reklama

Za smrt cyklisty na Vídeňské ulici v Praze je odpovědna radnice

Radní Šteiner a vedoucí odboru dopravy Heroudek věděli o problému tři roky, nápravu však nesjednali.

Ani takhle silný provoz nebyl důvodem k umístění světelného přechodu
Ani takhle silný provoz nebyl důvodem k umístění světelného přechodu
Foto: Václav Vrtal

Již více než tři roky ví pražská radnice o nebezpečném přechodu na Vídeňské. Již 15.2.2002 na nebezpečí upozornil tehdejší předseda občanského sdružení Oživení – Bohemian Greenways Petr Štěpánek na zasedání pracovní skupiny pro výstavbu cyklistických stezek. Štěpánek, dnes zastupitel v Praze 4, tehdy označil situaci na přechodu za typické čekání na smrtelný úraz:

Citace z dokumentu Podněty pro pracovní skupinu (Podnět 6):
„Problém: Přejezd přes Vídeňskou ulici na trase z Krče na JM je nebezpečný. Chybí semafor a přejezd pro cyklisty. Výstražné oranžové světlo je totiž motoristy ignorováno. Typické čekání na smrtelný úraz.
Návrh opatření: Zřídit světelnou křižovatku s přejezdem pro cyklisty obdobně jako přes ulici Sulickou před nádražím Krč na téže trase.“

2.7.2002 byli členové komise informováni, že podnět byl zaslán všem odpovědným osobám a institucím. Mezi adresáty byli i ředitel odboru dopravy Heroudek a tehdejší radní pro dopravu Hejl:

Citace z dokumentu Informace o předání podnětů pracovní skupiny:
Posíláme Vám informaci ve smyslu úkolu 4/1 ze 4. jednání PS VCT (které se konalo dne 15.5.2002), a úkolů 5/1 a 5/2 z 5. jednání PS VCT (které se konalo dne 12.6.2002) o předání podnětů.
Podněty pro zlepšení bezpečnosti byly předány TSK hl. m. Prahy – jednotlivým oblastním správám, podnět na vyznačení jízdního pruhu pro cyklisty v křižovatce před Obecním domem, z důvodu parkování automobilů v prostoru, kterým vede cyklistická trasa byl předán MČ Praha 1 – odboru dopravy a životního prostředí a podnět na nevhodné vzájemné umístění tlačítka a sloupku signalizace pro cyklisty na přejezdu pro cyklisty přes Sulickou ulici, byl předán TSK hl. m. Prahy.
Ing. Medek, Ing. Karban

Pánové Heroudek ani Hejl se problémem nezabývali. Po volbách v roce 2002 byl problém otevřen znovu. Upozornili na něj v dokumentu Návrh nutných opatření pro rozvoj cyklistické dopravy na území hl. m. Prahy v roce 2003 (příloha: projekty MHMP-cyklo-2003) na pracovní skupině pro cyklistiku sdružení Oživení, Děti Země, CEB a Partnerství. Na nebezpečný přechod upozorňoval i další zastupitel MČ Praha 4 Daniel Mourek. Materiál byl projednán za účasti radního Šteinera 3.6.2003.

Citace z dokumentu Projekty MHMP-cyklo-2003 – 13:
„Vídeňská u Michelského lesa (K2): Výstavba v místě současného přechodu pro chodce; náklady 1,5 mil. Kč“

Do krčského lesa denně chodí stovky lidí a všichni, kdo přicházejí od autobusů od Kačerova musejí přejít bez semaforů jeden ze dvou nebezpečných přechodů. Proti nim se od sídliště Krč řítí auta rychlostí často dvojnásobně přesahující povolenou rychlost.

„Je to strašné neštěstí. Na problém upozorňuji radnici již třetím rokem. Šokuje mne, že pánové Heroudek a Šteiner opakovaná upozornění ignorovali. Nelze postupovat způsobem, že se problémem začnu zabývat, až když je někdo zabit. Vedoucí odboru Heroudek takto selhal opakovaně (viz nedávná nehoda na tramvajové trati na Barrandov) a ukazuje se, že nedokáže pracovat koncepčně a řeší věci až když se stane neštěstí. Je na čase, aby radnice našla nového ředitele odboru. Pozůstalí by se měli s radnicí soudit o odškodné, radnice prokazatelně věděla o nebezpečném přechodu,“ vyjádřil se ke smrti cyklisty zastupitel MČ Praha Petr Štěpánek.

Fotogalerie

Ani takhle silný provoz nebyl důvodem k umístění světelného přechodu Přechod přes Vídeňskou ulici (stav 16.8.2005) Chodci se snaží přejít na přechodu přes Vídeňskou Vídeňská ulice na mapě Prahy s vyznačením kritického místa
tisková zpráva Oživení – Bohemian Greenways, www.greenways.cz, 17.08.2005
Do vaší knihovny
Blogy

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

 ()
2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | včera

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

 ()
Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

 ()
Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska, bylo potřeba se podívat po další výzvě. Koukám do mapy, vzpomínám, jaké že to mám cyklo sny, až mě z toho vytrhne Peťa s dotazem, jestli jsme vůbec byli v Budapešti s kolama?No vida, na kole…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

 ()
Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras vyhlášených Evropskou asociací pro pěší turistiku. Její celková délka je přibližně 7 100 km. Začíná v Norsku na Severním mysu /Nordkapp/, vede Skandinávií k jihu a trajektem překračuje Kattegat…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

 ()
Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po nezbytných vyšetřeních se ukázalo, že celý problém není tak závažný, jak se zdálo. Jen nám s Líbou pro zbytek roku musely na výlety stačit domácí lesy, luhy a háje. Ne, že by to vadilo???? Pro mě…
Aar | 23.03.2024

O čem se mluví:

Cestování na kole Karel znovu na cestě dnes v 17:23
Vyjížďky, srazy, akce Postřižinský cyklootvirák dnes v 16:04
NEcyklo Ukrajina 43 dnes v 15:24
Komentáře k blogu Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část dnes v 15:09
Elektrokola Elektro fatbike na dlouhé trasy dnes v 14:24
Cestování na kole Sevilla a jižní španělsko vůbec 2024/4 dnes v 13:27
Komentáře k blogu Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část dnes v 13:25
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

237 cyklistů (15 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu…
Peggy | včera

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024