reklama

Elektrokola GUEWER

Na Hukvakdech.
Na Hukvakdech.
Foto: Autor

Doba elektromobilů se nezávratně blíží. Znamená to i revoluci v městské cyklistice? Nedávno jsem testoval elektrokolo a jsem sepsal recenzi. Myslím, že stojí za přečtení.

Elektrokolo GUEWER GRAND LUX

Technické parametry: zatížení 120 kg, rafek 26´. rychlost 25 km/h., dojezd 40-45 km, baterie Lithium 36V 10Ah, doba nabíjení 4-6 h., počet nabíjecích cyklů 900-1000, výkon motoru 35V 250W, typ motoru střídavý, bezkartáčový motor s oběžným pláštěm, převod SHIMANO 6 stupňů, rozvor 1200 mm, výška sedadla nastavitelné v rozmezích 800-1000 mm, brzdy přední i zadní diskové ZOOM, vidlice odpružená ZOOM pružinová s uzamykáním, hmotnost 26 kg, rozměry 1900x600x1100 mm, nabíječ s automatickým odpojením po ukončení nabíjení.
100 km - nabití 5 Kč

Testování: elektrokolo jsem testoval týden a jezdil po různých terénech (rovné cyklostezky, silnice i v kopcích. Ujel jsem asi 250 km, možnost vyzkoušet měli i lidí v městě a na venkově.

První pocity z jízdy byly trochu smíšené a neobvyklé, protože kolo je těžší, přidávání rychlosti vyžaduje cvik. Motor má výborný odpich zvláště v křižovatkách, protože stačí jednou zatočit pedály a přidat rychlost. Na řidítkách je jedno kolečko na řazení rychlosti 1-6 stačí. Vyzkoušel jsem dosti dlouhý kopec asi 2,5 km, když se komplet po 40 km vybila baterie a já to šlapal. Myslel jsem, že to půjde těžce, ale bylo to skvělé, tolik jsem se nenadřel. Na ujetí jednoho dobití v terénu s pomocí pedálu 30-35 km, okruh Ostravou vydržela baterie 45 km. Rychlost v průměru 25-30 km/h. To podle radarového měření.

Hodnocení: kolo dobré kvality, pohodlné, rychlé, vhodné pro do zaměstnání, rekreační vyjížďky v lehkém terénu (silnice, cyklostezky), do vzdálenosti 35-40 km nebo dále v závislosti na ochotě šlapat. Kolo určitě ocení lidí se slabší kondičkou, případně s vyšší tělesnou váhou, lidé v rekonvalescenci, s menšími zdravotními potížemi nebo handicapem.

Ekonomický příklad:

Cestování do zaměstnání na vzdálenost tam 20 km zpět 20 km, lehčí terén.

Cena kola: 19 990,- Kč

Auto: 80,- Kč /den = cca 16 000,- / rok
Hromadná doprava: 400,- Kč / měsíc = 4 800,- Kč / rok
Elektrokolo: nabití, amortizace 150,- Kč = 1 800 .- Kč / rok

Takto počítali lidé, kteří se na kole projeli, bylo jich několik a já si to zaznamenal. Omlouvám se, pokud je tak nějaká nepřesnost, nejsem ekonom.

Závěrečné hodnocení: jel jsem z Ostravy do Poruby po hlavních cestách až na konec ulice Opavské a trvalo to 23 minut, zpět to samé až na Masarykovo náměstí. Jako aktivista Ostravou na kole říkám, je to cesta k zlepšení dopravní situace nejen v Ostravě ale i v jiných městech a venkově. Tím se samozřejmě vylepší životní prostředí. Výrobce dodává model CROSS či model CAMP skládací kolo vhodné do auta nebo uložení malých prostorách.Ještě jedna důležitá informace - servis a náhradní díly jsou zajištěny u prodejců!

Ještě jedna důležitá informace - servis a náhradní díly jsou zajištěny u prodejců.

Tomáš Sládeček, Ostrava 4.8.2010

Fotogalerie

20.08.2010 vložil/a: Kam
karma článku: 2.64
Líbil se vám článek? Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé  [+]
Texty uveřejněné v sekci Blogy obsahují osobní názory autorů a nevyjadřují stanovisko redakce. Zveřejňování příspěvků v této sekci se řídí následujícími pravidly.

Svatý Kryštof

Z města
Pěkné počasí se probudilo do nedělního rána 25.7.2010, kdy přijeli ke kostelu do Ostravy-Kunčiček lidé s různými mobilními prostředky, aby…
26.08.2010
Kam
(2.62)

Nejčtenější blogy:

PR

Cyklistika pro každého!

Sportovní sedlo na jízdní kolo „bez nosu“ Pro-Hub X2 (Citybikes)
Již třináct let naše firma Citybikes s.r.o. prodává jízdní kola a elektrokola a oslovuje zákazníky, které nabídka běžných prodejen jízdních kol ne zcela uspokojuje. Vycházíme vstříc všem, kteří nemohou nebo nechtějí využívat jízdní kola čistě ve sportovním smyslu slova. Mnoho našich zákazníků nejsou sportovci na vrcholu sil, buď proto, že jimi nikdy nebyli nebo proto, že dosáhli vyššího věku a sil již trochu ubývá.

Ufňukaný Mužík na „Střeše světa“

 (Petr Blahut)
Rozhovor s cestovatelem se svérázným pseudonymem Mužík nejen na téma jeho poslední expedice v oblasti střední Asie.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

139 cyklistů (10 přihlášených)

Expedice Česká Kanada 118

Sakra, proč vlastně jedeme po ose, když nás předjíždí vlak? Napadlo mě, před Ždírcem, když se okolo nás po…
Stanley58 | 08.10.2019

Být králem na cestě ... 6. NDR

Budou to už dva měsíce, a stále jsem nedopsal své vyprávění o poslední části cesty.Nedokážu, jako třeba Peggy…
Jindra8526 | 04.10.2019

Známé i neznámé vrcholy Klatovska 4 - Koráb, Doubrava

Panuje horké letní odpoledne, potí se mi záda v autě, potí se silnice pod autem a určitě se pěkně opotil i…
JohnyB | 18.09.2019