Posázaví, aneb zpráva o jednom výletu

O tom, jak to vypadá, když se parta pražských hasičů a jejich přátel vypraví na výlet do Posázaví.

Toho sluníčka mohlo být tedy míň...
Foto: Petr Bíza

Protože času na přípravu nebylo mnoho, rozhodlo se, že tentokrát pojedeme okolo Vltavy, uhneme na Sázavu, podél ní do Českého Šternberku, pak doleva na Kutnou Horu, ke Kolínu do Tří Dvorů a podél Labe přes Poděbrady a Nymburk zpět do Prahy. Trasu jsme upřesňovali cestou, podle toho, kdo si co pamatoval. A protože počasí bylo tradičně suprové, byl to pohodový víkend.
Cesta okolo dolního toku Sázavy se sice moc jet nedala, nicméně jsme ji bez úhony absolvovali. Jen jsme zjistili, že není brod jako brod. U jedné chatové osady u Sázavy přitéká z pravé strany potůček. Přes potůček mostek, vedle mostku brod. Slabší povahy jedou přes mostek ale Květa se mnou razí heslo „Když je brod, má se brodit“. Květa se rozjela, já za ní, Květa vjela do vody, najednou jí zmizelo přední kolo v hlubinách, Květa celá zmizela ve vodě. Jen tak tak jsem se jí vyhnul a projel brod. Až potom jsme zjistili, že místní chataři pořádali nějakou pařbu a aby jim nezteplal soudek s pivem, vykopali pro něj v potoce hrobeček. A jelikož je nenapadlo lepší místo, tak ho vykopli uprostřed brodu. Alespoň bylo zase něco k smíchu.

Oprava píchlé duše

V městečku Sázava jsme našli vodácký kemp – sice bez vodáků, ale zato s fungujícím bufíkem.
Druhý den jsme pokračovali přes Český Šternberk a Kutnou Horu do Třech Dvorů. To je zase domovská ves moje a Sašova, popis událostí raději vynechám. Jen se omezím na konstatování, že místní obyvatelé i po letech na návštěvu pražských hasičů vzpomínají.
V neděli byl záměr dojet po cyklostezce na soutok Labe s Cidlinou, kde je vyhlášená výletní restaurace s ještě vyhlášenější česnečkou (kterou jsme všichni potřebovali). Bohužel jsme přijeli brzo, česnečka ještě nebyla uvařená a nám nabídli „čekající“ pivo. K našemu dalšímu působení na tomto krásném kousku Polabí už jenom dodám, že odpoledne byla naložena kola do vleku a celá naše squadra azzura se do Prahy raději nechala odvézt. Tím jsme výrazně přispěli k bezpečnosti a plynulosti silničního provozu. A tak skončil další výlet za krásami naší země.

Podívejte se ještě na několik fotografií z cesty Posázavím.

Další cesty:
Na kole do Benátek (2003)

Toho sluníčka mohlo být tedy míň... Před odjezdem Z výletu do Posázaví Z výletu do Posázaví Z výletu do Posázaví Z výletu do Posázaví Z výletu do Posázaví Z výletu do Posázaví
Petr Bíza, 05.04.2009

Galdhøpiggen 2017

Hirtshals se za obzorem ztrácí, Larvik se z moře vynoří, nám cestu krášlí změna, nad mořskou vlnou pěna, když loď si razí cestu k cíli. Naším cílem byl Galdhøpiggen. Po 502 km na kole jsme si postavili stan ve vřesovišti na břehu řeky Visa kousek před Spiterstulenem, který je 1100 m n. m. V pondělí…
Quatsch | dnes

Z Vrchlabí do Hřenska podél Labe

Jaro pokročilo, takže je čas na další cyklovýlet. Jako první letošní přišla na řadu jízda podél Labe z Vrchlabí do Hřenska. Do Vrchlabí jsem se vypravil vlakem v pondělí 12.6. Cesta byla pestrá, protože cestovalo hodně školáků na školních výletech. Byl jsem jenom pozorovatel a moc jsem se…
vlakr | včera

Maďarsko cyklistům (ne)přející

Úvod Po několika zkušenostech s putováním na kolech (Graz - Břeclav, Praha - Brno, Linz - Znojmo, Šumava), jsme se s kamarádem Radimem rozhodli, že zkusíme něco lehce delšího, než 3 - 4 denní výlet. A tak se v našich hlavách, a pak i v mapě zrodil cyklovýlet po Maďarsku. Den 1., 3. 6. 2017, sobota…
fractal | 14.06.2017

Jak jsem nedokončil Půlželezňák

Jelikož moje videa zatím úspěchy neslaví, zkusím opět napsat nějakou pohádku a uvidím, zda to dopadne lépe... Pohádka Bylo nebylo jedno lehokolo a to chtělo jezdit na triatlony... dobře, tak ne, lehokolu by stačilo jezdit po silnici, to spíš lehokolista nepochopil, proč mu v dětství zakázali běhat…
Jrr | 29.05.2017

Pěší zóny na Praze 1

Někteří z Vás jste možná už tuto kauzu zaznameli. Jedná se o to, že Radní Prahy 1 chtějí zakázat jízdní kola a koloběžky v pěších zónách od 10:00 - 18:00. Cyklisté celou dobu nevadili, bohužel se po zákazu segwaye podnikatelé přeorientovali na elektrické koloběžky. Problém můžou být i velké skupiny…