reklama

Dětské odrážedlo Intrea Junior

Dalšími v pořadí testovaných strojů jsou odrážedla Junior od společnosti Intrea. Jak se na nich dětem jezdilo a jak s nimi byli spokojeni rodiče, to se dočtete v naší recenzi.

Dětské odrážedlo Intrea Junior 12 brake
Dětské odrážedlo Intrea Junior 12 brake
Foto: Petr Vít, NaKole.cz

Společnost Intrea dala redakci NaKole.cz k dispozici hned dva modely odrážedel. Konstrukce obou odrážedel je prakticky stejná, liší se pouze brzdami. Dalším rozdílem, důležitým hlavně pro přítomné děti, byly odlišné barvy a motivy zvířátek na rámech strojů.

Na první pohled působí solidním dojmem, který potvrzují i technické parametry. Podle výrobce snese odrážedlo zatížení do 75 kg. Při našem testu jsme to vyzkoušeli, a skutečně, Junior vydržel i jízdu s dospělým člověkem. Děti okamžitě zaujmou veselé obrázky velryby a papouška na rámu, stejně jako živé barvy odrážedla.

Pro rodiče budou ale zřejmě mnohem důležitější technické údaje, které jsme naměřili – především hmotnost stroje a výška sedátka. Odrážedla Junior jsou vyladěná na co nejnižší váhu – mezi testovanými modely patří k nejlehčím s 3,9 kg (bez brzd). U varianty s brzdou jsme v redakci naměřili 4,2 kg. Stejně tak důležité je pohodlné přenášení. I tady zaznamenala odrážedla Junior úspěch. Rodiče, kteří odrážedlo na delších cestách (a že se procházky s odrážedlem opravdu prodlouží) musí nosit, ocení snadný úchop za rámovou trubku.


Foto: Petr Vít, NaKole.cz

Minimální výška sedátka odpovídá dětem ve věku dvou let. Tento údaj 34 cm od země je ostatně nejčastější hodnotou, která se mezi odrážedly vyskytla, a je tak možné ho považovat za jakýsi standard. Nastavení výšky sedátka, jak můžeme potvrdit z vlastních zkušeností, je nutné upravit zhruba 2–3× do roka podle toho, jak dítě roste. K tomu je u Juniora potřeba použít klíč. I když jde o poměrně snadnou záležitost, některé maminky se trochu obávaly, že doma nebudou mít správnou velikost klíče po ruce. Na druhou stranu, mohou si být jisté, že zvolené řešení patří mezi nejbezpečnější.

Pokud už je řeč o bezpečnosti, odrážedla Intrea Junior standardně neobsahují žádné ostré hrany nebo výstupky, o které by se malý špunt mohl případně zranit. Proto jsou šrouby představce zakryté plastovým uzávěrem. Za plus navíc můžeme považovat i textilní ochranu řídítek, která mírní následky případného pádu.

I při jízdě potvrdil Junior svůj dojem „vychytaného“ kolečka. Prakticky všechny maminky hodnotily ovládání při jízdě a schopnost manévrování na jedničku. Široké pláště při jízdě dobře odpružily nerovnosti terénu. Vyplétaná kola na hliníkových ráfcích působí velmi solidním dojmem, přitom ale nepřidávají odrážedlům na hmotnosti. Kola jsou nafukovací, takže občas se vyplatí zkontrolovat tlak v duších. Zajímavé je řešení ventilků, které jsou ohnuté a usnadňují tak nasazení hustilky. To někdy bývá potíž především u malých průměrů kol.


Foto: Petr Vít, NaKole.cz

Zvláštní kapitolou jsou i brzdy, které vyvolávají občas polemiku. Jak ukázal test, brzdy pro řadu rodičů neznamenají automaticky symbol bezpečnosti, mnohem spíš záleželo na schopnostech malého cyklisty. Proto mají na trhu své místo modely s brzdou i bez ní. „Osm z deseti prodaných odrážedel má brzdu,“ říká k tomu majitel společnosti Intrea Dan Pilát. Podle něj je ale mnohem důležitější právě kvalita dodávaných brzd a jejich přizpůsobení dětské síle a schopnosti dávkovat brzdnou sílu. Intrea, která odrážedla Junior navrhla a sama je vyrábí, se brzdami intenzivně zabývá také v souvislosti se svým hlavním zaměřením, kterým jsou koloběžky.

Oranžové odrážedlo Junior, které bylo brzdami vybaveno, fungovalo v každém případě bezchybně. Dvouleté děti zvládly brzdit bez problémů a také podle maminek brzdy působily bezpečně.

Vzhledem ke své propracovanosti a parametrům je cena Juniorů překvapivě nízká – společně se dvěma dalšími odrážedly je nejlevnější v rámci testovaného vzorku. Odrážedlo Intrea Junior pořídíte v základní verzi, tedy bez brzdy za 1 390 Kč, verze s brzdou je o 200 Kč vyšší.

Celkové hodnocení

Intrea Junior působí jako standardní solidní a propracované odrážedlo. Návrháři si pohráli s detaily, aby model dobře sedl dětem i rodičům a zároveň svojí cenou neudělal díru do rodinného rozpočtu.
Hodnocení NaKole.cz: kvalita za rozumnou cenu.

Název: Odrážedlo Intrea Junior (modrý bez brzd)
Cena: 1390 Kč
Doporučený věk: 2+
Rám: Ocelový
Kola: 12" nafukovací, hliníkové ráfky
Hmotnost: 3,9 kg
Nosnost: 75 kg
Výška sedátka: 34–43 cm
Vybavení: Vyplétaná kola, bez brzdy
Prodejce: Intrea

Název: Odrážedlo Junior 12 brake (oranžový s brzdami)
Cena: 1590 Kč
Doporučený věk: 2,5+
Rám: Ocelový
Kola: 12" nafukovací, hliníkové ráfky
Hmotnost: 4,2 kg
Nosnost: 75 kg
Výška sedátka: 34–43 cm
Vybavení: Zadní V-brzda, vyplétaná kola
Prodejce: Intrea

Přečtěte si také:
Jak jsme odrážedla testovali

Fotogalerie

Dětské odrážedlo Intrea Junior 12 brake Dětské odrážedlo Intrea Junior Dětské odrážedlo Intrea Junior 12 brake Dětské odrážedlo Intrea Junior 12 brake Dětské odrážedlo Intrea Junior U obou modelů lze výšku sedla nastavit v rozmezí 34-43 cm. Zahnutý ventilek usnadňuje nasazení hustilky. Odrážedlo Junior 12 brake je vybaveno zádní brzdou typu V-brake. Brzdová páčka a detail rukojeti
redakce NaKole.cz, 08.11.2009
Blogy

Krušné hory - poslední třetina

 ()
Na Klínovec, nejvyšší horu Krušných hor, jsme vyjeli na kolách 5. 8. 2008. První noc v Krušných horách jsme strávili U Meluzíny.   srpen 2008: my 4 + Nick, auto v Perštejně, 5 dnů, 232 km, tudy:Údolíčko - Horní Halže - Klínovec - Boží Dar - Horní Blatná - Luby - Františkovy Lázně - Cheb - Jesenice…
Quatsch | 15.08.2017

Polsko – cesta majáků aneb na Hel za tuleni

„Tati, kdy mě konečně vezmeš k moři?“ ptá se můj syn, a tím tohle všechno vlastně začalo. Kam k moři? Předloni jsem byl na kole na Jadranu (Grada) a v horkách 40+ prohlásil, že k moři už mě nikdo nedostane. Takže musíme na sever – k Baltu. Při plánování cesty z ČR na sever Polska, jsem na netu…
malej-jarda | 13.08.2017

Jižní Morava na kole 2017

 ()
Jižní Morava jako dobrá alternativa pro cyklotrip 2017. Tak dopadlo mé cestování na kole pro letošek. Již každoročně podnikám několika denní výlet, cyklo putování, po vybrané zemi Evropy. Tak jako např. v roce 2015 Maďarsko, Slovinsko nebo v roce 2016 Srbsko, Rumunsko - Banát. A proč Jižní Morava…
Marťas004 | 07.08.2017

Z Bratiskavy kolem Balatonu, přes termální lázně a podél Neziderského jezera

 ()
Když se moji přátelé zmínili, že by chtěli jet kolem Balatonu a k Neziderskému jezeru, zbystřil jsem, protože to byla jedna z cest, která mě lákala. Z původního zájmu se nakonec stala realita a tak jsme na začátku července vyjeli na cestu kolem Balatonu a podél Neziderského jezera. Naše cesta vedla…
Asterix | 04.08.2017

V Moravském krasu na kole

Poznat Moravský kras na kolech. To byl náš cíl, když jsme vyrazili ve třech – rodiče s desetiletým synem. Přes akční pobyty na internetu jsme si měsíc předem zamluvili hotel Stará škola ve Sloupu. Pokud se budete v této oblasti na kolech pohybovat, snad vám pomohou náledující zkušenosti. 15. 7.…
VLB | 03.08.2017

O čem se mluví:

Cestování na kole Jizera - až z Rumburka :-) dnes v 10:49
Komentáře k blogu Polsko – cesta majáků aneb na Hel za tuleni dnes v 08:30
NEcyklo LIDL pro cyklisty VII dnes v 08:20
Vyjížďky, srazy, akce Dětské MTB závody Bikeclinic Cup 2017 - Letiště Točná dnes v 06:20
NEcyklo Co vás zaujalo 166. včera v 22:52
Technické rady Náhrada převodníku Shimano M580 44 zubů. včera v 22:28
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

271 cyklistů (16 přihlášených)

Krušné hory - poslední třetina

Na Klínovec, nejvyšší horu Krušných hor, jsme vyjeli na kolách 5. 8. 2008. První noc v Krušných horách jsme…
Quatsch | 15.08.2017

Polsko – cesta majáků aneb na Hel za tuleni

„Tati, kdy mě konečně vezmeš k moři?“ ptá se můj syn, a tím tohle všechno vlastně začalo. Kam k moři?…
malej-jarda | 13.08.2017

Jižní Morava na kole 2017

Jižní Morava jako dobrá alternativa pro cyklotrip 2017. Tak dopadlo mé cestování na kole pro letošek. Již…
Marťas004 | 07.08.2017