Protest automatismu

Pražská cyklojízda, 21.4.2005 (Zbyněk Pecák)

Cyklistická mše svatá. I tak by se mohla nazývat protestní akce vyznavačů jízdních kol, kteří každý třetí čtvrtek v měsíci vyrážejí do pražských ulic. Orodují za bezpečné koridory, proplouvají plechovou lavinou a tvrdí: „Neblokujeme dopravu, MY JSME DOPRAVA!“

Otvírání sezóny na cyklotrase Brno – Vídeň 2005

Otvírání sezóny na cyklotrase Brno – Vídeň 2005 (Libor Šrámek)

Jako každoročně i letos organizovalo Sdružení „Cyklistická stezka Brno – Vídeň“ tradiční otvírání sezóny na cyklotrase Brno – Vídeň. Tentokrát za místo setkání cyklistů byla vybrána příhraniční obec Hevlín, která se pověření chopila ve spolupráci s městem Laa an d/Thaya, regionem Hrušovansko a regionem Land um Laa.

Na kolo jen s přilbou

Ilustrační foto (Spiralis)

Kampaň prevence úrazů cyklistů vyvrcholí během červnových Dnů bez úrazů.

Většina světa funguje jinak

Lucie Kovaříková a Michal Jon (Jitka Vrtalová)

V neděli 24. dubna překročili české hranice Lucka a Michal, kteří poslední tři roky strávili v sedle svých kol na cestě kolem světa. Za tu dobu našlapali 68 175 km. Navštívili jsme je na veletrhu Svět knihy a položil jimi několik otázek.

Co jsou Greenways?

Moravské vinařské stezky (Stezky.cz)

Několik tipů na výlet či dovolenou.

Křížem krážem pustinami Atlasu

Maroko (Adventura)

Když jsem jel do Maroka před 12 lety poprvé, říkal mi kamarád: Sever Maroka je skvělý, ale to nejkrásnější uvidíš, až přejedeš Atlas. Vypadá to tam jako v Arizoně. V Arizoně jsem nikdy nebyl, ale v Maroku od té doby mnohokrát a do kraje za Atlasem jsem se zamiloval.

Aktuální stav cyklistické dopravy v Brně

Brněnská cyklojízda ke Dni Země 22.4.2005 (Bicybo)

Tradiční jízda cyklistů ke Dni Země byla opět příležitostí připomenout neutěšené podmínky cyklistické dopravy v Brně. Jak to tedy vypadá a co můžeme očekávat v letošním roce?

Poslední kilometry na cestě kolem světa

Na náměstí v Kyjově pozdravil oba cyklocestovatele starosta města (Jiří Říha)

Doprovázel jsem oba světoběžníky na jejich cestě ze Slovenska do České republiky. Nedělní etapa z Malacek na hraniční přechod Skalica/Sudoměřice byla cykloturistickým svátkem pro všechny, kteří s nimi poslední kilometry v cizině sdíleli. Fantastické počasí všechno umocňovalo.

Kola, armády, války

Kola, armády, války (Cykloknihy)

Stává se vám někdy že narazíte na knihu o historii, nad jejímž obsahem jen nevěřícně kroutíte hlavou, užasle s otevřenou pusou zíráte na fotografie a nechápete jak to, že tahle část historie vám dosud unikala? Tak přesně tohle se nad knihou „Kola – armády – války“ stalo mně.

Značené cyklotrasy na území Prahy

Cyklistický pruh v ulici Na Slupi (Oživení)

Do roku 2004 město realizovalo a provozuje následující trasy celoměstského systému cyklistických tras na území hl. m. Prahy (zdroj Ústav dopravních informací):

« Předchozí 1 86 87 88 89 90 91 92 93 94 Další »

Přesmykač pro Favorita, třípřevodník a indexové řazení

Na mém Favoritu se mi po 20 až 30 letech probrousila kladka presmykače na straně co shazuje řetěz z větších převodníků na menší. Je to vidět na fotografiích. Kus kladky v nejhořejší části, co strhává řetěz z největšího převodníku schází, zbytek je zbroušen na fólii, která se dá ohýbat prstem a…
Brahma | 18.10.2020

Jižní Morava na kole v turistickém duchu

Na jižní Moravě byl na kole téměř každý z nás – pohodová krajina s novomlýnskými nádržemi, výhledem na vinohrady, mnoha sklípky a Pavlovskými vrchy v pozadí. A mnoho spíše pohodových cyklostezek všude okolo. Ano, na jižní Moravě už jsem na kole byl, ale klasickým způsobem s bývalou přítelkyní,…
Ladulak | 15.10.2020

Nákolácký podzimní sraz 2020 - Vysočina - Žirovnice, kemp Budín, jak bylo

Rok 2020 se nepochybně zapíše do historie všech lidí a budeme na něj dlouho vzpomínat. Už jaro díky covidové pandemii a uzavírání ubytovacích zařízení bylo jiné a posunuté. Ale na opožděném jarním srazu jsme se dohodli, že podzimní bude, Covid-19 se během léta zkrotí a vše se vrátí do zaběhnutých…
HMS | 14.10.2020

Silesia bike marathon

Je to tady. Stojím na startu svého prvního (a asi i posledního) cyklomarathonu. Můj muž věděl, že toužím si ho zajet, ale jsem posera (je mi už moc kurňa a nemám na to!) tak mě přihlásil on. Pořadatelé odpočítávají poslední minuty a pouštějí Metallicu, AC/DC. Paráda, nervozita po týdnu utrpení…
Anda.bikerka | 03.10.2020

U pasové kontroly to nepoznali 4. část

27.4.2019 Snídaně byla připravena na sedmou, dnes tu Marco není, a jeho ženu Marii při práci sleduje babka, nejspíš její tchyně. Nemohu si nevšimnout, že to mezi nimi neklape, to mezi mnou a jídlem, to je jiná, my si rozumíme skvěle, hlavně teda já s ním. Fotka s dámami na rozloučenou a addio,…