární systém II.

               

          Jindřichu nelži!
          O té trávě sis cosi kdesi přečetl, ale: Stan zabírá plochu cca 2 m2, takže bys musel narvat (růčo) skoro 1 m3 trávy.
          Chtěl bych tě vidět, v kolik bys šel spát.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 26.04.2023
          Autor: AV
          Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Optimální solární systém II.

                 

            Nelžu, tak jsme to dělali, možná ta vrstva nebyla tak tlustá, ale vytvářela měkkou postýlku, co se v noci zapařila a hřála.

            Rvát trávu pro mě fakt problém nebyl, mívali jsme králíky, no zkus si to sám, natrhat si kupku trávy,není to tak hrotné, jak ro z paneláku vypadá.... :-)


            Ony ty karimatky fakt tenkrát nebyly, takže trochu si připravit nocovábí dávalo smysl.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 28.04.2023
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
            • Re: Optimální solární systém II.

                   

              Tak určitě tráva pod stanem dělá krásné měkké spaní i s tou karimtkou. Jen já to prostě do té trávy postavím. Rvát trávu to je o pořezání rukou a srp s sebou nevozím.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 28.04.2023
              Autor: Brahma
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Optimální solární systém II.

                     

                No, nebylo jsme tenkráte takové citlivky, a ostřici jsme nervali. Občas se podařilo najít nějakou kupku, tak jsme jí využili, vůbec jsme byli dost kurážní, když si na to vzpomenu. Bez mobilů, navigací, na kolech. kde furt byl oser s klínkama u šlapek, s brašnama ušitejma mámama...

                Nějak si to už nedovedu představit, že to šlo.
                Taky mám za to, že jsme museli asi fest smrdět, v těch hadrech, nějak nám to tak nepřišlo.

                Ale ono není potřeba se vracet tak daleko. stačí jen deset let, když si vybavím ten nekonečný souboj s tím elektrostrojem a porovnám s dneškem. Navigační problémy, deštěm utopený mobil,věci, které jsou už dneska parádně vyřešené a bez kterých by to šlo hůř, tak to ještě i před deseti lety nebylo tak samozřejmé.


                Vytrhnout 4 listy z autoatlasu a vydat se na Paříž se mi zdá už nemožné, a šlo to....

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 28.04.2023
                Autor: Jindra8526
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                • Re: Optimální solární systém II.

                       

                  Dříve byly lodi dřevěné a námořníci z oceli. Dnes je to naopak...

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 28.04.2023
                  Autor: Brahma
                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
            • Re: Optimální solární systém II.

                   

              Jistě, nelžeš...
              Jen mi prosím objasni, jak si mohl připevnit podlážku k zemi na vstvě trávy vysoké 30 - 40 cm :o)))
              Vem si pravítko a podívej se, jak vysokou vrstvu trávy bys musel natrhat.

              Mimochodem, při tom množství trávy, které by si na to spotřeboval, bys musel otrhat docela slušný kus louky :o)))

              Nechtěl si nááááhodou napsat 3 - 4 cm, a tak nějak ti utekla "nula sem, nula tam"?!?

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 28.04.2023
              Autor: radka
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
              • Re: Optimální solární systém II.

                     

                Neřeším verzi rybářské latiny, ale ty si někdy s usárnou na zádech kurtovala pod sebou igelit na spaní?

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 28.04.2023
                Autor: Arnošt905
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Optimální solární systém II.

                       

                  Vozila jsem vojenskou celtu a spacák. Igelit jsem nikdy nepoužívala.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 28.04.2023
                  Autor: radka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                  • Re: Optimální solární systém II.

                         

                    Aha, coby mladíček jsem vozil igelit proti pomočení postelí a celtu jsem si přehazoval přes spacák.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 28.04.2023
                    Autor: Arnošt905
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Optimální solární systém II.

                           

                      Ona ta madam,co brzy skončí v pojišťovně, jen o tom furt neví, dokázala usušit promočené hadry přes noc ve spacáku, starý trik co umí z pionýra.

                      Jednou ujela na kole i 80 km za den, ale poctivě, za svoje, bez motoru ...

                      Komu čest, tomu čest

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 28.04.2023
                      Autor: Jindra8526
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
                  • Re: Optimální solární systém II.

                         

                    Jasně, a jezdila si poctivých 30, ty broskvoni

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 28.04.2023
                    Autor: Jindra8526
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                    • Re: Optimální solární systém II.

                           

                      S usárnou se chodí pěšmo, Brouku Pytlíku.

                      Pochybuji, že vůbec víš, co to je. A už vůbec neočekávám, že bys ji dokázal sbalit tak, abys s ní mohl chodit pár dní na vandru.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 30.04.2023
                      Autor: radka
                      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -6
                      • Re: Optimální solární systém II.

                             

                        On by na tu haldu krámů, cos sebou tahá, potřeboval vynáškovou krosnu a tu by zase neunesl. Do usárny by se nevešel.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 30.04.2023
                        Autor: Brahma
                        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                        • Re: Optimální solární systém II.

                               

                          Tak to rozhodně nevešel. Navíc s tou jeho kabeláží by v lese vypadal dost divně. Určitě by ale pobavil :o)))
                          A jak píšu - pochybuji, že ví jak usárna vypadá a jak se balí.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 30.04.2023
                          Autor: radka
                          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                          • Re: Optimální solární systém II.

                                 

                            To nevím ani já. Vždy jsem měl horolezecký kletr. Ale ten první jen hadr a popruhy se musel balit úplně stejně blbě jako ta usárna.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 30.04.2023
                            Autor: Brahma
                            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                            • Re: Optimální solární systém II.

                                   

                              Usárna byla nepraktická a čistá snobárna

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 30.04.2023
                              Autor: Jindra8526
                              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -7
                              • Re: Optimální solární systém II.

                                     

                                Můžeš umět statiku mostů, můžeš umět třeba 10 jazyků, můžeš ze sebe dělat šéfa firmy atd., ale obdobnými komentáři se vždy bezpečně srazíš mezi hlupáky a maloměšťáky.

                                Když nevíš o co jde, tak radši mlč. A dohledej si to na netu.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 30.04.2023
                                Autor: radka
                                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
                                • Re: Optimální solární systém II.

                                       

                                  V tom jste si podobní.
                                  Také se (ráda) vyjadřuješ k problémům, o kterých víš méně než nic ...

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 30.04.2023
                                  Autor: AV
                                  Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                                • Re: Optimální solární systém II.

                                       

                                  Mám trochu chronologický náskok, a budeš se divit, i já spal pod celtou v "hrobečku". Ovšem batohy jsme měli naše, české, usárnu měla jen ta "šlechta".


                                  Snobárna, nefunkcní, hloupá. ale "in", jako důchodky, parka kabát nebo u těch druhých zase bílí svetřík, úces Travolta. a žiletka na krku.

                                  Blbky, co si hrály na trempky jsme si mazali u nás ve bsi na chleba jako jugoši blondyny z Prahy na pláži :-)

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 30.04.2023
                                  Autor: Jindra8526
                                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
                                  • Re: Optimální solární systém II.

                                         

                                    Vždcky překvapíš.
                                    Pokaždé si říkám, že ze sebe už většího ubožáka a hlupáka nemůžeš udělat, ale ty to vždycky dokážeš. V tom si fakt dobrej.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 30.04.2023
                                    Autor: radka
                                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                                  • Re: Optimální solární systém II.

                                         

                                    Ale jo, to zas chápu, že BÍLÍ svetřík je nefunkční a hloupá snobárna i pro blby s chronologickým náskokem ve Bsi pod Pivovarem.

                                    > Ze atravic pak pěsky. Už tu nejsou
                                    Se nedivím.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 01.05.2023
                                    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                                  • Re: Optimální solární systém II.

                                         

                                    Jindro, když si dnes vzpomenu, jak jsem kdysi dávno musel mít usárnu ačkoli do ní zabalit cokoli jiného, než s odřenejma ušima spacák bylo v podstatě neřešitelný , no prostě to tak bylo, samozřejmě zabalit v té době věci do klasický krosny by bylo naprosto luxusnější, ale to bylo naprosto nemyslitelný, dorazit někam na sázavu --naše oblíbené bylo stříbrná skalice--na Marjánce, tam vybalit kytary a dorazit tam s krosnou opp prostějov nositel řádu práce, to prostě nešlo. Zabalit jí bylo samozřejmě peklo, ale tak to prostě bylo, nikdo neřešil co je praktikcý, každej jen řešil kde vzít uzdu a jak do ní vedle spacáku zabalit ještě alespon kapesník.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 01.05.2023
                                    Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                                    • Re: Optimální solární systém II.

                                           

                                      Nejsem Jindra, ale nedá mi nereagovat. Nevím jak ty, ale já si ušil imitaci usárny podle kamarádova originálu a sbalilo se "do ní"(spíš na ni a rozložený jeden díl celty jehlanu)v pohodě kopa věcí. Výhoda spočívala ve variabilitě- podle množství věcí se prodlužovala délka(50-70cm)a rostl průměr(20-35cm)válce/elipsy. Spacák, deka, podložka ap. se srolovaly do druhé celty(do válce o průměru 10-20cm, délky 120-160cm)a připínal se řemínky zvenku kolem sbaleného prvého. Na drobnosti sloužily brašničky, které se připínaly zvenku. Šlo tedy a vtipné a ke většině věcí snadno přístupné jednoduché řešení sbalení i na dlouhé cesty, jehož jediná nevýhoda byla chybějící větrací mezera mezi tornou a zády(tedy žádné peklo při balení- jen znalosti). Asi ani ty jsi se moc s US tornou nenachodil a zkušeností nepobral- jinak bys takto nereagoval. Nešlo o to být IN, ale o jednoduchost a praktičnost, kterou dnešní sebelepší kletry překonávají jen konstrukcí (tímpádem cenou)a materiálem- přístupností a variabilitou objemu v žádném případě....

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 03.05.2023
                                      Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                      • Re: Optimální solární systém II.

                                             

                                        Tak nějak...

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 03.05.2023
                                        Autor: radka
                                        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
                                      • Re: Optimální solární systém II.

                                             

                                        Tak co se týká praktičnosti usárny velmi nesouhlasím. Ano, jistě se dalo naučit s tím žít a zabalit to, ale o výhodách a praktičnosti nesouhlasím. Na jednodenní výlet či jedno přespání otužilého jedince bez spacáku to nějak šlo. Na vícedenní putování bez hospod to nedostačovalo. Už jen to řešení jedna celta (bez spacáku) dovnitř a druhá shora přes batoh a drobné věci do připínacích kapsiček zvenčí. Těžko si vymyslet komplikovanější soustrojí. Balí se to jako mimino do poviánu na celtě. Když prší, tak to ani nezabalíš. Jednoduchý batoh je ten, kde se všechno nacpe dovnitř a žádný další připínací krám z vrchu, který jen čeká na upadnutí nepotřebuješ. Kdyby byla usárna tak geniální, tak proč jí už skoro nikdo nenosí a nevyrábí. Proč nosí turisté ty kletry, když jsou tak nešikovné oproti usárně?

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 03.05.2023
                                        Autor: Brahma
                                        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                                        • Re: Optimální solární systém II.

                                               

                                          Každému vyhovuje něco jiného. Mě usárna vyhovovala a stačila na víkend i na měsíc. Bylo to jen o tom, kolik věcí jsi nutně potřeboval a to bylo hodně individuální.
                                          Nikdy jsem nebyl bez spacáku, balení v dešti bylo složitější, ale pod igelitem naprosto v pohodě a v suchu. Navíc, když pršelo hodně, tak jsem hledal nějaký přístřešek. V nejhorším případě jsem jednou balil věci na autobusové zastávce. Byl jsem zvyklý na nějaké to nepohodlí , které ovšem vyvážil pocit volnosti a svobody. Dnes je poněkud jiná doba a mnoho batohů předčí usárnu v možnosti uložení věcí, spacáky jsou po sbalení méně objemnější s vynikajícími tepelnými vlastnostmi. Je jiné nádobí, než hlinikový ešus, o vařičích ani nemluvě.
                                          Tehdy moc možností nebylo. Na tremp buď usárnu, nebo tele, nebo něco jiného doma ušitého a na ostatní aktivity (lyže) ruksak s jenodu velkou kapsou a našitými menšími kapsami na ní, nebo později krosna.
                                          Dnes bych jel s batohem, který by mi vyhovoval, ale usárně bych se taky nebránil.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 03.05.2023
                                          Autor: Papji
                                          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Optimální solární systém II.

                                               

                                          Často, když se balím, tak přemýšlím jak to, že jsme ty věci vůbec byli schopni přenášet. Stan objemný, těžký, spacák to samé. Srolovaná karimatka všude překážející. Krosna - ucpávač vlakových uliček.
                                          Dneska člověk řeší gramy. Pravda, byli jsme mnohem mladší než jsme teď.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 03.05.2023
                                          Autor: petrp
                                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                        • Re: Optimální solární systém II.

                                               

                                          A mnozí, z nás. Petře, považ, neměli "usárnu" ale nějaké ty podivné tlumoky. Na to, abys měl na "usárnu" sis musel přišetřit, ale chápu, když móda zavelí...


                                          No, já moc bágly na zádech netahal, jezdil jsem na Favoritu a brašnama, co mi ušila máma.
                                          Byli jsme chudí, táta inženýr,máma lékařka, kde by vzali prachy na usárnu, nebyl jsem synek zelinářwnebi řezníka...

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 04.05.2023
                                          Autor: Jindra8526
                                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -6
                                        • Re: Optimální solární systém II.

                                               

                                          Ale prd "přišetřit".
                                          Usárna byla cenově dostupná, dokonce levnější než batohy. Sám tu jiné okřikuješ, aby nemluvili o něčem, o čem ví houby, tak by bylo hezké, kdyby si začal u sebe.

                                          A dá se koupit i dnes - v obchodech Junáku apod. "obyčejné" turistiky nebo v Army shopech.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 04.05.2023
                                          Autor: radka
                                          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                                        • Re: Optimální solární systém II.

                                               

                                          Jo, za Husáka byl "Army shop" na každém rohu

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 04.05.2023
                                          Autor: Jindra8526
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
                                        • Re: Optimální solární systém II.

                                               

                                          Zkus se aspoň trošku pochopit psaný text, než začneš psát blbosti.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 04.05.2023
                                          Autor: radka
                                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                      • Re: Optimální solární systém II.

                                             

                                        A když jsi pak zevnitř něco potřeboval vyndat tak opět kompletni zborka rozborka. Šil jsem si ji taky sám. Učil jsem se pánským krejčím tak jsem si nakonec šil i spacák.
                                        Nic proti že balit uzdu bylo pro někoho v pohodě. Jen tak nějak teda nechápu proč dnes takovou věc ve sportovnich potřebách nikdo nenabízí k prodeji.

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 03.05.2023
                                        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                        • Re: Optimální solární systém II.

                                               

                                          V zimě na lyže na hory jsme jezdili s batohama nebo krosnama a ppravdu si nevzpomínám že by někdo jel s uzdou bo se mu do batohu nebo krosny nevešlo to co do uzdy.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 03.05.2023
                                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                        • Re: Optimální solární systém II.

                                               

                                          Dovnitř se balilo jen to, co jsi během celého dne nepotřeboval. Prostě to bylo o tom, kdo jak a co uměl zabalit.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 03.05.2023
                                          Autor: Papji
                                          Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                        • Re: Optimální solární systém II.

                                               

                                          A to, co jsi během dne potřeboval jsi dal kam? Pláštěnka, toiletní papír, svačina, mapa, flaška s vodou, bunda, čepice, peněženka, buzola, kapky do nosu, fotoaparát ...
                                          Na to jsi táhl nějaký další pingl přes rameno, že?

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 03.05.2023
                                          Autor: Brahma
                                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                                        • Re: Optimální solární systém II.

                                               

                                          Pláštěnku jsem nenosil, toiletní papír jen to nejnutnější (když došel, posloužila příroda) v kapse impregnovaného kabátu, který byl přehozen přes uzdu, peněženku v kapse. Ano vozil jsem koženou loveckou brašnu přes rameno, ve které jsem měl jídlo na tři dny, takže svačinu jsem opravdu nenosil. V brašně bývala podle potřeby rovněž mapa a busola.Flaška s vodou, jsem měl připlou na uzdě, čepici na hlavě, kapky do nosu jsem v životě nepoužil a fotoaparát jsem po jeho zakoupení nosil v pozdru zavěšeném na krku - v pohotovostní poloze. A jelikož jsem měl volné ruce, tak jsem brával i kytaru.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 03.05.2023
                                          Autor: Papji
                                          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                        • Re: Optimální solární systém II.

                                               

                                          Vánoční stromeček. Kdybys měl popoběhnout, tak to po cestě poztrácíš.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 03.05.2023
                                          Autor: Brahma
                                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
                                        • Re: Optimální solární systém II.

                                               

                                          To se pleteš, já se nejmenuji Brahma.
                                          Jestli lovecká brašna a ueska bylo na tebe moc, tak tě trochu lituji. Na uzdě jsem nenosil žádnou další kapsu a běhat nebylo kam, já jel do přírody, né na závody. Každopádně co jsem potřeboval během dne jsem měl po ruce, aniž bych se musel zastavit a ze zad sundávat kvůli každé hlouposti batoh. Kytara a foťák, to už bylo navíc a nevozil jsem to vždy, záleželo na tom jestli jsem jel s někým a kam.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 03.05.2023
                                          Autor: Papji
                                          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                        • Re: Optimální solární systém II.

                                               

                                          Nechápeš fungující "ruku trhu"? Staré ročníky co její výhody oceňují ji buď vlastní, nebo ven nejezdí zrovna jako "mládež"(která by na ni čučela jak puk a nevěděla co s tím). Ono je asi pro turisty "výhodnější" mít doma min. 2-3 batohy různých objemů a brát si je podle délky výletu- tedy pokud nespí na chatě/hotelu a nebalí do kufru na kolečkách. Těch pár nezávislých horských turistů, nesoucích si vše sebou, jistě nemá nad 65 aby si US tornu pamatovalo. Já když s ní jezdil(1968-72), tak karimatky/spacáky byly "v plenkách", fotoaparát drahý, a místo stanu se jezdilo se dvěma celtami spojenými do jehlanu bez podlážky...Přes den se "nic vyndat nepotřebovalo", na drobnosti a "věci "po ruce" sloužily dvě brašny ve tvaru menšího chlebníku, připevněny řemínky- jako kapsy u dnešních kletrů. Ale nechme diskuse- tak jako brašny na kole vyhovují každému jiné. Pokud je spokojen, netřeba mu nutit "jedině správné, vymakané" jako jediné!!!

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 04.05.2023
                                          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Optimální solární systém II.

                                             

                                        A ještě něco. Poslední dobou se docela dost motám po Brdech kolem trempských kempíků. Nepamatuji se, že bych tam viděl trempa s usárnou. Asi se to znelíbilo i těm současným pravověrným trempům.

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 03.05.2023
                                        Autor: Brahma
                                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                                        • Re: Optimální solární systém II.

                                               

                                          Koupit se ale stále dá. Praktičnost si myslim je zřejmá oproti jinak řešenému batohu i z fotky. https://www.google.com/search?q=us+krosna&...

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 03.05.2023
                                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Optimální solární systém II.

                                               

                                          Musíme si uvědomit, že je to primárně vojenský batoh a armáda má pro svá zavazadla trochu jiné způsoby použití než turista. Vojenský batoh v 80 letech minulého století, to je to, co znám, se také skládal ze dvou oddělitelných částí. Ta větší se odkládala, kdežto s tou menší se šlo do boje. K tomu bylo ještě žebradlo s plynovou maskou a na opasku taška se střelivem. Člověk byl ověšen jak vánoční stromeček a hýbat se v tom nedalo. Ovšem dalo se to odložit či zahodit a to nejdůležitější do boje zůstalo.
                                          Turista chce zabalit jedno dobře se nesoucí zavazadlo a s tím jít stále.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 03.05.2023
                                          Autor: Brahma
                                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                        • Re: Optimální solární systém II.

                                               

                                          Každá doba má svou módu. Kdo dříve nejezdil s tou smotanou nudlí s očouzeným ešusem navrchu nebo s teletem a v kanadách, byl prostě na nádraží v Bráníku při pátečním exodu do divočiny totální mimoň.
                                          Dneska je to trochu jinak, už to není vandr, ale bushcraft. Oheň je moderní rozdělávat křesadlem, stejně jako používání nožů Mora a moudra jak přežít dvě noci u Berounky se získávají na Youtube.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 03.05.2023
                                          Autor: Nest
                                          Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                    • Re: Optimální solární systém II.

                                           

                                      V létě míváme retro vandry. Usárna kanady a další :-D
                                      Igelit to kdyby přišel k ránu déšť...

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 03.05.2023
                                      Autor: Arnošt905
                                      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                    • Re: Optimální solární systém II.

                                           

                                      No. my, děti z chudšíxh piměrů, jsme "usárnu neměli" a dali jsme to

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 04.05.2023
                                      Autor: Jindra8526
                                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -6
                                      • Re: Optimální solární systém II.

                                             

                                        Ty že si byl z chudších poměrů?!?
                                        Paní matka "excelentní" lékařka v Thomayerce a pan otec vedoucí projektové kanceláře?!?
                                        Ty voe, to je zase ftip dne...

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 04.05.2023
                                        Autor: radka
                                        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                                        • Re: Optimální solární systém II.

                                               

                                          ...zle jsi to přečetla- byl "chudšíxh piměrů",co to je ví jen on sám.... :-(

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 04.05.2023
                                          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                                        • Re: Optimální solární systém II.

                                               

                                          No byl :-)

                                          Moje rodiče byli ta zatracená "pracující inteligence".

                                          Matka byla závodní lékařkou pro Thomayerku poté, co ji starej Rath vyhodil z výzkumu pro jejímalé nadšení s okupací (to tvůj president Pavel byl jiná třída) a otec nebyl vedoucím projektové kanceláře, ale vedoucím odboru výstavby a investic ve VUSTE.

                                          Dohromady dali tolik peněz. asi jako zelinář, řezník,nebo tak.

                                          Můj tchán, jako horník, si je mohl mazat na chleba. Tenkrát byla taková doba, kdy se inteligence nepřeplácela, ale nestěžuji si. Šetřilo se. byli jsme tři satani a takísto "usárny" mě táta platil třeba tu angličtinu...

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 04.05.2023
                                          Autor: Jindra8526
                                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                        • Re: Optimální solární systém II.

                                               

                                          Jj, jedno voko nezůstane suchý, ty náš chudinko.
                                          Nezapomeň, že nejen ty si tu dobu pamatuješ.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 04.05.2023
                                          Autor: radka
                                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                        • Re: Optimální solární systém II.

                                               

                                          Ale no tak. To, že neobdivuje trempy je sice těžká chyba, ale nezpochybňuje to jeho tvrzení, že není z rodiny zelináře. Na usárnu jistě měl, ale proč by sí jí kupoval, když nebyl tremp. Nikdo jiný než trepové ten nesmysl nenosili a nevzývali. I z dnešní diskuse se bývalí trempové jasně oddělují podivnou iracionální láskou k tomu poměrně nešikovnému batohu.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 04.05.2023
                                          Autor: Brahma
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -7
                                        • Re: Optimální solární systém II.

                                               

                                          Co si koupil nebo nekoupil je ryze jeho věc a každému je to tak nějak fuk. Stejně tak jsou každému fuk jeho zájmy.
                                          Ale aby tady dělal chudáka z finančně slabé rodiny, tak to pardon, ale tenhle "med ať maže jiným kolem huby". Žil v úplné rodině, oba rodiče zaměstnaní a v kotelně rozhodně nedělali, celá rodina pěkně šoupala nohama, takže v hledáčku STB také určitě nebyla.
                                          Takže nechť si tyhle kecy nechá pro někoho jiného.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 05.05.2023
                                          Autor: radka
                                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                  • Re: Optimální solární systém II.

                                         

                                    Blbky, co si hrály na trempky jsme si mazali u nás ve bsi na chleba jako jugoši blondyny z Prahy na pláži :-)

                                    Možná to bylo trošku jinak, k vám do vsi dorazili trempové, vytáhli kytary vaše holky si k nim přesedli a ty to dodnes těžce neseš . já byl jeden z těch s tou kytarou, takže něco málo si z toho období jak to tehdy fungovalo okolo trempování pamatuji. Rozhodně nemohlo fungovat, že sis trempy mazal na chleba, kde nebyl tremp s kytarou, tam chcípnul pes.To byl i duvod, proč se na ty vandry jezdilo a proč třeba opravdu jen na víkend někam do hospody---protože jsem třeba ukecal Mišíka, nebo Hejmu, aby taky něco v tý hospodě třeba na moji kytaru zahráli, když veřejně zrovna nemohli. Dnes je to jinak, ale dnes není včera.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 02.05.2023
                                    Hodnocení: +9 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                    • Re: Optimální solární systém II.

                                           

                                      No, spíš ne.
                                      My každý den jezdili do Stověžaté do školy nebo do práce, jsme za rohem.

                                      Tihle přijeli na víkend se ožrat, Popovicky kozel...

                                      Kytary? Zapomeň.
                                      Kde? V hospodě? Ožrali se a domotaki se chrápat do lomu ;-)

                                      Právě ro mi přišlo, a stále připadá trochu komický.

                                      Ve stejném busu, v kterém jsem každý den jezdildo práce, se v pátek objevila individus, co si k nám, domů, jela hrát na trempy. :-)

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 04.05.2023
                                      Autor: Jindra8526
                                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -7
                                      • Re: Optimální solární systém II.

                                             

                                        Na cestu do hospody se dřiv hodně použivalo kolo. Předpokládám že tvuj závěr tedy bude. Kolo si kupujou jen prasata co se na nich jezdí ožrat do hospody.

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 04.05.2023
                                        Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                                      • Re: Optimální solární systém II.

                                             

                                        Jak příspěvek s Rudého práva popisující příživníky rozvraceče socialismu.

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 04.05.2023
                                        Autor: Brahma
                                        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                                        • Re: Optimální solární systém II.

                                               

                                          No, takhle si to pamatuji a tak to bylo.
                                          Tragicky směšní, v těch maskáčích a kanadách, v patek ve frontě na autobus na Pankráci.

                                          O příživnících nepadlo ani slovo. Jen o těch jejich "uniformách" v kterých jezdili zachlastat v těch srandovních úborech.

                                          Já vím, "tramping" má u nás tradici, ale celé je to takové srandovní, na tom našem miniaturním plácku, kde maximálně hodinu pěšky jakýmkoliv směrem najdeš hospodu.

                                          A potom, ta výbava, nože u pasu,maskáče, kanady, působí tak trochu bizardně, ale když si jen zahulákali,nic neukradli, neponičili, tak vlastně není důvod se na ně mračit.

                                          Beru je, jak to zpíval ten Wabi...

                                          Ten ostatně taky uměl zachlastat, sotva jsem mu atačil...

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 04.05.2023
                                          Autor: Jindra8526
                                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -6
                                      • Re: Optimální solární systém II.

                                             

                                        Tohle ale nemá s trampingem opravdu nic společného.
                                        Ale hlavně že jsi si udělal "objektivní" názor.

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 04.05.2023
                                        Autor: radka
                                        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                                    • Re: Optimální solární systém II.

                                           

                                      ...jen pro upřesnění- Myslel jsi toto? To byla původní UStorna...
                                      https://aukro.cz/us-batoh-usarna-6994256045

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 04.05.2023
                                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Optimální solární systém II.

                                         

                                    Někdo jako Jindra, kdo nikdy nejezdil s "trampy do lesa", nezažil potlach, kde byly desítky lidí i z různých koutů Čech, ani omylem netuší, jak to na takové trampské osadě o víkendu běželo a jediné, co si myslí o trampingu je hospoda a Wabi Daněk, tomu je zbytečné cokoli vysvětlovat.
                                    Nikdy nepochopí.

                                    Jezdila jsem na Borovíčko nad Kameňák. Po vystoupení z vlaku jedno pivo v nádražce "u Ády" a pak jsme byli celý víkend na osadě. Dneska už to v lomech nad Kameňákem vypadá hodně jinak. Mnohé lomy jsou zavezeny a velmi patrný je i úbytek vody.
                                    Nicméně přístřešek u ohniště je tam stále a ještě cca před 5 lety tam byl totem, který naši kluci tesali :o)))

                                    Byla to krásná doba a hodně mi to dalo a naučilo.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 02.05.2023
                                    Autor: radka
                                    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                                  • Re: Optimální solární systém II.

                                         

                                    U n8s na vsi, to myslíš Bráník a Horní Krč? :D

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 02.05.2023
                                    Autor: Brahma
                                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                    • Re: Optimální solární systém II.

                                           

                                      Naše ves je Perla středních Cech, Velké Popovice, kde jsem prakticky od 18ti let.

                                      Jinak, tam kde jsem bydlel, se to jmenovalo Zemanka. Kousek dál, stále na vrchu kopce,byla Dobešky, lesík a pak skála. Pod ní byl starý Braník. My byli Praha 4, Braník. 14700. Braník byl až k Jeremenkové, druhá strana ilice už bylo Podolí.

                                      Krč byla na druhé straně a dál. Vlastně starou Krč zlikvidovali když stavěli údolím magistrálu. Zůstalo snad jen nádraží, zámeček a pár domů..

                                      Krč co už není, měla i kino Oddech. Tam jsem v 8 letech poprvé s tátou viděl film Spartakus se starým Douglasem. Dole, pod skálou, bylo zase branické kino Eden. Tam jsem viděl Vinetoua :-)

                                      Nic z toho už není, i lesík na Dobešce umensili a postavilo se tam pár vil. Kulturák se Skleoem snad funguje. S Ondrou Trojanem jsem seděl 9 let v lavici. Milan Steindler a David Vávra byli o 2 roky vejš, na základce Jeremenkova..
                                      Na druhém kopci se teprve stavělo sídliště Novodvorská, u nás, na Zemance byl nově postavený věžák a stavební učiliště. Od tamtud až dolů k Jeremenkárně byla louka.

                                      Tramvaj 13 končila na Antala Staška.

                                      Domy jak bydlíš ty tam stály z první republiky, ale nebylo to sídliště naproti.
                                      Na křižovatce prodávali Fiaty.

                                      To byl náš dětský revír. A my se považovali za Bráničáky, ale jiné, než ti zezdola. Zemanka a Dobeška a kus Podolí chodilo do Jeremenkové, dolní Braník měl svoji školu.

                                      Krč neumím, tam jsme nesměli, protože krčští náckové každého zatoulaného bráničáka koupali v jezírku :-)

                                      Nic z toho není, každý plácek, kde jsme si hrali s merunou je prodaný a zastavěný.

                                      Braník na přelomu 60/70 byl vlastně ještě tak trochu vesnice.

                                      Změnilo to metro na Budějovickou

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 04.05.2023
                                      Autor: Jindra8526
                                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                                      • Re: Optimální solární systém II.

                                             

                                        A Horní Krč, tedy oblast od hrany údolí někam k Jeremenkové to neznáš. To je novotvorba?

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 04.05.2023
                                        Autor: Brahma
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                          • Re: Optimální solární systém II.

                                 

                            Dnes jsem byl po kempících na Brdech. Dva jsem našel na obrovské mítině. Než to doroste, tak jsou asi k ničemu. Jen nad boudou Zelených šišek nechali stát osamocenou obrovskou borovici.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 30.04.2023
                            Autor: Brahma
                            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                            • Re: Optimální solární systém II.

                                   

                              Budu dělat, že jsem si té "mÍtiny" nevšimla ;o)))

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 30.04.2023
                              Autor: radka
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                              • Re: Optimální solární systém II.

                                     

                                To dobře děláš. Poukazování na chyby ostatních je ošklivý zlozvyk a nepřispívá to k popularitě v kolektivu. :D

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 30.04.2023
                                Autor: Brahma
                                Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -6
                            • Re: Optimální solární systém II.

                                   

                              No, ono žadnou "haldu krámů" s sebou nevozím, ono toho fakt není vůbec mnoho, co si bezu. a dost přesně vyhovuje potřebám, jak, kdy a na čem jedu.

                              Jsou v tom tisíce km praxe

                              https://photos.app.goo.gl/ZAu4HNfnnydhzJ667

                              Jen batohem jsem do Paříže jednou dojel taky, ale je to nepraktické a nepohodlné, batoh na zádech, i když moderní a lehký, je prostě na delší trasy opruz.

                              Usárna byla nepraktická už za války, vlastně skoro jako všechny ty armádní cajky, ale městští trempové, co jezdili k nám do vsi z Prahy tábořit na víkend do lomu, se bez nich neobešli. vestou do hospody a zpátky do lomu.

                              V neděli večer ti "trampové" co si užili naší pustiny odjeli domů, do Prahy, kam my jsme každý den dojížděli za prací, bez pocitu, že bydlíme v divočině,kde se nez kanad, nože u pasu, sekerky a té "usárny" neobejdeme ..

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 30.04.2023
                              Autor: Jindra8526
                              Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                              • Re: Optimální solární systém II.

                                     

                                K vám do vsi na tremp?!?
                                To teda fakt nebyli žádní trempové.

                                Sorry, ale nevědět o dané věci nic a přesto tvrdit, že sis udělal objektivní obrázek, to je na hranici debility.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 30.04.2023
                                Autor: radka
                                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                • Re: Optimální solární systém II.

                                       

                                  Ale úbor měli špickovej, armádní..

                                  U nás v lomu to zase bylo fakt romantický a hezký, a hlavně ten Kozel táhnul....

                                  Jinak těch blbů bejvalo plno v celém sázavském údolí. Děcka z paneláku si hrala na divocinu pár hodin šourem od domova, ale oni šourek nechodili. jezdili vlakem aj k nám. Ze atravic pak pěsky.

                                  Už tu nejsou.

                                  jo, to byli voni....

                                  https://youtu.be/tClYnd_RuzQ


                                  nikdy jsem jsem mezi "partu drsňáků" nepatřil a tehdy. i dnes, z nich mám srandu. Ale Wabimu rozumím.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 30.04.2023
                                  Autor: Jindra8526
                                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -7
                                  • Re: Optimální solární systém II.

                                         

                                    Přesně - nepatřil.
                                    Takže o trempování víš ho***.
                                    Viděl si jen mastňáky, co vyjeli z města, aby si vožrali držky a vyspali opici v lese. Ti na trampské osady nejezdili a většinou na osady ani nesměli. A dodržovalo se to.
                                    Máš svůj subjektivní názor jen z toho, co jsi viděl. S trampingem si ale totálně mimo, tak o něm nemluv.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 30.04.2023
                                    Autor: radka
                                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
                                    • Re: Optimální solární systém II.

                                           

                                      Nenapsal bych to takhle drsně, ale v podstatě s tím souhlasím. Nemáš o trampingu, skautingu a jiných hnutí snažících se o souznění s přírodou ani páru a jen na ně pliveš z velmi jednoduchých a hodně nízkých pozic. Pro tebe jen hulákají po lesích "Azkalona".
                                      To patří pod Jindru, ač zavěšeno pod Radku. Promiň

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 01.05.2023
                                      Autor: Brahma
                                      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                      • Re: Optimální solární systém II.

                                             

                                        Jo, na víkend "souznít s přírodou"...

                                        To fakt žeru.:-)

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 04.05.2023
                                        Autor: Jindra8526
                                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -6
                                        • Re: Optimální solární systém II.

                                               

                                          To je úděl všech mestských "přírodních" spolků. Netřeba se tomu smát. Jsou tak trochu i přírodnější než běžný vyhořelý venkovan z družstva, který tu přírodu jen exploatuje z traktoru.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 04.05.2023
                                          Autor: Brahma
                                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                        • Re: Optimální solární systém II.

                                               

                                          Jj, již mnohokrát jsem se přesvědčila, že o nějaké dědině a jejím okolí vím víc než místňáci. Hlavně když se člověk potřebuje informovat na kvalitu a průjezdnost té či oné cesty.
                                          Za to kudy do hospody, to vědí vždycky všichni...

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 05.05.2023
                                          Autor: radka
                                          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                  • Re: Optimální solární systém II.

                                         

                                    Brahma si staví týpí ještě v důchodě :-D

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 01.05.2023
                                    Autor: bara2
                                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                                    • Re: Optimální solární systém II.

                                           

                                      Loni jsem stavěl týpko taky. 5,5m.

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 01.05.2023
                                      Autor: Arnošt905
                                      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                    • Re: Optimální solární systém II.

                                           

                                      Měla bych dva dotazy - třeba se výjimečně dočkám i odpovědi:
                                      - co má týpí společného s trampingem?!?
                                      a
                                      - ono je stavění týpí nějak omezeno věkem?!?

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 01.05.2023
                                      Autor: radka
                                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -7
                                      • Re: Optimální solární systém II.

                                             

                                        co má tohle nekonečné pindání společné s solárním systémem :(((

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 01.05.2023
                                        Autor: miro5
                                        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                        • Re: Optimální solární systém II.

                                               

                                          Původně ZAJIŠTĚNÍ TEPLA v noci vrstvou čerstvě natrhané trávy vysokou 30 - 40 cm pod stanem...
                                          Nějak se nám (= diskutujícím v této větvi) nechtělo nechat si nakukat, že je toto tvrzení reálné.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 02.05.2023
                                          Autor: radka
                                          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                                  • Re: Optimální solární systém II.

                                         

                                    > Ale Wabimu rozumím.

                                    A jéje! Určitě jsi také zpívalo Daňkovi písničky.

                                    Existuje vůbec něco, čemu Grande Gueule na vrstvě trávy nerozumí?

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 04.05.2023
                                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                    • Re: Optimální solární systém II.

                           

                      Takže jsme si to vysvětlili.

                      tzv "usárna" byla vojenská torna, která se pro jistou skupinu lidí,v jistém období, stala ikonou, módním doplňkem, nebo nezbytnostst8, aby se mezi svými pobratimi necítili nekomfortně.

                      Ryzí, nefalšovaný snobizmus maskovaný za ",nenahraditelnou užitečnost".

                      Protože tu dobu pamatuji, vím, že větsině z těch "čundráků" by místo "usárny" bohatě atačila síťovka, došli tak akorát od vlaku k hospodě, a pak do lesa...

                      Tak si ty své "usárny" balte, a užívejte "poctivých 30 km (za své)), ale už s tím tady neserte, nebo vás promáznu

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 04.05.2023
                      Autor: Jindra8526
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -7
                      • Re: Optimální solární systém II.

                             

                        Nepromázneš:-))
                        Tady ne. Tady není Jindrovo:-))

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 04.05.2023
                        Autor: Lanna
                        Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                      • Re: Optimální solární systém II.

                             

                        Došly argumenty, tak bys mazal, viď.

                        Jasně, vše si viděl z výše svých 40 cm trávy, kterou jsi si nastlal pod stanem, aby ti nebylo zima.

                        Ano, svůj názor si řekl, ale buď tak laskav a neber jiným jejich názor.
                        Ty sám nám tu denně předvádíš ryzí, nefalšovaný snobizmus maskovaný za ",nenahraditelnou užitečnost", tak laskavě nesuď jiné, pokud dělají stejné věci po svém.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 04.05.2023
                        Autor: radka
                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                      • Re: Optimální solární systém II.

                             

                        Mnohdy míváš názory, které opravdu za něco stojí, ale to co jsi předvedl nyní, je totální hovadina.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 04.05.2023
                        Autor: Papji
                        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
              • Re: Optimální solární systém II.

                     

                A víte, co mám na usárně nejraději? Tu naprosto nemožnou variabilitu sbalení. Nikdo ji neměl stejně zabalenou. Různě byly kožené řemínky, ledviňáky z králičích kožek z pracovních oděvů. Různě byly přešité a nyní si ze starých riflí a pak i z maskáčů pro ověření střihu ušiju další. Jen tak. Zkusím totiž variaci na batoh pro 3 hlavice pro RPG7. Je to jak větší hranatá kapsa somračky a z venku teprve ta usárna. Jen tak. A proč jezdím v létě s jůeskou? Protože čím větší batoh, tím víc blbostí pro parádu :-D
                A neměl celtu každý, tak se to motalo do různých "hadrů", teda přerostlých, a našívali se indiánská kolečka z korálků a ták. Měl jsem třeba i 3 ty kapsy celkem na té klopě, za bok zasunutou sekyru a pilu a byl jsem vůbec IN :-D
                A přes rameno mandolínu s znaly mně všude v Chřibech minimálně z doslechu o nemožném ale nenudícím kamarádovi. Ale, ale kdo ví, co si vlastně pamatuju a co chcu pamatovat, že :-D
                Jinak jsem jednou rozdělal oheň lukem. Jen jednou. Je to jak vzpomínání na první pusu či první ošahávání kamarádky :-D
                To už je dávno před 20kily.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 03.05.2023
                Autor: Arnošt905
                Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Optimální solární systém II.

                       

                  Abych alespoň trochu vrátil k tématu:
                  A to si představ, že dnes spousta lidí s sebou tahá solární panel na dobíjení spousty nesmyslů, které s sebou rovněž vláčí.:-D
                  Nebyli jsme kdysi svobodnější?

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 03.05.2023
                  Autor: Papji
                  Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Optimální solární systém II.

                         

                    Tak to jsem zrovna zkoušel, do jedné té klopové kapsy se vejde mobil, powerbanka, nabíječka, solární panýlek a káblíkem to omotáš proti rozpadnutí :-D

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 03.05.2023
                    Autor: Arnošt905
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Optimální solární systém II.

                           

                      No, pokud mepojedeš totalně mimo civilizaci, je kakýkoliv solární panel neúměrná váhová zátěž. Powerbana je vždy lehčí, a rychleji ji dobiješ.

                      Škoda, ale je to tak

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 04.05.2023
                      Autor: Jindra8526
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                  • Re: Optimální solární systém II.

                         

                    No právě! Vůbec netuším, jak se téma usárna dostalo až sem k optimálnímu solárnímu systému, dokonce II.:-))
                    Skoro bych řekla, že ho sem zavlekl ten, co všude byl, všechno zná a usárnu balil nejmíň stokrát. Také si stlal nejméně 40 centimetrů mokré a zavlhlé trávy pod spacák:-))
                    Ten, co jede s kreditkou, třemi baterkami a bezpočtem šlaufů na napájení v hotelech.
                    Možná netuší, že do usárny se dalo sbalit vše potřebné, jen na baterky tam prostě místo nebylo:-))

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 03.05.2023
                    Autor: Lanna
                    Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                    • Re: Optimální solární systém II.

                           

                      Jinak ovšem potěšil nás staroušky tím, že má před námi "chronologický náskok"
                      Tím my se moc nechlubíme, neb nám to nikdo nezávidí:-))

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 03.05.2023
                      Autor: Lanna
                      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                    • Re: Optimální solární systém II.

                           

                      na baterky jo, ale na baterie už nee (-:

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 05.05.2023
                      Autor: brum
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Optimální solární systém II.

                         

                    Tohle je věc fakt na delší debatu.

                    Nejde o technologie, mobily, a ty pícoviny.
                    Řeknu to jasně.

                    Nebyli jsme svobodnější. Nikam jsme nesměli a i na hranicích s NDR nám kontrolovali zavazadla, jestli nepašuheš botky navíc.

                    Ne, žili jsme ve vězení, a nikoliv zlatém.

                    Ta doba nám připadá fajn, protože jsme byli mladí, jinak stàla za hovno

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 04.05.2023
                    Autor: Jindra8526
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
                    • Re: Optimální solární systém II.

                           

                      Řekl někdo, komu maminka díky úplatku zajistila parádní cestu po západních zemích...
                      Ty fakt sypeš jeden ftip za druhým.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 04.05.2023
                      Autor: radka
                      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                      • Re: Optimální solární systém II.

                             

                        Ne, nebyl to úplatek.

                        Máma zachránila život jakémusi úředníkovi z banky, zřejmě včasnou diagnosou, detaily neznám. A ten člověk, a nevím o koho šlo, měl za pár let později možnost, zajistit, abychom dostali "devizový příslib". A tak jsme jej dostali, 660 DM na 20 dní.


                        Využili jsme jej k cestě na kole do Paříže, Beuselu, Amsterodamu a Hamburku, a tam, jsme za 600 euro každý koupil programovatelnou kalkulačku TI 58C. Prostě jsme těch 20 dní žili za 60 DM. Nějaké prachy nám dali emigranti,co viděli CZ na trikách a hlásili ae k nám, ale fakt jsme žili moc skromně, olejovky. a bagetu, a ty polívky z pytlíku z domova (hovězí s masovými knedlíčky).

                        Hovořit o "úplatku" je sprosťárna. Úplatkem si kupuješ nějakou navíc výhodu či službu.

                        Máma toho pána léčila ještě před rokem 68, pak ji vyhodili, a devizák jsem dostal v roce 1981.

                        Ten člověk prostě byl v pozici, kdy mohl poděkovat takto


                        Byl to celkem odvážný kousek, sednout na Favorita a zkusit to. Bez telefonů, navigací i pořádných map. Měsíc o nás nevěděli, ale to bylo tenkrát normální, dneska bychom z toho byli na palici.

                        Musel jsem slíbit, že se vrátím.
                        A tak jsme jeli.


                        Kecy o úplatcích jsou mimo mísu

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 04.05.2023
                        Autor: Jindra8526
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                        • Re: Optimální solární systém II.

                               

                          >Máma zachránila život jakémusi úředníkovi z banky, zřejmě včasnou diagnosou, detaily neznám. A ten člověk, a nevím o koho šlo, měl za pár let později možnost, zajistit, abychom dostali "devizový příslib".<

                          Sorry jako, ale tohle je klasický úplateček za službičku. A je ouplně jedno, co si o tom myslíš ty.
                          U jiných si z takových "protislužbiček" na infarkt, ale ve vlastním hnízdě ti to přijde naprosto v pořádku.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 04.05.2023
                          Autor: radka
                          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                          • Re: Optimální solární systém II.

                                 

                            Ale no tak. Paní matka v rámci své profese včas dignostikovala závažnou chorobu a pánovi asi zacránila život. Pán se cítil zavázaný a chtěl poděkovat. Tak jim přihrál ten příslib. To se děje i nyní na všech úrovních. Nebylo to žádané, prostě to přišlo samo a hodilo se to.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 05.05.2023
                            Autor: Brahma
                            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -6
                            • Re: Optimální solární systém II.

                                   

                              Ano, dělo se to tehdy, děje se to i dnes a určitě se to bude dít i nadále.
                              Vždycky to ale byl, je a bude úplatek a je fuk, jestli byl dán před nebo po akci.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 05.05.2023
                              Autor: radka
                              Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                    • Re: Optimální solární systém II.

                           

                      Nepochopils.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 04.05.2023
                      Autor: Papji
                      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                      • Re: Optimální solární systém II.

                             

                        Ale pochopil.

                        Otázkou je, co je to vlastně ta svoboda.


                        To, že jsme nebyli on-line, a informace se k nám dostávali pomaleji (pamatuješ dopisy na vojnu a zpátky že jo) neznamená, že jsme byli nějak svobodnější.

                        Jen se nám to dneska tak jeví.
                        Nezvonil ti telefon v kapse. Ale myslet na "svůj problém" si nepřestal.

                        Mnoho z vás teď naseru, ale svobodu ti dávají peníze. Nemuset pořád počítat. Mít zaplacené hypotéky, leasingy, a pořád mít dost na to, abys nepřemýšlel, jestli ta večeře není moc drahá.
                        Žít, cestovat, vidět co vidět chceš a můžeš, a nemyslet na to, jestli si to můžeš dovolit, nebo nedej Bože na to šetřit, abys jednou za rok někam vyjel.


                        No, a ta svoboda ovšem není zadarmo, pokud nejsi dědic imperia, ale je vykoupena léty "nesvobody", trvale on-line, 7/7 - 24/24 jak benzinka u supermarketu. Ne, že bys pořád "tankoval někomu benzín" ale tím, že si k dispozici, když někdo potřebuje.

                        Debatuje se to často v naší hospodě.
                        Zastánci minulého režimu tvrdí, k čemu je mi svoboda, k čemu jsou mi otevřené
                        hranice, když nemám na to, abych někam jel.


                        No, nehádám se, jen si pomyslím, "kurva, jsi o pět let mladší, co si dělal celý život???"

                        Fakt je to na delší debatu. a ne na heslovité psaní, které si každý vyloží po svém.


                        Svoboda
                        Asi je to hlavně osobní pocit

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 04.05.2023
                        Autor: Jindra8526
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
                        • Re: Optimální solární systém II.

                               

                          Šmarjá panno - od solárních systémů přes 40-ti centimetrovou vrstvu trávy pod stanem jsme se dostali až k přednášce o svobodě.
                          A to by si chtěl ještě ostatní máznout :o)))

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 04.05.2023
                          Autor: radka
                          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                        • Re: Optimální solární systém II.

                               

                          Ne pro všechny má pojem "svoboda" stejný význam jako pro tebe- to je dělat si co se mi líbí bez ohledu na peníze. Kdyby byli všichni stejného mínění jako ty, kdo by asi vyvážel tvoje odpadky, vyráběl a opravoval tvoje auto či uspokojoval tvoje potřeby(krom Soni)? Ty sám asi ne... :-(
                          Ve své samolibosti si neuvědomuješ, že ne všichni chtějí podnikat, dělat navíc něco než co původně studovali a co by je nebavilo. Tak už to chodí- aby se někteří mohli realizovat, musí se jiní starat o jejich potřeby, odpad a zajistit jim prac. prostředky. A protože jsme v kapitalismu, jsou podle toho hodnoceni- to však neznamená, že nemohou být/cítit se svobodní. Ono ta svoboda nebudou JEN peníze, že.....(a většina dělá to co je baví...)

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 05.05.2023
                          Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Optimální solární systém II.

                                 

                            ...jo a ještě dodatek- když nemáš problém s penězi, k čemu ti je splácení hypotéky či úvěru, leasingu?

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 05.05.2023
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Optimální solární systém II.

                               

                          """No, a ta svoboda ovšem není zadarmo, pokud nejsi dědic imperia, ale je vykoupena léty "nesvobody", trvale on-line, 7/7 - 24/24 jak benzinka u supermarketu"""


                          Tak je to správné a tak se mi to líbí, neboť máš přesně to, co sis zasloužil.
                          Nejlepší léta jsi strávil "trvale on-line jak benzinka u supermarketu" a "života si užíváš" po šedesátce, kdy je ti "svoboda, kterou ti dávají peníze", z velké části dobrá akorát tak k tomu, abys její pomocí mírnil své handicapy.
                          Čím to, žes nejel do Francie po ose? Zdraví už ti neslouží? Zapíchl jsi špendlík do špatného panáčka woodoo?

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 05.05.2023
                          Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Optimální solární systém II.

                               

                          Myslím, že mnoho z nás ani tak moc nenasereš, jako spíš pobavíš:-))
                          "Svoboda je poznaná nutnost. Svoboda nutnost neruší, nýbrž ji předpokládá."

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 05.05.2023
                          Autor: Lanna
                          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                        • Re: Optimální solární systém II.

                               

                          Jediné, s čím bych souhlasil je
                          "Svoboda Asi je to hlavně osobní pocit"
                          Pro každého je svoboda něco jiného. Ač to asi nepochopíš, tak mnoho bezdomovců se cítí mnohem svobodněji, než ty.
                          Být otrokem peněz nepovažuji za svobodu. Ano, peníze usnadní život, ale rozhodně neosvobozují.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 05.05.2023
                          Autor: Papji
                          Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Optimální solární systém II.

           

      "Soláry na každé střeše, by mohly v jistém období fungovat, ovšem jen v ostrovním režimu. Napojení na síť už teď dělá slušné problémy,"
      tyhle srandovní výkony za střechy problém nedělaj, problém sou solární louky )-:

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 25.04.2023
      Autor: brum
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Optimální solární systém II.

             

        Až zas úplně to neplatí, jsou lokality ve stylu, když ty to más na střeše, tak já taky a nové soláry tak akorát v ostrovním provozu pro nepovolení, bo e-on "neumí" natáhnout dráty a namontovat větší trafa.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 25.04.2023
        Autor: Arnošt905
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Optimální solární systém II.

               

          Spíš se nechce udělat reverz

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 25.04.2023
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Optimální solární systém II.

               

          bo si tam u vás eon naflákal ta "el.pole" místo vinic?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 03.05.2023
          Autor: brum
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Optimální solární systém II.

                 

            Všechny baráky v několika ulicách mají skleněné střechy. Kdepak e-on... Ale néé zrovna u nás, tady je to řidší, ale taky zákaz nových instalací.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 03.05.2023
            Autor: Arnošt905
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Optimální solární systém II.

             

        no, ono stačí ty střechy malinko spočítat. taková naše vesnička středisková fakt dá solidní solární park.
        Protože to není na jedné louce. neuvědomuješ si to.

        Jiná věc je, že od těch "střechařů" prostě ČEZ nic neodebere, a neodškodňuje je.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 26.04.2023
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
  • Re: Optimální solární systém II.

         

    Viděla jsem to teď o víkendu u kámošky. Pořídili si soláry.
    Kdy má prát ji říká manžel, který to sleduje.
    O víkendu svítilo hezky a solára vyráběla.
    Takže kámoška prala v jednom kuse.
    První pračka: jedny džíny a pár ponožek.
    Druhá pračka: dvě trika...
    Do toho jedna poloprázdná myčka.
    Skoro jsem si říkala, že ta voda a ten prášek na praní se nejspíš asi nevyplatí.
    Navrch, jak říkaly naše babičky: Častá pírka, hotová dírka:-))

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 24.04.2023
    Autor: Lanna
    Hodnocení: +8 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
  • Re: Optimální solární systém II.

         

    Nápad je to zajímavý, ale myslím si, že nedává moc smysl měnit to teplo na elektřinu - účinnost je mizerná. Když už skladovat teplo, tak využít rovnou jako teplo, to už je vyzkoušené: FV panely pohánějí tepelné čerpadlo, které celé léto cpe teplo do skalního podloží pod domem (shora a z boků dobře izolovaného) a v zimě naopak z podloží do domu. Minimálně jeden takový dům už v ČR stojí, prý se to osvědčilo a ani to nebylo nějak extrémně drahé.

    Pokud jde o skladování elektřiny na dobu v řádu měsíců, tak mi dává technicky smysl jedině výroba plynů elektrolýzou. Ale dokud je levnější ty plyny těžit ze země, tak to nedává smysl ekonomicky.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 25.04.2023
    Autor: NightRider
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Optimální solární systém II.

           

      Musk to tak dělá.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 25.04.2023
      Autor: Arnošt905
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Optimální soláAkrní systém II.

         

    Dlouhodobé ukládaní el. energie moc smyslu nedává. Jasná volba je přeměna té "levné energie" do něčeho jiného. co jde spálit. Vodík?
    Fakt nevím.

    Ale je možné, těmi soláry, velmi snížit spotřebu energie z klasických zdrojů. Fakt jo.
    Ale zapomeňme na cenu, nevyplatí se to!

    Ale to je jiná debata.

    Mám za to, že jedinou cestou jsou ty "ostrovní řešení". primitivní manažeři ČEZu se domnívali, že pár blbečků jim bude vyrábět elektřinu na korunu, v době kdy svítí, oni nepostaví jedinou elektrárnu, a budou hrabat.

    Pak náraz. Ejhle, přenosové sítě nejsou OK.
    Fakt tolik soláru nepoberou. Tak od blbečků to přestaneme odebírat.
    Solární baroni, s těma latifundiema solàrních panelů to mají ošetřené právně: jak v Hlava 22, čím víc nevyrobíme, tím víc vyděláme. Každý solární baron, co je odpojen, protože elektřiny nazbyt. má od našrho státu, od daňových poplatníků, od tebe a ode mě, garantovaný zisk.

    Vyrábí, vydělává, vyrábí moc, a nikdo to nechce, vydělává platí mu ušlý zisk, snad jen v zimě si od vydělávání na solarech odpočine.

    Pro našince je cesta solarů cestou drahou. Zapomeňte na "virtualní baterie".

    Prostě na střechách je solárů moc, a když zasvítí, je to taková raketa, že má ČEZ plné gatě.

    Takže, pokud fakt chceme být rozumní. je souostroví ostrovních systémů.

    Socialistické nápady, že když mám moc energie, dám ji sousedovi, nefungují, když svítí, máme moc energie všichni.

    Řešení:
    ať si každý s přebtky energie poradí sám jak umí.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 25.04.2023
    Autor: Jindra8526
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
  • Re: Optimální solární systém II.

         

    Jinak k tématu

    Extrémně úspěsný den 28 kWh.
    A my na cestách, takže, všechno jen do topení, bojleru co jen stydne. a pár těch srandiček jako lednicka a tak

    V bateriích mám nasysleno 20 kWh.
    Zejtra bude prý zase hezky, všechno půjde do teplometů, protože zatím nemám vyřeseno, kam jinam s přebytky. Až zprovozním po zimě bazén, bude to jednodužsí.

    Zdá se, že jsem se napodzim rozmáchl hodně zeširoka, a stanu se popovickým energomagnátem, tedy když bude svítit.

    Ohřev vody je rychlý a úcinný odběr, ale k cemu ti je teplá voda v Perle, když jsi v Provence...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 30.04.2023
    Autor: Jindra8526
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
  • Trempský koutek

         

    Když už tu máme trempský koutek, tak za mého rudého mládí bylo mezi trempy docela významě počtem množství VŠ studentů ale i vědeckých pracovníků. Jdu takto s kamarády po silnici a trochu si v chůzi zahulákali s kytarou a starostliví rodiče varovali děti, ať takto nedopadnou. Ti dva byli doktoři kyjovské nemocnice. Prostě holt komedie a póza :-D Jen bych připomenul, usárny se normálně prodávaly za 150Kč v turistických potřebách, nyní zhruba 950 loni na podzim. Nedaly se koupit ty celty, jen ukrást. My měli v baráku naštěstí velitele místního sboru komunistických opilců lidových milicí v počtu 200 kusů a tak se ledacos dalo. Třeba granát...
    Nebyly mobily, nebyl program v TV, nebyly počítače, každý neměl na chatu nebo chalupu a všechna nákupní centra ve městech byla o víkendech zavřena :-D Tak jezdilo vypnout do lesa. Jasně. 15km od vlaku do hospody a někde přespat, v sobotu taky nejčastěji po svých 20km a v nedělu přes nádražní restauraci vláčkem domů. No, a co je dnes "masová" zábava?
    Moje druhé kanady byly policejní hnědé, vydržely přes 8 let a 2x ročně jsem musel podbíjet nové podrážky :-D Ano ano, dvakrát ročně! U ohňů se našli i staří pardi, kteří v padesátých letech pracovali jako důstojníci v StB, a po procitnutí a odchodu ze služby si užívali do syta svých někdejších pracovních praktik. Docela zajímavá průprava do života. Dneska ten trempink netáhne, mladou ženu v lese potkáš nejčastěj obutou v teniskách s navlečenýma legínama nebo na kole :-D Skauti nosí škrtací tyčinky na rozdělání ohně v nouzi a neumí s tím ten oheň rozdělat a tak. Vypnout igelit pomocí provázků a kamenů či šišky, to už je pak i video na tiktoku užaslýma. Takové je to dnes hardcore :-D
    Hodně se toho změnilo, už se třeba vyplatí vodu z nalezených zdrojů alespoň převařit...
    A dlouhé vlasy, hára. Pamatujete? Dlouhé vlasy byly problém tady, utekli jste na západ a tam taky, bo jste byli komunistický nebezpečný floutek :-D Před 25kily...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 04.05.2023
    Autor: Arnošt905
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Trempský koutek

           

      A abysme byli trochu v obraze, tak matička měla tehdy skvělou hodinovou mzdu i 8Kč/hod, když dělala noční :-D

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 04.05.2023
      Autor: Arnošt905
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Optimální cyklistický systém.

         

    > radka: "Jj, již mnohokrát jsem se přesvědčila, že o nějaké dědině a jejím okolí vím víc než místňáci."

    Bať. Dnes jsem měl nějaká jednání a prohlídky střech, tak jsem si na to v klidu vzal skládačku. Nejprve Na Slupi u botanické zahrady, potom u Thomayerovy nemocnice, a potom ještě ve Zdiměřicích. Zákazník ve Zdiměřicích okukoval moji skládací Esku, tak mu povídám, že když je tak hezky, zajedu se podívat k pramenům Botiče u Křížkového Újezdce.
    Vůbec netušil, že tam kdesi teče a dokonce pramení Botič...

    A tak teď, právě v tuto chvíli, sedím pod stříškou na křížení žluté tur. zn. a cyklo 8228 pod Horními Jirčany, juchů, já se ale mám! :-)

    A jak to souvisí s tématem? No, že už je na sluníčku zase debilní vedro (pro mě), takže optimální solární systém je ve stínu pod stromy....

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 05.05.2023
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: štěstí

05.12.2024
Nehledám za každou cenu. Nepotřebuju kohokoliv. Nejsem zoufalá a nehledám zoufalce. Pokud nenajdu, nic se neděje.…

Hledám: Ahoj...Najdeme něco společného..

05.12.2024
Ahoj, hledám zde aktivního muže, který by chtěl mít vedle sebe praktickou, myslící, kreativní a život milující…

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

324 cyklistů (3 přihlášení)

Pobaltí 2023 aneb 2090 kilometrů od Narvy na Kurskou kosu - 1. část

Úvod a vlastně rovnou i závěr :-) Takže tento rok (2023) to byly Litva, Lotyšsko a Estonsko. Já vím, žádná…
Peggy | 11.12.2024

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024