Značka Author slaví narozeniny, letos uvedla na trh 20. kolekci

Psal se rok 1993, kdy světlo světa spatřila první kolekce jízdních kol největší české značky. Modelová řada tehdy čítala pouze 3 modely, všechny v jedné velikosti a každý ve dvou barvách. Letošní 20. kolekce obsahuje 90 modelů, načítaně 291 velikostí ve 130 barevných provedeních. První kola Author se prodávala ve dvou státech, kolekce 2012 se nyní prodává ve více než 20 zemích světa.

Foto: Universe Agency

Úplné prvopočátky značky sahají již do roku 1990, kdy se vznikající firma Universe Agency stala největším dovozcem a distributorem velosoučástek v České a Slovenské republice, později provozuje tři velkoobchody a zakládá samostatnou společnost Universe Slovakia. Teprve ve zmíněném roce 1993 firma zahajuje dovoz horských kol z Asie pod značkou Author. V tomto roce se stal Author nejprodávanější značkou českého a slovenského trhu.

Dalším důležitým milníkem se stal rok 1998. Stabilizuje se prodejní síť Author a výrazně narůstají prodeje komponentů a doplňků pro jízdní kola. Vzniká ucelená řada doplňků AUTHOR plus.

„Za těchto 19 let se událo ve velotechnice mnoho zásadních změn a jsme rádi, že Author byl vždy mezi prvními značkami, které měly tyto novinky v nabídce. V našich začátcích jsme vůbec nezamýšleli nabízet díly, příslušenství a oblečení pod značkou Author. Dnes máme v nabídce více než 500 různých produktů s naším logem. Za každým konkrétním produktem vidíme konkrétního uživatele. Tento pohled je ve strategii Authora rozhodující. Potřeby nás lidí se mění a s nimi se vyvíjejí naše pohledy na každý daný model“, říká svůj pohled na vývoj Authora majitel firmy Universe Agency, Martin J. Havlena.

Author se za dobu existence stal partnerem několika výborných světových sportovců a některé z nich provází prakticky celou jejich kariérou. Za zmínku stojí především jeden z nejlepších triatletů světa Petr Vabroušek, bývalý reprezentant cyklokrosař a současný MTB závodník Václav Ježek nebo nejúspěšnější česká silniční stáj PSK Whirlpool Author. Kromě profesionálních sportovců Author sponzoruje také amatérské cyklisty, profesionální ly­žaře, veslaře, horolezce a jiné sportovce, kteří mají jízdní kolo jako doplněk přípravy a je i partnerem velkých masových akcí pro veřejnost, jako Author maraton tour.

Právě Author maraton tour letos také slaví své významné jubileum. V dubnu letošního roku odstartuje již 10. ročník této populární série cyklistických závodů.

Tour si za celou svou historii vytvořila pověst bezproblémově zajištěných akcí, kterých se může účastnit celá rodina. Jde nejen o sportovní zážitek, ale také především o kulturní prostředí, kde se schází nadšenci, sportovci a lidé široké veřejnosti se stejným zájmem. Tím není jen cyklistika, ale především aktivní způsob života a s ním spojená radost z něj.

Více o značce Author a jejích produktech nalezente na www.author.cz.

Program celé tour naleznete na stránkách www.author.cz/spor­t/author-maraton-tour/.

Universe Agency (PR), 16.05.2012

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku nechali v zádech a najednou to bylo krásné! Zelené kopce, jurty, krávy, koně. Konečně tak, jak jsem si to vysnila. V kamenitém sjezdu, kdy to kluci napálili a my se s Šárkou naopak zpozdily,…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme peníze na obživu, tak se nedivte, že se nám po jídle nechtělo „civilizaci" hned zase opouštět. Ještě jsme si chtěli někam zajít na kafe (tedy na čaj) a trochu otdychať. Moc možností tu…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…