reklama

Jak vybrat a poskládat kolo, ze kterého budete prostě nadšení?

Návod „jak vybrat jízdní kolo“ je relativně častým tématem různých časopisů a serverů zabývajících se cyklo tematikou, avšak dokázali jste po jejich přečtení skutečně poznat který typ a model které značky je to pravé?

Foto: MAXBIKE

Celkem dobře zpracované rady najdete na stránkách některých seriózních výrobců a prodejců kol. Některé skutečně stojí za přečtení, nicméně jsou to všeobecné rady a většinou vás odkážou na to „svoje" z vlastní nabídky. OK, ale co když je jinde jiné lepší a za mnohem výhodnější cenu?

Odborná média dělají často testy jízdních kol, ale vyvstává otázka: jsou to skutečně nezaujaté a nezaplacené testy? Jak to zjistit? Těžko, nezbývá než věřit, že třeba mají pravdu. Pak je tu ještě varianta diskusních fór, chatů apod., ale jak poznat, zda je dotyčný odborník nebo jen spekulant. A bude vás to zřejmě stát i dost času.

Do hry může vstoupit známý, kamarád, který se cyklistice věnuje intenzívně, nebo také můžeme získat rady od prodejce ve specializované kamenné prodejně. A co to dát všechno dohromady? Ale aby to nedopadlo, jako když kočička a pejsek vařili dort. Tudíž nejlepší je vědět, zažít a přesvědčit se sám/sama? My jsme si to vyzkoušeli, udělali špinavou práci za vás. Jak na to a jaké jsou výsledky? Pokud jste si odpověděli na základní otázky: kde, jak, jak často, s kým budete jezdit a kolik do nového kola chcete investovat, pak Vám může být dobrým pomocníkem konfigurátor, který používá kvalitní český výrobce jízdních kol MAXBIKE a který funguje velmi jednoduše.

Konfigurátor MAXBIKE
Konfigurátor MAXBIKE

Začněme rámem. Možnost výběru ze tří typů designů rámů je tak akorát, více už by byl boj, protože čím více variant výběru je, tím těžší je rozhodování.
S typem terénu souvisí i volba plášťů. Do náročného terénu obujeme širší pláště s vyšším vzorem, na zpevněné cesty jsou vhodnější užší pláště s nižším vzorkem.
Sedlo je velmi důležité, neboť zajistí, že jízda bude pro vše sedací partie spíše pohodlná nebo strastiplná, takže vyberte si. Zde je dobré vzít v úvahu, jaké vzdálenosti budete při svých cyklo jízdách absolvovat. Obecně platí, čím delší vzdálenosti a sportovnější styl, tím vhodnější je tvrdé sedlo. Měkké sedlo je určeno především pro turistiku na kratší vzdálenosti, jízdu do města apod. Ale nejdůležitější je individuální pocit, každému vyhovuje něco jiného a proto je třeba sedla vyzkoušet. Někdo preferuje (především dámy – sedla s gelem a dírou, která byla navržena tak, aby vyhovovala právě jim), někdo má raději surovou klasiku bez gelu (to je nutné vyzkoušet).
Pedály se nabízí v různých provedeních – kovové, plastové, nášlapy nebo kombinace pedálů a nášlapů tzv. nášlapné pedály. Kdo si na nášlapy netroufá, pro toho jsou zbytečné a postačí klasické pedály a opačně, kdo je zkušený cyklista a poznal kouzlo nášlapů, je zbytečné mít variantu „kombi" nášlapných pedálů.

Doplňky a komponenty jsou záležitostí především estetickou, máte-li však potřebu mít kolo pěkně „vymazlené", právě detaily tvoří celek. Obecně platí, že dražší doplňky bývají kvalitnější a ve výsledku se vyplatí. Pokud patříte mezi ty, kteří mají rádi něco výjimečného, pak šperky na kolo TOKEN (karbonový košík na láhev, objímky, podložky řízení, kryty a v neposlední řadě zapletená kola) jsou přesně pro Vás. Seznamte se s těmito estetickými a funkčními díly na kolo, které z něj udělají naprostý unikát a ještě jej odlehčí. Produkty TOKEN dostali uznávané mezinárodní ocenění designu. Není náhodou, že jsou to skvosty, kterých si každý všimne, neboť drobné detaily tvoří celek. Všechny věci mají design, ale některé ho mají udělaný úžasně… tak by se dal charakterizovat TOKEN.  Je na čase začít rozmazlovat sebe i kolo.

Doplňky TOKEN
Doplňky TOKEN

Pokud jste někdy snili o tom, že si designově navrhnete a poskládáte svoje vlastní naprosto unikátní horské kolo nebo silniční kolo, Vaše sny Vám dokáže splnit již zmíněný MAXBIKE! Kolo dle vlastního návrhu designu si můžete vybrat v plně individuálním designu nebo v polo individuálním designu tj. předkreslené šablony, do kterých si jednoduše doplníte vlastní grafické motivy (logo, obrázek, podpis, barvy a jiné prvky). Důležitý je i správný výběr velikosti rámu silničního kola či horského kola, zde Vám pro určení pomohou příslušné tabulky. Rámy jsou vyrobeny z karbonu, což je vysoce kvalitní, lehký a přitom pevný materiál. Díky jeho skvělým vlastnostem je používán i ve vrcholné cyklistice. Jeho nevýhodou však může být vyšší cena. Jízdní kola MAXBIKE ve vlastním designu je možné pořídit pouze ve variantách horské kolo a silniční kolo.

Pamatujte, že s kolem strávíte nejednu chvilku a je to jako vybírat si „menší auto", takže byste měli věnovat pozornost všem detailům. Přejeme hodně štěstí při výběru, pořádnou dávku najetých kilometrů a maximální potěšení z kola!

Fotogalerie

Konfigurátor Doplňky TOKEN
MAXBIKE (PR), 10.09.2012
Blogy

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

 ()
5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku nechali v zádech a najednou to bylo krásné! Zelené kopce, jurty, krávy, koně. Konečně tak, jak jsem si to vysnila. V kamenitém sjezdu, kdy to kluci napálili a my se s Šárkou naopak zpozdily,…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

 ()
4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme peníze na obživu, tak se nedivte, že se nám po jídle nechtělo „civilizaci" hned zase opouštět. Ještě jsme si chtěli někam zajít na kafe (tedy na čaj) a trochu otdychať. Moc možností tu…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

 ()
3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

 ()
2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

 ()
Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…
Peggy | 24.04.2024

O čem se mluví:

Technické rady Výběr radaru na kolo, značka, mobilní app před minutou
Komentáře k blogu Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část dnes v 07:35
Ostatní – cyklo Jaké to bylo 146. dnes v 06:55
Komentáře k blogu Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část včera v 22:37
NEcyklo Ukrajina 43 včera v 19:48
Elektrokola Elektro fatbike na dlouhé trasy včera v 12:52
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

196 cyklistů (10 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti…
Peggy | 02.05.2024