Dorazí zájem o elektrokola do Česka?

Elektrokola se během posledního roku staly hitem v Nizozemí a Německu.

Foto: NaKole.cz

Dle informací holandských oborových cyklistických organizací RAI a BOVAG převýšil loni počet prodaných elektrokol v Nizozemí loňské předpoklady. Prodalo se zde za rok přes 140.000 kusů elektricky asistovaných kol. V Německu to bylo více než 100.000 kusů. V letošním roce předpokládá německá cyklistická asociace ZIV nárůst o 30 %.

Předpoklady letošních prodejů v celé EU – 300.000 budou pravděpodobně výrazně překonány – hovoří se až o půl milionu prodaných elektrokol. Jen v Německu a Holandsku, kde je poptávka velmi vysoká, tvoří prodeje bezmála čtvrt milionu kusů.

Největším světovým odbytištěm elektrokol ale stále zůstává Čína. V roce 2008 se tu prodalo přes 21 mil. elektrokol. Podle profesního sdružení China Bicycle Association je tuzemská poptávka nadále, i vzhledem ke světové krizi, vysoká.

Z průzkumu Light Electric Vehicle Association (Asociace pro lehká elektrická vozidla) – www.levassoci­ation.com vyplývá, že elektrokola se stala velmi důležitým dopravním prostředkem – vedle aut, motocyklů, lodí a kol jsou pátým nejpoužívanějším při lidské přepravě.

České republice je situace velmi odlišná. Většina lidí se s pojmem a funkcí elektrokola dosud nesetkala. Je to dáno především vnímáním jízdního kola jako sportovní pomůcky a jen velmi okrajově jako dopravního prostředku. Máme ale dobré důvody se domnívat, že tato situace se bude rychle měnit. Největší český výrobce a distributor elektrokol ekolo.cz hlásí od června 2008 již dvousté prodané elektrokolo a v prvních dnech měsíce dubna zaznamenává další nárůst zájmu o tento nový dopravní prostředek.

Zdroj: Bike Europe

redakce NaKole.cz, 12.04.2009

Poslední cesta

S Pavlem, s mým úžasným manželem, cestovatelem tělem i duší jsme letos plánovali cestu do Persie, k Perskému zálivu a zpátky, 4 až 5 měsíců na kole. Nedostala jsem neplacené volno, rozhodli jsme se cestu odložit na příští rok a letos vyrazili "jenom" na Balkán, Řecko mělo být otočným bodem. Během…
pavelv | 15.11.2017

Vzpomínka na Krále LP 2013

V návaznosti na známý kultovní článek „Jak jsem jel Krále Šumavy" bych ráda zveřejnila svůj pohled na „věc", jíž bezesporu tato sadomasochistická akce je. Naštěstí se mi zmíněný článek dostal do ruky až po absolvování mého prvního ročníku. Vše v něm popisované je totiž pravda pravdoucí, ale nejsem…
Martynka | 09.11.2017

Nejsou Chřiby jako Chřiby

Chřiby jsou krásné a pro kolo i zajímavé, proto mě docela mrzelo, že jsou pro mě docela z ruky. Nějak před třemi týdny jsem se chtěl alespoň na mapě podívat kde a jaké by se tam daly naplánovat nové trasy a pokud by bylo opravdu hezky tak bych si tam kolem …
Lelek-nakole | 05.11.2017

Expedice 114 - Jizerské hory

Je čtvrtek , 22. června, okolo čtvrt na jedenáct, když vystupujeme se sousedem Pepou v Tanvaldu, z lehce zpožděného rychlíku od Prahy. V tu dobu už máme za sebou pár hodin cesty. Z našeho města X jsme vyrazili časně ráno, přesněji v půl páté. Při tom jsme zavzpomínali, jak jsme jezdili, oba,…
Stanley58 | 29.10.2017

Reportáž psaná na kole 1.

Jezdím do práce na kole. Pokud máte takového kolegu nebo kolegyni, prosím, ušetřete je soucitných pohledů a poznámek, a to i když prší nebo mrzne. Máme pro to určitě svoje důvody. Třeba se nám nechce řídit, nemáme na autobus, přináší nám to radost z pohybu, z překonání sebe samého nebo jsme nějak…