Trasy EuroVelo oficiálně značeny i v Česku

Trasy mezinárodní cykloturistické sítě EuroVelo vedou přes Českou republiku již několik let, ale dosud nebyly na našem území oficiálně značeny. To už od 18. května letošního roku neplatí – v tento den byl totiž v Jihomoravském kraji slavnostně otevřen první značený úsek EuroVelo v ČR – část trasy EuroVelo 9 – Jantarové stezky.

Značení trasy EuroVelo 9 na Jantarové stezce
Foto: Jitka Vrtalová

Jihomoravský kraj patří k regionům, které nejaktivněji podporují rozvoj páteřních tras podle návrhu Cyklostrategie ČR. V této cyklistické sezóně se můžeme těšit především na nové proznačení tras EuroVelo 9 a 13 a části EuroVelo 4 (Strážnice – Veselí nad Moravou) a dále na nové odpočívky podél hlavních cyklotras (celkem by mělo jít o 30 odpočívek s informačními tabulemi), které procházejí územím kraje.

EuroVelo 9

EuroVelo 13 – Stezka železné opony

Stezka železné opony je páteřní stezkou vedoucí od Barentsova moře celou Evropou až k Černému moři – spojuje místní sítě turistických stezek pro pěší, koně a cyklisty a zároveň je otevřeným muzeem nedávné historie Evropy. Na hranicích jižní Moravy a Dolního Rakouska vede 160 km této unikátní trasy. Cyklisté projedou Národní park Podyjí, který je ukázkou výjimečně zachovalého říčního údolí v bohatě zalesněné krajině jihozápadní Moravy, plného mimořádných scenérií, rozmanitých skalních amfiteátrů i říčních meandrů. Ještě před vjezdem do historického Znojma provede trasa cyklisty jednou z nejznámějších a zároveň nejstarších vinicí Šobes. Samotné Znojmo je městskou památkovou rezervací, v níž se nachází například Národní kulturní památka rotunda svaté Kateřiny, několik kostelů a architektonický skvost, Loucký klášter – ten zatím čeká na svou rekonstrukci. Na trase navštíví cyklisté také tradiční vinařskou obci Šatov, se známým Malovaným sklepem. Nedaleko obce lze navštívit i pozůstatky vojenského opevnění včetně pěchotního srubu. Podél hranice přivádí stezka cyklisty k bílým svahům Pálavských vrchů, za nimiž již vyčnívají věže města Mikulov. V něm si mohou návštěvníci prostřednictvím informačních panelů na Stezce svobody připomenout nedávnou historii a osudy lidí žijících za železnou oponou. Než EuroVelo 13 definitivně překročí hranice, představí ještě návštěvníkům Valtice i s místním zámkem a Bylinkovou zahradou Tiree Chmelař.

Další informace

18.07.2018 - 5 dní

Každý kopec má své … NEJ - 2. vydání

Milan Silný
Druhé vydání úspěšné knihy, která byla oceněna v mezinárodní soutěži TOURMAP.
Celkem 54 vrcholů Čech, Moravy a Slezska soustřeďuje tento první díl trilogie, kterou je možno považovat za netradičního cykloturistického…

Rájem rozhlednovým – 70 nejnovějších rozhleden ČR

Jiří Štekl
• 70 nejnovějších rozhleden České republiky • vložena mapa VŠECH rozhleden ČR
Kniha je určena především pro ty zájemce, kteří už vlastní první, druhé nebo třetí vydání této úspěšné knihy a nechtějí si kvůli nově…

Poslední cesta

S Pavlem, s mým úžasným manželem, cestovatelem tělem i duší jsme letos plánovali cestu do Persie, k Perskému zálivu a zpátky, 4 až 5 měsíců na kole. Nedostala jsem neplacené volno, rozhodli jsme se cestu odložit na příští rok a letos vyrazili "jenom" na Balkán, Řecko mělo být otočným bodem. Během…
pavelv | 15.11.2017

Vzpomínka na Krále LP 2013

V návaznosti na známý kultovní článek „Jak jsem jel Krále Šumavy" bych ráda zveřejnila svůj pohled na „věc", jíž bezesporu tato sadomasochistická akce je. Naštěstí se mi zmíněný článek dostal do ruky až po absolvování mého prvního ročníku. Vše v něm popisované je totiž pravda pravdoucí, ale nejsem…
Martynka | 09.11.2017

Nejsou Chřiby jako Chřiby

Chřiby jsou krásné a pro kolo i zajímavé, proto mě docela mrzelo, že jsou pro mě docela z ruky. Nějak před třemi týdny jsem se chtěl alespoň na mapě podívat kde a jaké by se tam daly naplánovat nové trasy a pokud by bylo opravdu hezky tak bych si tam kolem …
Lelek-nakole | 05.11.2017

Expedice 114 - Jizerské hory

Je čtvrtek , 22. června, okolo čtvrt na jedenáct, když vystupujeme se sousedem Pepou v Tanvaldu, z lehce zpožděného rychlíku od Prahy. V tu dobu už máme za sebou pár hodin cesty. Z našeho města X jsme vyrazili časně ráno, přesněji v půl páté. Při tom jsme zavzpomínali, jak jsme jezdili, oba,…
Stanley58 | 29.10.2017

Reportáž psaná na kole 1.

Jezdím do práce na kole. Pokud máte takového kolegu nebo kolegyni, prosím, ušetřete je soucitných pohledů a poznámek, a to i když prší nebo mrzne. Máme pro to určitě svoje důvody. Třeba se nám nechce řídit, nemáme na autobus, přináší nám to radost z pohybu, z překonání sebe samého nebo jsme nějak…