reklama

Elektrokola GUEWER

Na Hukvakdech.
Na Hukvakdech.
Foto: Autor

Doba elektromobilů se nezávratně blíží. Znamená to i revoluci v městské cyklistice? Nedávno jsem testoval elektrokolo a jsem sepsal recenzi. Myslím, že stojí za přečtení.

Elektrokolo GUEWER GRAND LUX

Technické parametry: zatížení 120 kg, rafek 26´. rychlost 25 km/h., dojezd 40-45 km, baterie Lithium 36V 10Ah, doba nabíjení 4-6 h., počet nabíjecích cyklů 900-1000, výkon motoru 35V 250W, typ motoru střídavý, bezkartáčový motor s oběžným pláštěm, převod SHIMANO 6 stupňů, rozvor 1200 mm, výška sedadla nastavitelné v rozmezích 800-1000 mm, brzdy přední i zadní diskové ZOOM, vidlice odpružená ZOOM pružinová s uzamykáním, hmotnost 26 kg, rozměry 1900x600x1100 mm, nabíječ s automatickým odpojením po ukončení nabíjení.
100 km - nabití 5 Kč

Testování: elektrokolo jsem testoval týden a jezdil po různých terénech (rovné cyklostezky, silnice i v kopcích. Ujel jsem asi 250 km, možnost vyzkoušet měli i lidí v městě a na venkově.

První pocity z jízdy byly trochu smíšené a neobvyklé, protože kolo je těžší, přidávání rychlosti vyžaduje cvik. Motor má výborný odpich zvláště v křižovatkách, protože stačí jednou zatočit pedály a přidat rychlost. Na řidítkách je jedno kolečko na řazení rychlosti 1-6 stačí. Vyzkoušel jsem dosti dlouhý kopec asi 2,5 km, když se komplet po 40 km vybila baterie a já to šlapal. Myslel jsem, že to půjde těžce, ale bylo to skvělé, tolik jsem se nenadřel. Na ujetí jednoho dobití v terénu s pomocí pedálu 30-35 km, okruh Ostravou vydržela baterie 45 km. Rychlost v průměru 25-30 km/h. To podle radarového měření.

Hodnocení: kolo dobré kvality, pohodlné, rychlé, vhodné pro do zaměstnání, rekreační vyjížďky v lehkém terénu (silnice, cyklostezky), do vzdálenosti 35-40 km nebo dále v závislosti na ochotě šlapat. Kolo určitě ocení lidí se slabší kondičkou, případně s vyšší tělesnou váhou, lidé v rekonvalescenci, s menšími zdravotními potížemi nebo handicapem.

Ekonomický příklad:

Cestování do zaměstnání na vzdálenost tam 20 km zpět 20 km, lehčí terén.

Cena kola: 19 990,- Kč

Auto: 80,- Kč /den = cca 16 000,- / rok
Hromadná doprava: 400,- Kč / měsíc = 4 800,- Kč / rok
Elektrokolo: nabití, amortizace 150,- Kč = 1 800 .- Kč / rok

Takto počítali lidé, kteří se na kole projeli, bylo jich několik a já si to zaznamenal. Omlouvám se, pokud je tak nějaká nepřesnost, nejsem ekonom.

Závěrečné hodnocení: jel jsem z Ostravy do Poruby po hlavních cestách až na konec ulice Opavské a trvalo to 23 minut, zpět to samé až na Masarykovo náměstí. Jako aktivista Ostravou na kole říkám, je to cesta k zlepšení dopravní situace nejen v Ostravě ale i v jiných městech a venkově. Tím se samozřejmě vylepší životní prostředí. Výrobce dodává model CROSS či model CAMP skládací kolo vhodné do auta nebo uložení malých prostorách.Ještě jedna důležitá informace - servis a náhradní díly jsou zajištěny u prodejců!

Ještě jedna důležitá informace - servis a náhradní díly jsou zajištěny u prodejců.

Tomáš Sládeček, Ostrava 4.8.2010

Fotogalerie

20.08.2010 vložil/a: Kam
karma článku: 2.64
Líbil se vám článek? Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé  [+]
Texty uveřejněné v sekci Blogy obsahují osobní názory autorů a nevyjadřují stanovisko redakce. Zveřejňování příspěvků v této sekci se řídí následujícími pravidly.

Svatý Kryštof

Z města
Pěkné počasí se probudilo do nedělního rána 25.7.2010, kdy přijeli ke kostelu do Ostravy-Kunčiček lidé s různými mobilními prostředky, aby…
26.08.2010
Kam
(2.63)
PR

Cascara aneb čaj z kávových třešní: Proč si ho dopřávat co nejčastěji?

 (kofishop.cz)
Myslíte si, že už jste ze světa kávy ochutnali všechno? Pak jste možná zapomněli na cascaru – pochoutku s dlouhou tradicí, která ale zatím stále stojí tak trochu ve stínu tradiční kávy. O co se vlastně jedná a proč byste měli cascaru pustit i do svého šálku?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

233 cyklistů (13 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | dnes

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024