Výměna auta za předplatné na MHD

Zajímavý experiment vyzkoušeli v belgických Flandrách. Přepravní společnost De Lijn tu nabídla rodinám předplatné na MHD výměnou za jejich auta. Výsledek překvapil i samotné organizátory. Do projektu se zapojilo už 30 000 rodin.

Ilustrační foto
Foto: De Lijn

Nápad přišel od vlámského ministra pro veřejnou dopravu. V říjnu 2002 vydala přepravní společnost De Lijn první předplatné výměnou za SPZ soukromého automobilu. V tomto roce dalo přednost autobusům a tramvajím před automobily už 11 000 rodin.

Podmínky jsou jednoduché. Rodina, která odhlásí svůj druhý automobil, obdrží jedno předplatné jízdné na 3 roky. Zřekne-li se však svého jediného automobilu, získá jízdné pro všechny své členy.

Z 30 tisíc rodin, které možnost výměny využily, si pouze asi 800 (tj. necelá 3 %) automobil znovu pořídilo. Co je ale možná nejdůležitější, projekt zahájil v Belgii veřejnou diskusi o poskytování MHD zdarma nebo o rozšíření výměnného systému na další regiony.

Ilustrační foto Ilustrační foto
Redakce NaKole.cz, www.mobilityweek-europe.org, 05.09.2005

Belgie – Flandry na kole

Belgie
25.07.2017 - 7 dní

Z útulku až k moři

Lucie Kovaříková a Michal Jon
aneb Jak se Ernest učil plavat
DOTISK úspěšného titulu s novou podobou obálky Málokterý pes u nás je tak velkým cestovatelem jako Ernest. Vždyť jen na cestě popisované v…

Kolem světa na kole

Françoise a Claude Hervéovi
Čtrnáctiletá odysea v sedlech bicyklů aneb ani narození dcery nepřerušilo cestu.
Delší dobu vyprodaná kniha, která zaznamenala díky sympatickým Francouzům velký úspěch, se dočkala druhého vydání. Je rozšířené, má …

Okolo Slovenska 2017 (1.7.2017 – 13.7.2017)

Cesta kolem hranic Slovenska se nám zdála jako logické pokračování objezdu České republiky, který jsme podnikli s Jardou v roce 2015. V minulém roce jsme z časových důvodů dali „jen" cestu po našich severních rozhlednách. Letos (2017) se nám podařilo skloubit dva týdny volna. Budou nám muset stačit…
vlli2 | včera

Dámská proti proudu Ohře a podle tří řek

Dámská měla být čtyřčlenná, podle čtyř řek a ke třem soutokům, ale nemoci nechodí po horách, ale po lidech, takže jsme zůstaly ve stejné sestavě jako vloni, ve třech a vynechaly jsme i čtvrtou řeku a minuly i dva soutoky. Často jsem slyšela o úžasné cyklostezce podél Vltavy i Labe, tak proč ji…
HMS | 20.07.2017

Rumunský Maramureš a kláštery

Nastal čas pozrieť si nové miesta a lokality – čas dovolenkový. Na tento rok pôvodne plánovaná návšteva Balkánu bola – pre narušenie pôvodného termínu odjazdu – odložená z dôvodu vysokých horúčav v neskoršom čase a nahradená cestou po kláštoroch a maľovaných drevených kostoloch rumunského…
bi-cyklista | 20.07.2017

Podél Ohře na kole

Tak začal první prázdninový měsíc a ještě jsem v červenci nebyl na žádném vícedenním cyklovýletě. Využil jsem toho, že vnoučata přijedou na prázdniny až další týden a od 9.7. jsem vyrazil zdolat na kole řeku Ohře. Byla to neděle a vlakem cestovalo dost cyklistů. Do Ústí nad Labem bylo v oddělení 10…
vlakr | 15.07.2017

Na Výsluní

Díky našim svatým víru zvěstovatelům a náboženskému reformátorovi, kterého si církev svatá sama upálila, jsme získali darem několik krásných volných dnů, které člověk může využít dle svého přání a podle svých představ. Naše představa byla odpočinout si aktivně, ale v klídku, nejlépe někde v lesích…
Lanna | 11.07.2017

Technické rady Stavba tříkolky ze starého kola před 4 minutami
Ostatní – cyklo Jaké to bylo dneska 66. před 8 minutami
NEcyklo Co vás zaujalo 163 dnes v 16:06
Trénink a zdraví Co se dá dělat s "křuplým" kolenem... dnes v 15:54
Komentáře k blogu Dámská proti proudu Ohře a podle tří řek dnes v 14:33

Okolo Slovenska 2017 (1.7.2017 – 13.7.2017)