Svatební cesta na ležatém kole

Ranní odjezd (Jirka Ptáček)

Po třech letech si přítelkyně dala říct a nechala mě, abych jí koupil Azuba. Už na druhé vyjížďce ujela 100 km, což byl zhruba trojnásobek jejího dojezdu na klasickém kole. A když zjistila, že tělo na lehokole tolik nebolí jako na „klasice“, souhlasila se svatební cestou na kolech.

Po střeše nahoru, po střeše dolů (1.)

Na expedici Friendship Highway 2007 (David Koribský)

Začátek i konec výpravy byl ve Vídni. Mezi tím pak padesát dni cesty pod nejvyššími horami světa. „A tisíc kilometrů na kolech přes Indii, Nepál, Tibet a Čínu. Hledali jsme dobrodružství a hlavně jsme jeli v opačném směru, než všechny expedice před námi. Nespustili jsem se z kopce, ale šlapali jsme vzhůru. Možná vůbec jako první z České republiky,“ popisuje expedici Karakoram Highway 2007 jeden z jejich hlavních účastníků David Koribský.

Bude pařížský Vélib vzorem pro další evropská města?

Pařížská půjčovna kol na ulici (Cyklistka+)

Zamyšlení nad klady a zápory systému volně použitelných kol

Rozhovor s Dianou Maroufovou: Neslyšící na kolech

Diana na ostrově Rujána (léto 2007) (Marková)

Dianu Maroufovou zná mnoho lidí pod přezdívkou Arabice. Baví ji jezdit na kole, občas zajde poklábosit do diskuze NaKole.cz, vídáme se s ní na Nakoláckých srazech. Na první pohled se nijak neliší od ostatních. Ale když na ní promluvíte, neodpoví vám. Diana totiž od narození neslyší.

Portland: Cyklistický sen

Přeprava kola v městském autobusu (Hynek Hanke)

Dobrý ráno! Je 8:15 a já se rozjíždím po Vancouver Avenue v Portlandu, v americkém státě Oregon: je cyklistická dopravní špička. Plavu v proudu kol, předjíždím starostlivé maminky ve žlutých reflexních vestách, které táhnou svá dvojčátka ve vozíku.

Štafeta NaKole.cz 2007 skončí na pražské cyklojízdě

Štafetový kolík NaKole.cz na své pouti (NaKole.cz)

Jen málokdo dostal příležitost procestovat celou Českou republiku křížem krážem. Štafetovému kolíku NaKole.cz se to podařilo. Po bezmála šesti tisíci kilometrech se vrací do Prahy, kde před čtyřmi měsíci začala jeho cesta.

Pařížané si pochvalují nový systém volně dostupných kol

Kola z pařížské automatické půjčovny (velib.paris.fr)

„Řidiči taxíků a další kritici říkali, že to nikdy nebude fungovat,“ píše Britský deník The Times a pokračuje: Ale tři týdny poté, co bylo v ulicích Paříže instalováno 10 000 kol k volnému použití, se tento pokus ukázal jako naprostý triumf a nová bicyklová armáda se teď snaží zkrotit pověstně divokou pařížskou dopravu.

Pivovarská cyklostezka byla otevřena

Postřižinský motiv na lavičce na nádvoří pivovaru (Město Oslavany)

Na oslavanském zámku proběhly 25. srpna Pivní slavnosti. Jejich součástí bylo také slavnostní otevření Pivovarské cyklostezky, která vede od Oslavanského zámeckého pivovaru k pivovaru filmových „Postřižin“ do Dalešic.

Na kole po centrálním Švýcarsku

Cyklotrasa č.9 - pod Wichelsee (Josef Waters)

Do Švýcarska jsem se letos podíval už potřetí. Dřív jsem se tudy projížděl na domorodé „plečce“, tentokrát jsem si s sebou vzal poprvé vlastní kolo.

Portál Plzenskonakole.cz zahájil zkušební provoz

(plzenskonakole.cz)

Jeho cílem je poskytnout komplexní informace těm, kteří jezdí na kole po Plzni a jejím okolí. Zprvu to budou informace spíš pro místní cyklisty, později poslouží i těm, kteří do našeho města či regionu přijedou a budou hledat inspiraci k výletům na kole.

« Předchozí 1 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 85 Další »

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku nechali v zádech a najednou to bylo krásné! Zelené kopce, jurty, krávy, koně. Konečně tak, jak jsem si to vysnila. V kamenitém sjezdu, kdy to kluci napálili a my se s Šárkou naopak zpozdily,…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme peníze na obživu, tak se nedivte, že se nám po jídle nechtělo „civilizaci" hned zase opouštět. Ještě jsme si chtěli někam zajít na kafe (tedy na čaj) a trochu otdychať. Moc možností tu…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…