Velký test dětských odrážedel

Dětská odrážedla či odstrkovadla nejsou jen líbivou hračkou. Je to velmi užitečná pomůcka, která naučí dítě držet rovnováhu. Výběr odrážedel na trhu stále roste a rodiče se ptají, jak najít to pravé odrážedlo pro jejich malého cyklistu.

Foto: Petr Vít, NaKole.cz

Maminky dětí, které zvládly jízdu na odrážedle, jsou obvykle velmi překvapené. „Jak je možné, že moje dítě se tak rychle naučilo jezdit na kole?“ Odrážedlo dá dětem sebevědomí, naučí je manévrovat, zlepší jejich motoriku. Je to ještě lepší – jízda na odrážedlech děti baví.

Po prvním uveřejněném článku se o odrážedlech začalo živě diskutovat. Dnes tedy přinášíme test několika modelů, které ukazují šířku nabídky na českém trhu. Vlna zájmu o dětská odrážedla vyprázdnila na jaře prodejcům sklady. Přesto se našlo několik kousků odrážedel, která jsme měli možnost vyzkoušet. Naším testem prošlo celkem 10 modelů. Děti ve věku od necelých dvou do šesti let věku jezdily, zatáčely a brzdily, maminky zase zkoušely, jak se odrážedla nosí a jak se upravuje jejich výška. Letní nálada je vidět i z přiložených fotografií. Děti i jejich rodiče se dobře bavili, přesto už jejich první komentáře dávaly tušit, že svůj úkol berou opravdu vážně.

Po praktickém testu došlo na hodnocení. Maminky hodnotily každé odrážedlo z nejrůznějších úhlů pohledu. V dotazníku, který každý dostal, jsme se zaměřili na následující parametry:

  • První dojem – hodnotila se solidnost a celkový design, stejně jako dojem kvality.
  • Bezpečnost – na žádném z odrážedel jsme nenašli problematické ostré hrany. Některé stroje měly textilní či plastové krytky, které chránily šrouby představce či sedlovky.
  • Výška sedátka – ta určuje, od kolika let lze na odrážedle začít jezdit. Všechna sedadla byla plynule nastavitelná tak, aby je zvládly děti od dvou a půl roku. Na většinu z nich dosáhly i dvouleté děti a v testu byl zahrnutý i model pro rok a půl staré cyklisty. Drobnou komplikací byla pro většinu maminek nutnost použít nářadí při úpravě výšky sedátka. Pouze dva typy odrážedel (First Bike a Kokua) měly mechanismus, který umožnil nastavení bez použití klíče.
  • Řízení – děti jezdily a závodily na dětském hřišti s asfaltovým povrchem. Při jízdě vyzkoušely co nejrychlejší rozjíždění i zastavování a přirozeně také manévrování.
  • Přenášení odrážedel – hlavně zpočátku se odrážedla většinu cest nosí v rukou rodičů. Proto je důležitá nejenom jejich váha, ale také snadné uchopení do ruky.
  • Brzdy – čtyři testovaná odrážedla brzdy neměla, zbylých šest strojů bylo opatřeno různými typy brzd. Pokud mělo dítě možnost brzdit rukama, vždy se jednalo o zadní brzdu. Přední brzdy, které mohou v nezkušených dětských ručičkách způsobit nepříjemné situace, neměl ani jeden z modelů.

Jak opakovaně potvrzují zkušenosti rodičů, děti odrážedla neodloží jen proto, že se naučily jezdit na kole. Odrážedlo je vítanou zábavou i pro starší děti, které už mají jízdu na bicyklu dokonale zvládnutou.


Našemu testu přihlížely také dvě sedmileté slečny, které se také s potěšením projely na nejrůznějších modelech odrážedel. Foto: Petr Vít, NaKole.cz

A pak už se jen počítalo, měřilo, vážilo a fotilo, fotilo a fotilo…

Během následujícího týdne najdete NaKole.cz recenze jednotlivých modelů odrážedel. Třeba se náš seriál stane inspirací před blížícími se vánocemi.

V sérii testů odrážedel již vyšlo:

Přečtěte si také:

Fotogalerie

redakce NaKole.cz, 22.10.2009
PR

Řetěz KMC X10 SL

 (CykloŠvec)
Přední světový výrobce cyklistických řetězů, taiwanská firma KMC, působí na trhu již 35 let. Kromě vlastní produkce je také dvorním dodavatelům řetězů pro značku Shimano.

Mistrovství světa v cyklokrosu bez české hvězdy

Zdeněk Štybar (wikimedia.org)
Po sérii několika drobných i vážnějších zranění, pádech a nezdarech se největší česká naděje na titul mistra světa v šampionátu cyklokrosu Zdeněk Štybar definitivně rozhodl, že na domácím závodě v Táboře, který se koná 1. února, bude pouze v roli diváka.

Perpetuum mobile mezi světly na kolo – budiž světlo!

 (Citybikes)
Společnost Citybikes, specialista na městskou cyklistiku, představuje Reelight City – jednoduchá a praktická světla na kolo, která nepotřebují baterie ani přídavné magnety. Světla, která vám na cestu svítí téměř na věky.

Chorvatské ostrovy na kole (1.) – Ostrov Vis

Ostrov Vis (AGM Travel)
Dalmatský ostrov Vis byl ještě donedávna pro všechny zahraniční turisty uzavřen (spadal totiž do vojenského pásma). V dnešní době zažívá díky své nezkrotné a nádherné přírodě a rozmanitým zajímavostem pozvolný turistický boom.

O čem se mluví:

NEcyklo Muslimské nebezpečí 2 před 10 minutami
Cestování na kole Cyklostezka mezi Benátkami a Veronou dnes v 10:22
Co Vás zaujalo 83 dnes v 10:17
Komentáře k článkům S lyžemi na kole? Se sněžným CykloTruckem to zvládnete dnes v 09:57
Cestování na kole Rakousko na kole dnes v 09:44
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

210 cyklistů (21 přihlášených)

Můj malý ráj na zemi

Tak jo, fakt vyrážíme. Ze Žamberka od mého rodného domu do Žuljany v Chorvatsku na poloostrově Pelješac.…
královna | 25.02.2015

Lokálko má vrat se mi (2.) - Bartošovická vlečka

Dobrý den, včera jsem sliboval že napíši blog.Bohužel čas mi zbyl až dneska, atak se omlouvám a píšu. Včera…
kismulu | 22.02.2015

Lokálko má vrat se mi (1.) - cesta po nové cyklostezce,po náspu bývalé železnice

Dnes ráno jsem začal sezonu Cykloline a ačkoliv se mi po raních mrazících moc nechtělo tak jsem se vydal do…
kismulu | 15.02.2015