Pouliční slavnost spojenou s uzavřením části Prahy 2 pro automobilový provoz pořádá již tradičně občanské sdružení Auto*Mat. Akci, která je součástí Evropského týdne mobility, zahájili velvyslanci Dánska, Nizozemí a Rakouska spolu s ministrem dopravy Vítem Bártou a radní Prahy 2 Aleksandrou Udženija. (aktualizováno 30. 9. 2010)
Obávám se, že současná vláda nebude ta, která by přispěla k zlepšení dopravní situace v Praze. Ani ministr Bárta, ani průmyslový fanda na ministerstvu ŽP nejsou toho zárukou ani nadějí. Kéž bych se mýlil.
Doufám, že se mýlíš. Myslím, že Bárta je jeden z mála lidí co jsou schopni alespoň úspěšně začít a nějaké zmněny udělat.
Otázka od neznalce - v čem je Bárta zárukou pro nějaké změny?
Netvrdím, že je zárukou, ale určitě má pro to dostatek schopností, zkušeností a hlavně možnosti, proto si myslím, že by mohl dosáhnout citelného zlepšení.
Promiň, ale udělat bububu na stavební firmy, které, předpokládám se smíchem, laskavě zlevní své výtvory o trapných 5% (přitom vlastně jenom nepostaví to co není nezbytně nutné, takže jejich úspory budou nakonec mnohem větší než těch umrněných 5%...), mi jako nějaká změna moc nepřijde...
O tom, že Bárta je schopný, se rozhodně nepřu. Měl jsem tu čest ho poznat dost zblízka. Problém je v tom, že zřejmě vůbec nikdo netuší, co je jeho skutečným cílem a motivací.
Motivace je myslím celkem jasná, problém bude s cílem, ale určitě bude z části prospěšný celé společnosti a rozhodně prospěšnější než cíl mnohých jiných politiků a "zástupců" lidu.
Tentýž dojem mám i já. Jen mě překvapuje rozdílný (manažerský?) přístup k "maličkostem". Když se jedná o jeho bývalou firmu, lapsusy podřízených jsou neznámou (jsem vysoko, o drobnostech nemohu vědět), když se jedná o ministerstvo, je vděčné téma "plyšoví medvídci".
Chybí mi komplexní analýza, opatření, zodpovědnosti a termíny.
A když se k tomu přidá i hrozba tohoto...
http://praha.idnes.cz/praha-mozna-nebude-mit-na...
Zatím se zdá že by podstatné stavby jako je okruh mohl Bárta (jakože mi jinak opravdu sympatický není) udržet v investičních plánech, jistá naděje na zlepšení dopravy v Praze tu tedy je.
Nevím jestli Bárta něco změní. Ale je určitě zajímavý signál (a podle mě správný), že podobné akce se nezúčastnil ministr životního prostředí, ale ministr dopravy (bývalý mluvčí MŽP, Jakub Kašpar, zajišťoval ministerskou přítomnost tuším od Ambrozka).
No nevím, co je to za signál, pro mě je horší signál, že ministra životního prostředí dělá člověk opěvující průmysl.... Kozel zahradníkem.
Signál: jízda na kole není otázka ŽP, ale dopravy. Přestává být rekreací, větráním se, "nutným zlem", začíná být regulérním druhem dopravy.
Tak. Proto také AM na zmíněnou akci pozval právě Bártu. Ten program byl poněkud širší, mělo to cyklistickou a chodeckou část a v zásadě to bylo spíš představení různých (špatných a méně špatných) řešení uličního parteru.
Co tahle interpretace: Je to sice vnímáno jako otázka životního prostředí, ale ministr ŽP je tak velký ignorant, že dal přednost schůzce s průmyslovým gigantem, který chce trošku pomoct s těmi ekoteroristy? Záleží na úhlu pohledu, nechci Ti brát Tvůj optimismus, ale obávám se, že jsem realitě blíž:-((.