Průvodce po Panevropské trase (2.) - Plzeň-Rokycany

Naše cesta po Panevropské trase začíná v na okraji Plzně v Červeném hrádku. Do Rokycan nás čeká nejenom koupání v zatopeném lomu, ale i několik krásných přírodních úseků.

Panevropsá cyklotrasa, Paneuropa-Radweg, piste cyclabe paneuropeénne

Délka úseku: 12 km

Z Červeného Hrádku do Kyšic vede cyklostezka postavená v roce 2001, povrch má štěrkový s asfaltovým nástřikem. Informační tabule tvrdí, že v budoucnosti by stezka měla být prodloužená až do Ejpovic.

Taková cesta vás zavede do Kyšic. Přejedeme silnici 180…

…projedeme obcí Kyšice a dále pokračuje po rozbité polní cestě. Pro bikery zajímavá terénní vložka, pro dálkové cyklisty s brašnami nebo dokonce s vozíkem zlý sen. Naštěstí úsek není příliš dlouhý a po zhruba 500 metrech se napojíme na vedlejší silnici do Ejpovic.

Cestou míjíme zatopený lom, který v horkém dni nabídne příjemné osvěžení. Před námi se za chvíli objeví autokemp Diana.

Ale nejprve je potřeba projet lesem podél lomu. Z asfaltového povrchu vjedeme na lesní nezpevněnou cestu.

A tady je slíbený kemp Diana. Za ním se cesta opět mění na asfaltovou stezku.

Za Klabavou nám nezbyde než vjet na silnici II.třídy. Navíc nás tu čeká malý kopeček, ve kterém si nastoupáme asi 40 m.

Protože tenhle úsek je nepříjemný a navíc nebezpečný, začaly místní obce těsně před Rokycany budovat odbočku. Ta by vedla odděleně od automobilové dopravy a po vrstevnici.

V tuto chvíli končí cesta po několika stech metrech před oplocením. Peníze z rozpočtu obcí a Plzeňského kraje zatím na víc nevystačily. Letos by měla stavba pokračovat směrem k vodní nádrži Klabava.
Bohužel, ve směru od Rokycan jsou už cyklisté naváděni právě na novou stezku. V době našeho průjezdu jsme tak potkali skupinu zmatených německých turistů, kteří tu marně hledali cestu dál. Darovaná mapa je opravdu potěšila.

Průjezd městem Rokycany je dobře značený a bezpečně nás dovede až na hlavní náměstí. Morový sloup tu postavili místní obyvatelé v roce 1770 jako poděkování za odvrácení morové rány. Cyklotrasa č. 3 nás dovede až k říčce Klabavě, podél které pojedeme dále na východ.

Další informace

pěší turistika
zimní
Vlastní doprava
Malebná krajina České Kanady (Jiří Juřík)

Česká Kanada na kole

13.06.2018 - 5 dní
Vlastní doprava

Cyklistické maso v české kotlině

Milan Silný
Čtvrtá kniha Milana Silného pojednává o nejdelších, nejdobrodružnějších a možná i nejúchylnějších cyklistických akcích v ČR
Ve světě se jezdí spousta extrémních cyklistických akcí. I u nás se jezdí závody, které dávají lidskému životu jiný rozměr, závody, při …

Pestrý život cyklotrempa

Jan Vlasák
Čtvrtá kniha svérázného cestovatele a spisovatele
Čtvrtá kniha je výjimečná tím, že si autor kromě textu a fotografií do ní sám nakreslil obrázky uvádějící jednotlivé kapitoly a je také…

Průzkum cyklostezek východní Evropy - na kole s dětmi do Ruska (3.)

Bělorusko Měli jsme před sebou druhou zemi, Bělorusko. Již jsme v minulosti tento nepříliš známý a málo oblíbený stát na kolech navštívili. Psal se rok 2003 a my přes něj mířili do pobaltských republik. Již tenkrát se nám v Bělorusku líbilo. Zemi „sosen a berjoz" s lehce zvlněnou krajinou plnou…
Peggy | 18.01.2018

Polsko 2014 - 4.část

13. den (28 km, Jája 20 km)Neměli jsme nastavený budík a vstáváme dost pozdě - skoro v devět. Ono to ale zas tolik nevadí. K autu to máme nějakých sto třicet kilometrů vzdušnou čarou a času dostatek. Na modré obloze se opět začínají objevovat osamocené černé mraky a stále hodně fouká. Odjíždíme až…
Santi | 14.01.2018

Za sluníčkem na Hebridy (2017)

Celý měsíc kolmo-tlačmo-pěšmo po ostrovech západní Vysočiny, krásné počasí skoro bez deště, žádné úmorné tropy, žádné kousavé midges, úžasná krajina, divoká příroda, daleko od přelidněné civilizace, klid, pohoda,... Byl by hřích tu spěchat a jen nahánět kilometry, nezastavit, neposedět, nevychutnat…
cyklo-poustevnik | 14.01.2018

Průzkum cyklostezek východní Evropy - na kole s dětmi do Ruska (2.)

... aneb co tam, kurwa, będziecie szukać v tej Rosiji? (část 2) Wieliczka, Krakow a Szlak Orlich gniazd Projíždět jihovýchodním Polskem a nezastavit se v bývalém solném dole Wieliczka nebo v historickém Krakově? Nemožné! Wieliczka byla první na řadě. Vystáli jsme frontu na prohlídku v polském…
Peggy | 10.01.2018

Polsko 2014 - 3.část

8. den (52 km, Jája 27 km)O půlnoci nás probudil liják a od té doby pršelo až do sedmi ráno. Jakmile déšť ustal, vstáváme. Obloha je jednolitě šedá a od moře k nám doléhá silné hučení.Voda na čaj se nechce vařit, je čas vyměnit baterii ve dřívkáči. Tím údržba nekončí. Šárka hlásí trochu odlepenou…
Santi | 08.01.2018

Technické rady MTB přehazka + kazeta na silničku :-) před minutou
Ostatní – cyklo Co vás vytočilo 117. před 2 minutami
Technické rady zadní nastavba před 12 minutami
NEcyklo Volíme prezidenta před 19 minutami
NEcyklo Zaujalo 183 dnes v 09:55

Průzkum cyklostezek východní Evropy - na kole s dětmi do Ruska (3.)

Peggy | 18.01.2018

Polsko 2014 - 4.část

Santi | 14.01.2018

Za sluníčkem na Hebridy (2017)