Cesta na sever 2007 – Rujána (1.)

Plavíme se na Rujánu (NaKole.cz)

Přítomnost moře je cítit čím dál tím víc. Blížíme se k německému ostrovu Rügen, na kterém se schyluje k další turistické sezóně. Podle reklamních prospektů má ostrov co nabídnout i výletníkům na kolech.

Cesta na sever 2007

Plánujeme cestu okolo Berlína (NaKole.cz)

Také v letošním roce sbalila větší část redakce NaKole.cz to nejnutnější a vydala se na letní putování. Letos se nám do cyklistických brašen vešel i notebook, abychom mohli o sobě dávat vědět také během cesty.

Brdy – Hřebeny a okolí

Královská stolice, dřevěný altán uprostřed bývalé knížecí obory (NaKole.cz)

Hledáte v okolí Prahy klidné místo, kam se na kole vydat na jednodenní výlet? Zkuste brdské Hřebeny. Zasahují až na hranice Prahy a v jejich lesích najdete kromě bikerských tras i příjemné asfaltové cesty vhodné pro celou rodinu.

Sraz Nakoláků v Kralovicích

Skupinová fotka (Nakoláci)

Již poněkolikáté se sešli příznivci cyklistiky, kteří se „potkávají“ na webových stránkách www.nakole.cz. Tentokrát se sraz konal 4.5. – 8.5. 2007 v Kralovicích, městečku ležícím severně od Plzně.

NaKolácká štafeta 2007 startuje

Štafetový kolík – NaKolík (NaKole.cz)

A je tady dlouho očekávaný den, kdy se NaKolík vydává na cestu po České republice. Jeho pouť ale začala dávno předtím.

Jak se jezdí v Nizozemsku

(Jakub Kašpar)

Vyrazili jsme na pár dní do říše královny Beatrix, podívat se hlavně, jak Holanďané slaví svůj den královny. Okamžitě, když v Holandsku kdekoli vystoupíte z vlaku, autobusu nebo vyjdete z letiště Schiphol, první, co vás praští do očí jsou kola. Jsou všude a je jich tolik, že pro ně často doslova není „kam šlápnout“.

Kolem světa na kole

Hervéovi na cestě kolem světa (Cykloknihy)

1. dubna 1980 vyjeli dva mladí Francouzi na kolech na cestu kolem světa, která, jak si mysleli, měla trvat asi tři roky. Dobrodružství se ve skutečnosti protáhlo na čtrnáct let. Za tu dobu ujeli více než 150 000 kilometrů a projeli 66 zemí pěti kontinentů.

Zastupitelé Prahy 5 a projektanti se společně projeli na kole

Trasa exkurze vedla přes centrální Smíchov po páteřní cyklotrase A1 (NaKole.cz)

Na Praze 5 lze najít bezpečné trasy pro jízdu na kole – takový byl závěr středeční exkurze „Po cyklostezkách a cyklotrasách Prahy 5“. Pro vytvoření dalších jsou nutné určité úpravy.

Česká města ožila cyklojízdami

Pražská cyklojízda (Lubomír Kotek)

V uplynulém týdnu ulice našich měst zaplavili cyklisté. Na společných cyklojízdách v Praze, Brně, Ostravě a Plzni si znovu připomněli neuspokojivé podmínky pro cyklistickou dopravu.

Optimální cyklistický stojan

Zwiesel - Německo (Zwiesel - Německo)

Smyslem tohoto článku je upozornit na nedostatky cyklistických stojanů používaných v Praze (i jinde v Česku) a vysvětlit požadavky na stojan používaný ve městě. Součástí jsou příklady vhodných cyklistických stojanů ze západoevropských měst, kde je již jízdní kolo považováno za plnohodnotný dopravní prostředek.

« Předchozí 1 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 85 Další »

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku nechali v zádech a najednou to bylo krásné! Zelené kopce, jurty, krávy, koně. Konečně tak, jak jsem si to vysnila. V kamenitém sjezdu, kdy to kluci napálili a my se s Šárkou naopak zpozdily,…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme peníze na obživu, tak se nedivte, že se nám po jídle nechtělo „civilizaci" hned zase opouštět. Ještě jsme si chtěli někam zajít na kafe (tedy na čaj) a trochu otdychať. Moc možností tu…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…