Průvodce po Panevropské trase (2.) - Plzeň-Rokycany

Naše cesta po Panevropské trase začíná v na okraji Plzně v Červeném hrádku. Do Rokycan nás čeká nejenom koupání v zatopeném lomu, ale i několik krásných přírodních úseků.

Panevropsá cyklotrasa, Paneuropa-Radweg, piste cyclabe paneuropeénne

Délka úseku: 12 km

Z Červeného Hrádku do Kyšic vede cyklostezka postavená v roce 2001, povrch má štěrkový s asfaltovým nástřikem. Informační tabule tvrdí, že v budoucnosti by stezka měla být prodloužená až do Ejpovic.

Taková cesta vás zavede do Kyšic. Přejedeme silnici 180…

…projedeme obcí Kyšice a dále pokračuje po rozbité polní cestě. Pro bikery zajímavá terénní vložka, pro dálkové cyklisty s brašnami nebo dokonce s vozíkem zlý sen. Naštěstí úsek není příliš dlouhý a po zhruba 500 metrech se napojíme na vedlejší silnici do Ejpovic.

Cestou míjíme zatopený lom, který v horkém dni nabídne příjemné osvěžení. Před námi se za chvíli objeví autokemp Diana.

Ale nejprve je potřeba projet lesem podél lomu. Z asfaltového povrchu vjedeme na lesní nezpevněnou cestu.

A tady je slíbený kemp Diana. Za ním se cesta opět mění na asfaltovou stezku.

Za Klabavou nám nezbyde než vjet na silnici II.třídy. Navíc nás tu čeká malý kopeček, ve kterém si nastoupáme asi 40 m.

Protože tenhle úsek je nepříjemný a navíc nebezpečný, začaly místní obce těsně před Rokycany budovat odbočku. Ta by vedla odděleně od automobilové dopravy a po vrstevnici.

V tuto chvíli končí cesta po několika stech metrech před oplocením. Peníze z rozpočtu obcí a Plzeňského kraje zatím na víc nevystačily. Letos by měla stavba pokračovat směrem k vodní nádrži Klabava.
Bohužel, ve směru od Rokycan jsou už cyklisté naváděni právě na novou stezku. V době našeho průjezdu jsme tak potkali skupinu zmatených německých turistů, kteří tu marně hledali cestu dál. Darovaná mapa je opravdu potěšila.

Průjezd městem Rokycany je dobře značený a bezpečně nás dovede až na hlavní náměstí. Morový sloup tu postavili místní obyvatelé v roce 1770 jako poděkování za odvrácení morové rány. Cyklotrasa č. 3 nás dovede až k říčce Klabavě, podél které pojedeme dále na východ.

Další informace

Česko, Německo
19.07.2017 - 5 dní
 (CK Hoška Tour)

Bavorské zrušené železnice na kole

Česko, Německo
02.08.2017 - 5 dní

Cyklotoulky s dětmi, vozíkem a nočníkem

Markéta Hroudová a Luděk Zigáček
Po cyklostezce ODRA-NISA k moři na Rujanu a Polskem zpět domů
První knižní přiblížení krásné, ale lehce opomíjené dálkové cyklostezky lemující hraniční řeky mezi Německem a Polskem. Tento cestopis…

Každý kopec stojí za … TO

Milan Silný
Volné pokračování knihy „Každý kopec má své ... NEJ“, oceněné 3. místem mezi cestopisy v mezinárodní soutěži TOURMAP 2010
Motto knihy: „Ti, kdož kopce vynechávají, polovičními cyklisty zdají se býti, neb zejména kopce pepřem a solí cyklistiky jsou.“ …

Galdhøpiggen 2017

Hirtshals se za obzorem ztrácí, Larvik se z moře vynoří, nám cestu krášlí změna, nad mořskou vlnou pěna, když loď si razí cestu k cíli. Naším cílem byl Galdhøpiggen. Po 502 km na kole jsme si postavili stan ve vřesovišti na břehu řeky Visa kousek před Spiterstulenem, který je 1100 m n. m. V pondělí…
Quatsch | včera

Z Vrchlabí do Hřenska podél Labe

Jaro pokročilo, takže je čas na další cyklovýlet. Jako první letošní přišla na řadu jízda podél Labe z Vrchlabí do Hřenska. Do Vrchlabí jsem se vypravil vlakem v pondělí 12.6. Cesta byla pestrá, protože cestovalo hodně školáků na školních výletech. Byl jsem jenom pozorovatel a moc jsem se…
vlakr | 23.06.2017

Maďarsko cyklistům (ne)přející

Úvod Po několika zkušenostech s putováním na kolech (Graz - Břeclav, Praha - Brno, Linz - Znojmo, Šumava), jsme se s kamarádem Radimem rozhodli, že zkusíme něco lehce delšího, než 3 - 4 denní výlet. A tak se v našich hlavách, a pak i v mapě zrodil cyklovýlet po Maďarsku. Den 1., 3. 6. 2017, sobota…
fractal | 14.06.2017

Jak jsem nedokončil Půlželezňák

Jelikož moje videa zatím úspěchy neslaví, zkusím opět napsat nějakou pohádku a uvidím, zda to dopadne lépe... Pohádka Bylo nebylo jedno lehokolo a to chtělo jezdit na triatlony... dobře, tak ne, lehokolu by stačilo jezdit po silnici, to spíš lehokolista nepochopil, proč mu v dětství zakázali běhat…
Jrr | 29.05.2017

Pěší zóny na Praze 1

Někteří z Vás jste možná už tuto kauzu zaznameli. Jedná se o to, že Radní Prahy 1 chtějí zakázat jízdní kola a koloběžky v pěších zónách od 10:00 - 18:00. Cyklisté celou dobu nevadili, bohužel se po zákazu segwaye podnikatelé přeorientovali na elektrické koloběžky. Problém můžou být i velké skupiny…