reklama

V Praze byla otevřena nejlevnější cyklostezka Evropy

Hlavní město vyhlásilo boj předraženým cyklostezkám a nově se orientuje na úsporná řešení pro cyklisty. S novým nápadem, jak zlevnit budování stezek pro cyklisty, přišly společně městské části Praha 2 a Praha 4. Cyklostezka přes Nuselský most, která právě prošla testovacím provozem, však budí rozporuplné reakce.

Foto: redakce NaKole.cz

Odborníci na dopravu i zástupci pražského magistrátu se shodují v jednom: při stavbě nových cyklostezek je třeba hledat levná řešení, a to i za cenu netradičních postupů. S vlastní iniciativou přišli představitelé městských částí Praha 2 a Praha 4, na jejichž území leží Nuselský most. Po několika hodinách jednání za zavřenými dveřmi představil pražský primátor Bohuslav Svoboda vzorový projekt, který by se do budoucna měl stát normou při budování cyklistických stezek.

O co jde? Projekt VC (Velkokapacitních Cyklostezek) využívá stávající rychlostní silnice. Jejich uzavřením pro motorovou dopravu a osazením značky „Stezka pro cyklisty“ vznikne prakticky s nulovými náklady cyklostezka, za kterou se nemusí stydět ani cyklistické velmoci jako například Dánsko nebo Nizozemsko. Stezka přes Nuselský most je prvním prototypem, na kterém lze testovat výhody a rizika konceptu VC.

Zatímco pražští zastupitelé netají svoji spokojenost, samotní cyklisté, pro které je nová cyklostezka určena, jsou poněkud opatrnější. Jízdu přes Nuselský most vyzkoušela zatím jen mizivá část z nich, jak je ostatně vidět i z naší fotografie. Pokud se nám podařilo zjistit, většina lidí se zatím obává možných psychických následků, které by tato zkušenost mohla mít. Podle vyjádření psychologů jsou takové obavy opravdu na místě. V porovnání se stavem cyklistické infrastruktury ve zbytku Prahy je toto řešení tak velkorysé, že může vyvolat u některých agorafobii (tedy strach z otevřených prostranství), dezorientaci nebo naopak záchvaty euforie a důvěry ve vlastní schopnost létat.

Budoucnost nejlevnější cyklostezky v Evropě tak stále zůstává otevřená.

A co vy? Co si myslíte o konceptu velkokapacitních cyklostezek? A už jste se dnes dívali do kalendáře? 

redakce NaKole.cz, 01.04.2011
Do vaší knihovny
Blogy

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

 ()
3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | včera

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

 ()
2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

 ()
Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

 ()
Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska, bylo potřeba se podívat po další výzvě. Koukám do mapy, vzpomínám, jaké že to mám cyklo sny, až mě z toho vytrhne Peťa s dotazem, jestli jsme vůbec byli v Budapešti s kolama?No vida, na kole…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

 ()
Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras vyhlášených Evropskou asociací pro pěší turistiku. Její celková délka je přibližně 7 100 km. Začíná v Norsku na Severním mysu /Nordkapp/, vede Skandinávií k jihu a trajektem překračuje Kattegat…
šíp | 14.04.2024

O čem se mluví:

Cestování na kole Karel znovu na cestě dnes v 22:43
Komentáře k blogu Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část dnes v 21:51
Elektrokola Elektro fatbike na dlouhé trasy dnes v 20:45
NEcyklo Ukrajina 43 dnes v 19:51
Technické rady Technické dotazy a poznatky II dnes v 18:58
Cestování na kole Sevilla a jižní španělsko vůbec 2024/4 dnes v 18:17
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

203 cyklistů (7 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti…
Peggy | včera

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024