Dvojice Čechů zdolala na kolech Route 66

Na počátku senzační cesty dvou českých cyklistů bylo přání Františka Šestáka ze Sedlice u Blatné projet si na kole americkou matku cest Route 66 a stylově tak oslavit své 66. narozeniny.

František Šesták a Jan Hájek v Chicagu
Foto: CykloŠvec

Zbylo jen najít správného parťáka, kterým se po krátkém hledání stal Jan Hájek z Plzně.

Z Los Angeles, od břehů Tichého oceánu, vyjeli 5. května a po 4 135 kilometrech jízdy na kole stanuli 4. června v Chicagu u Michiganského jezera. Oba cestu zvládli na kolech Galaxy Jupiter Cross, která se pro ně stala synonymem spolehlivosti. „Za celou cestu jsme neměli žádný technický problém. U kol stačilo provádět jen průběžné seřizování, na mém původním výpletu jsem měnil pouze 4 prasklé dráty a samozřejmě nás potkali i nějaké defekty od trnů a ostnů.“ Pochvaluje si František Šesták.

Aby cestu projeli podle svého programu, museli denně zvládnout asi 140 kilometrů, ale jedna z etap měřila i 240 km. „Za poslední 3 dny ze státu Illinois do Chicaga jsme po fádních rovinách a s větrem v zádech ujeli celkem 600 km.“ Popisují svou cestu. „Ačkoliv jsme o náročnosti měli předem zjištěné nějaké informace a určité představy, realita byla podstatně tvrdší.“ Pokračuje Šesták, který už před dvěma lety absolvoval podobně dlouhou odyseu napříč Evropu a napsal o tom poutavou knihu Z Čech až na konec světa.

O největší překvapení se cyklistům postarali sami američtí obyvatelé, kteří je cestou povzbuzovali a zajímala je jejich pouť. Dokonce se dvojice objevila v krátkém šotu místní televize státu Oklahoma. Většinu doby se museli spolehnout sami na sebe, ale našli i pomoc u českých rodáků, kteří je provedli po St. Louis a Chicagu.

Ani měsíc v sedle kola Františku Šestákovi nestačil a už týden po příletu z USA závodil na lokální silniční časovce v Dolním Bukovsku. Letos se ještě kromě silničních závodů chystá na některé akce Galaxy série – MTB maratonů pro širokou veřejnost.

František Šesták a Jan Hájek v Chicagu František Šesták a Jan Hájek František Šesták
Petr Mach, www.cyklosvec.cz, 28.06.2007

Kdo spí, nevyhraje

Svaťa Božák
První český účastník v cíli nejdelšího cyklistického závodu světa
Závod napříč Amerikou – jedna z největších zkoušek výdrže, odhodlání i psychické odolnosti, jakou člověk vůbec může dobrovolně podstoupit…

Kolem světa na kole

Françoise a Claude Hervéovi
Čtrnáctiletá odysea v sedlech bicyklů aneb ani narození dcery nepřerušilo cestu.
Delší dobu vyprodaná kniha, která zaznamenala díky sympatickým Francouzům velký úspěch, se dočkala druhého vydání. Je rozšířené, má …

Poslední cesta

S Pavlem, s mým úžasným manželem, cestovatelem tělem i duší jsme letos plánovali cestu do Persie, k Perskému zálivu a zpátky, 4 až 5 měsíců na kole. Nedostala jsem neplacené volno, rozhodli jsme se cestu odložit na příští rok a letos vyrazili "jenom" na Balkán, Řecko mělo být otočným bodem. Během…
pavelv | 15.11.2017

Vzpomínka na Krále LP 2013

V návaznosti na známý kultovní článek „Jak jsem jel Krále Šumavy" bych ráda zveřejnila svůj pohled na „věc", jíž bezesporu tato sadomasochistická akce je. Naštěstí se mi zmíněný článek dostal do ruky až po absolvování mého prvního ročníku. Vše v něm popisované je totiž pravda pravdoucí, ale nejsem…
Martynka | 09.11.2017

Nejsou Chřiby jako Chřiby

Chřiby jsou krásné a pro kolo i zajímavé, proto mě docela mrzelo, že jsou pro mě docela z ruky. Nějak před třemi týdny jsem se chtěl alespoň na mapě podívat kde a jaké by se tam daly naplánovat nové trasy a pokud by bylo opravdu hezky tak bych si tam kolem …
Lelek-nakole | 05.11.2017

Expedice 114 - Jizerské hory

Je čtvrtek , 22. června, okolo čtvrt na jedenáct, když vystupujeme se sousedem Pepou v Tanvaldu, z lehce zpožděného rychlíku od Prahy. V tu dobu už máme za sebou pár hodin cesty. Z našeho města X jsme vyrazili časně ráno, přesněji v půl páté. Při tom jsme zavzpomínali, jak jsme jezdili, oba,…
Stanley58 | 29.10.2017

Reportáž psaná na kole 1.

Jezdím do práce na kole. Pokud máte takového kolegu nebo kolegyni, prosím, ušetřete je soucitných pohledů a poznámek, a to i když prší nebo mrzne. Máme pro to určitě svoje důvody. Třeba se nám nechce řídit, nemáme na autobus, přináší nám to radost z pohybu, z překonání sebe samého nebo jsme nějak…