Balkánská setkání (4.) – Z Albánie rovnou domů

Odpoledne na dobytčím trhu v Kukešu je už klid. (Jan Vlasák)

Poslední ze série vyprávění cyklocestovatele Honzy Vlasáka o cestách po divokém i přátelském Balkánu.

Balkánská setkání (3.) – Přes sedlo Čakor do Kosova

V Peči. (Jan Vlasák)

Informace o Kosovu si raději hledejte až poté, co se odtamtud vrátíte. Jinak se tam možná neodvážíte vydat. Honza Vlasák se sem podíval při své cestě přes Albánii a Černou Horu.

Bezpečné cesty do školy

(NaKole.cz)

Jízda do školy na kole je často první příležitostí, jak si vyzkoušet svoji nezávislost. Česká města ale dnes na bezpečný pohyb dětí moc nemyslí. Mnoho lidí se to ale snaží zlepšit a prosazovat řešení přátelská k dětem. Dnes uvádíme jako příklad pražský projekt „Bezpečné cesty do školy“.

Cyklistika zůstane mým koníčkem

Martin Stiller, organizátor festivalu Cyklocestování (NaKole.cz)

Příští víkend 21.-22. února 2009 nás čeká další ročník festivalu Cyklocestování v Hradci Králové, víkend nato 28. 2.-1. 3. 2009 následuje stejná akce ve Frýdku-Místku. Hlavní organizátor festivalu Martin Stiller vypadá, že má energie na rozdávání. Zeptali jsme se ho, jaké to je organizovat festival a jestli mu při tom zbyde ještě čas jezdit na kole.

Jízda ve sněhu a ledu

Jízda v zimě vyžaduje dobré obutí a vypilovanou techniku jízdy. (Jiří Ptáček)

Sníh a led nejsou překážkou pro jízdu na kole. Radíme, jaké pláště jsou vhodné v zimě, aby nás sníh a led nevyhodily ze sedla.

Balkánská setkání (2.) – Znovu v Albánii

Dobré ránko Albánie (Jan Vlasák)

Přes Srbsko a Černou Horu do divoké Albánie pokračuje cesta Honzy Vlasáka. Od roku 2004 navštívil tuto zemi už popáté a nabízí nám svůj originální pohled.

Veletrh Holiday World 2009 – zážitky, pohostinnost a golf

Veletrh Holiday World dnes otevřel své brány návštěvníkům (NaKole.cz)

Dnes byl zahájen už 18. ročník veletrhu cestovního ruchu Holiday World. Byli jsme se tu podívat, jak vypadá nabídka cestovních kanceláří a turistických centrál pro cyklisty. Které země stojí za to navštívit na kole?

Balkánská setkání (1.) – Přes Srbsko a Černou Horu do Albánie

Kaňon řeky Ibar (Jan Vlasák)

V loňském roce strávil cyklocestovatel Jan Vlasák dva týdny na pomezí Albánie, Černé Hory a Kosova. Svým jedinečným způsobem vypráví o zážitcích z Balkánu. Proč právě tenhle kout Evropy, jak se tam dostat a jaké byly první dojmy, o tom je první část jeho vyprávění.

Město na kole - na hraně zákona (2.)

(NaKole.cz)

Ve městě na kole občas porušíme zákon. První díl článku „Na hraně zákona“ ukázal, že důvodem může být nedokonalý zákon, nevhodná místní úprava - ale také naše vlastní vůle. Ve druhé, závěrečné části článku se pokusíme najít hranici přijatelnosti porušování zákonů a způsob, jakým obnovit řád narušený jízdou mimo rámec zákona.

Město na kole - na hraně zákona (1.)

Každý, kdo používá kolo ve městě, přistupuje na tichou dohodu - pokud nechci ohrozit sebe nebo ostatní, musím občas porušit zákon. Následující text není návodem, jak porušovat zákon. Měl by vám pomoci vyrovnat se s faktem, že to děláte.

« Předchozí 1 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 85 Další »

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku nechali v zádech a najednou to bylo krásné! Zelené kopce, jurty, krávy, koně. Konečně tak, jak jsem si to vysnila. V kamenitém sjezdu, kdy to kluci napálili a my se s Šárkou naopak zpozdily,…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme peníze na obživu, tak se nedivte, že se nám po jídle nechtělo „civilizaci" hned zase opouštět. Ještě jsme si chtěli někam zajít na kafe (tedy na čaj) a trochu otdychať. Moc možností tu…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…