reklama

Praha cyklistická se vrací do bodu nula, ostatní města to nechápou

Výdaje na cyklodopravu v Praze již několik let klesají. Příští rok je zatím velkou neznámou. ()

Před dvěma týdny Praha zrušila místo stávajícího cyklokoordinátora jako nadbytečné. Návrh městského rozpočtu, který má přijít na pořad dne zítra, s největší pravděpodobností nepočítá s cyklistickou dopravou. Členové pražské cyklokomise žádají primátora Svobodu o pomoc.

Jak fungují ePointy, nabíjecí stanice Skupiny PRE

Nabíjecí stanice ePoint PLUS v Avion Shopping Parku Ostrava (PRE)

S dopravními prostředky na elektrický pohon se lze v České republice setkat čím dál častěji. K nejvíce zastoupeným typům patří logicky elektrokola, kterých je do ČR dovezeno ročně více než 10 000, v městských aglomeracích si popularitu získávají elektroskútry a nabídka elektromobilů by se na českém trhu měla podstatně zvětšit v příštím roce. Ruku v ruce s rozšířením uvedených dopravních prostředků postupuje i výstavba nabíjecích stanic.

Nabíjecí stanice pro elektrokola: užitečná služba nebo rozpačitý pokus?

Rychlonabíjecí stanice před budovou PRE v Praze-Strašnicích. (Jitka Vrtalová)

Oči upřené na displej, kde se kapacita baterky blíží nebezpečně nule. Snad všichni, kdo elektrokola někdy použili, znají ten bod zvratu, kdy dojde motoru energie a z lehkého přišlapávání se stane tvrdá dřina. Také proto se začínají v ulicích českých měst objevovat nenápadné sloupky – nabíjecí stanice na elektrokola. S nabíjecím kabelem v batohu jsem se na elektrokole vydala do pražských ulic, abych vyzkoušela, jak to celé funguje.

Bike-tree – symbióza kola a stromu

Bike Tree ()

Při brouzdání po internetu jsme narazlili na unikátní přírodně-cyklistickou kuriozitu – jde o staré dětské kolo, které je ve výšce asi dvou metrů zarostlé do starého stromu.

Belgický obchodní řetězec láká zákazníky, aby přijeli na kole

 (NaKole.cz)

Kdo by nechtěl být cyklistou v Belgii? Nejen že belgičtí zaměstnanci dostávají od státu za každý ujetý kilometr na kole finanční odměnu. Před časem navíc oznámila jedna z hlavních značek supermarketů Delhaize, že chce vytvořit lepší podmínky pro zákazníky, kteří přijíždějí na nákup na kole.

Na Osoblažsku je blaze, aneb kraj na kraji

Časné ráno v Karlově Studánce (Světlana Jasná, NaKole.cz)

Na osudu kraje na sever od Bruntálu se osudově podepsaly dějiny posledních 150 let. Nejprve se kraj škrtnutím pera dostalo na periferii Rakouska, po dvou následujících světových válkách byl devastace dovržena. Kdo nebyl odsunut, později raději odešel. Region se snad nejvyšší nezaměstnaností, kde končí koleje vlaků a pokračovat se dá už jenom na kole směrem k horám, do ráje bikerů a milovníků sjezdů...

Veletrh Bike Brno 2012 dojel do cíle

Pohled na výstavní pavilon (Světlana Jasná, NaKole.cz)

Na nedávno uplynulé čtyři dny se moravská metropole Brno stala hlavním cyklistickým městem střední Evropy. Konal se zde již patnáctý ročník mezinárodního veletrhu Bike Brno, který je největším středoevropským veletrhem v cyklistickém oboru.

Recenze e-Brompton

Brompton osazený elektrifikační sadou (NaKole.cz)

Většina městských cyklistů a patrně i spousta dalších lidí bude znát legendární anglickou značku skládacích kol Brompton. Její výrobky – 16“ městské skládačky – jsou už řadu let proslulé nekompromisní kvalitou, kompaktními rozměry a efektním systémem skládání. Vzhledem k tomu, že konzervativní Angličané zatím nenabídli žádný model s elektrickým pohonem, rozhodl se český dovozce elektrifikovat kolo sám. Jak se mu to povedlo, to pro vás posoudili naši redakční testeři.

Bike Brno 2012 začal!

Veletrh Bike Brno z nadhledu (Světlana Jasná, NaKole.cz)

Na tradičním místě se ve čtvrtek 4. 10. otevřel již tradiční veletrh Bike Brno, který je velkou výzvou pro všechny, kteří se cyklistikou živí a velkým magnetem pro všechny, kteří se o cyklistiku zajímají.

Přední nebo zadní pohon elektrokol - co je lepší?

Přední kolo s elektromotorem (Jiří Juřík, NaKole.cz)

Umístění elektromotoru je tématem mnoha diskusí. Motor v předním nebo zadním kole rozděluje tyto stroje na dva tábory, stejně jako jejich příznivce a odpůrce. Pojďme je navštívit a podívat se, jaké výhody a nevýhody mají obě varianty.

« Předchozí 1 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 85 Další »
Blogy

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

 ()
3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | včera

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

 ()
2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

 ()
Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

 ()
Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska, bylo potřeba se podívat po další výzvě. Koukám do mapy, vzpomínám, jaké že to mám cyklo sny, až mě z toho vytrhne Peťa s dotazem, jestli jsme vůbec byli v Budapešti s kolama?No vida, na kole…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

 ()
Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras vyhlášených Evropskou asociací pro pěší turistiku. Její celková délka je přibližně 7 100 km. Začíná v Norsku na Severním mysu /Nordkapp/, vede Skandinávií k jihu a trajektem překračuje Kattegat…
šíp | 14.04.2024

O čem se mluví:

Cestování na kole Karel znovu na cestě dnes v 22:43
Komentáře k blogu Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část dnes v 21:51
Elektrokola Elektro fatbike na dlouhé trasy dnes v 20:45
NEcyklo Ukrajina 43 dnes v 19:51
Technické rady Technické dotazy a poznatky II dnes v 18:58
Cestování na kole Sevilla a jižní španělsko vůbec 2024/4 dnes v 18:17
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

193 cyklistů (7 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti…
Peggy | včera

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024