reklama

Dětské odrážedlo Intrea Junior

Dalšími v pořadí testovaných strojů jsou odrážedla Junior od společnosti Intrea. Jak se na nich dětem jezdilo a jak s nimi byli spokojeni rodiče, to se dočtete v naší recenzi.

Dětské odrážedlo Intrea Junior 12 brake
Dětské odrážedlo Intrea Junior 12 brake
Foto: Petr Vít, NaKole.cz

Společnost Intrea dala redakci NaKole.cz k dispozici hned dva modely odrážedel. Konstrukce obou odrážedel je prakticky stejná, liší se pouze brzdami. Dalším rozdílem, důležitým hlavně pro přítomné děti, byly odlišné barvy a motivy zvířátek na rámech strojů.

Na první pohled působí solidním dojmem, který potvrzují i technické parametry. Podle výrobce snese odrážedlo zatížení do 75 kg. Při našem testu jsme to vyzkoušeli, a skutečně, Junior vydržel i jízdu s dospělým člověkem. Děti okamžitě zaujmou veselé obrázky velryby a papouška na rámu, stejně jako živé barvy odrážedla.

Pro rodiče budou ale zřejmě mnohem důležitější technické údaje, které jsme naměřili – především hmotnost stroje a výška sedátka. Odrážedla Junior jsou vyladěná na co nejnižší váhu – mezi testovanými modely patří k nejlehčím s 3,9 kg (bez brzd). U varianty s brzdou jsme v redakci naměřili 4,2 kg. Stejně tak důležité je pohodlné přenášení. I tady zaznamenala odrážedla Junior úspěch. Rodiče, kteří odrážedlo na delších cestách (a že se procházky s odrážedlem opravdu prodlouží) musí nosit, ocení snadný úchop za rámovou trubku.


Foto: Petr Vít, NaKole.cz

Minimální výška sedátka odpovídá dětem ve věku dvou let. Tento údaj 34 cm od země je ostatně nejčastější hodnotou, která se mezi odrážedly vyskytla, a je tak možné ho považovat za jakýsi standard. Nastavení výšky sedátka, jak můžeme potvrdit z vlastních zkušeností, je nutné upravit zhruba 2–3× do roka podle toho, jak dítě roste. K tomu je u Juniora potřeba použít klíč. I když jde o poměrně snadnou záležitost, některé maminky se trochu obávaly, že doma nebudou mít správnou velikost klíče po ruce. Na druhou stranu, mohou si být jisté, že zvolené řešení patří mezi nejbezpečnější.

Pokud už je řeč o bezpečnosti, odrážedla Intrea Junior standardně neobsahují žádné ostré hrany nebo výstupky, o které by se malý špunt mohl případně zranit. Proto jsou šrouby představce zakryté plastovým uzávěrem. Za plus navíc můžeme považovat i textilní ochranu řídítek, která mírní následky případného pádu.

I při jízdě potvrdil Junior svůj dojem „vychytaného“ kolečka. Prakticky všechny maminky hodnotily ovládání při jízdě a schopnost manévrování na jedničku. Široké pláště při jízdě dobře odpružily nerovnosti terénu. Vyplétaná kola na hliníkových ráfcích působí velmi solidním dojmem, přitom ale nepřidávají odrážedlům na hmotnosti. Kola jsou nafukovací, takže občas se vyplatí zkontrolovat tlak v duších. Zajímavé je řešení ventilků, které jsou ohnuté a usnadňují tak nasazení hustilky. To někdy bývá potíž především u malých průměrů kol.


Foto: Petr Vít, NaKole.cz

Zvláštní kapitolou jsou i brzdy, které vyvolávají občas polemiku. Jak ukázal test, brzdy pro řadu rodičů neznamenají automaticky symbol bezpečnosti, mnohem spíš záleželo na schopnostech malého cyklisty. Proto mají na trhu své místo modely s brzdou i bez ní. „Osm z deseti prodaných odrážedel má brzdu,“ říká k tomu majitel společnosti Intrea Dan Pilát. Podle něj je ale mnohem důležitější právě kvalita dodávaných brzd a jejich přizpůsobení dětské síle a schopnosti dávkovat brzdnou sílu. Intrea, která odrážedla Junior navrhla a sama je vyrábí, se brzdami intenzivně zabývá také v souvislosti se svým hlavním zaměřením, kterým jsou koloběžky.

Oranžové odrážedlo Junior, které bylo brzdami vybaveno, fungovalo v každém případě bezchybně. Dvouleté děti zvládly brzdit bez problémů a také podle maminek brzdy působily bezpečně.

Vzhledem ke své propracovanosti a parametrům je cena Juniorů překvapivě nízká – společně se dvěma dalšími odrážedly je nejlevnější v rámci testovaného vzorku. Odrážedlo Intrea Junior pořídíte v základní verzi, tedy bez brzdy za 1 390 Kč, verze s brzdou je o 200 Kč vyšší.

Celkové hodnocení

Intrea Junior působí jako standardní solidní a propracované odrážedlo. Návrháři si pohráli s detaily, aby model dobře sedl dětem i rodičům a zároveň svojí cenou neudělal díru do rodinného rozpočtu.
Hodnocení NaKole.cz: kvalita za rozumnou cenu.

Název: Odrážedlo Intrea Junior (modrý bez brzd)
Cena: 1390 Kč
Doporučený věk: 2+
Rám: Ocelový
Kola: 12" nafukovací, hliníkové ráfky
Hmotnost: 3,9 kg
Nosnost: 75 kg
Výška sedátka: 34–43 cm
Vybavení: Vyplétaná kola, bez brzdy
Prodejce: Intrea

Název: Odrážedlo Junior 12 brake (oranžový s brzdami)
Cena: 1590 Kč
Doporučený věk: 2,5+
Rám: Ocelový
Kola: 12" nafukovací, hliníkové ráfky
Hmotnost: 4,2 kg
Nosnost: 75 kg
Výška sedátka: 34–43 cm
Vybavení: Zadní V-brzda, vyplétaná kola
Prodejce: Intrea

Přečtěte si také:
Jak jsme odrážedla testovali

Fotogalerie

Dětské odrážedlo Intrea Junior 12 brake Dětské odrážedlo Intrea Junior Dětské odrážedlo Intrea Junior 12 brake Dětské odrážedlo Intrea Junior 12 brake Dětské odrážedlo Intrea Junior U obou modelů lze výšku sedla nastavit v rozmezí 34-43 cm. Zahnutý ventilek usnadňuje nasazení hustilky. Odrážedlo Junior 12 brake je vybaveno zádní brzdou typu V-brake. Brzdová páčka a detail rukojeti
redakce NaKole.cz, 08.11.2009
Blogy

Poslední cesta

 ()
S Pavlem, s mým úžasným manželem, cestovatelem tělem i duší jsme letos plánovali cestu do Persie, k Perskému zálivu a zpátky, 4 až 5 měsíců na kole. Nedostala jsem neplacené volno, rozhodli jsme se cestu odložit na příští rok a letos vyrazili "jenom" na Balkán, Řecko mělo být otočným bodem. Během…
pavelv | 15.11.2017

Vzpomínka na Krále LP 2013

V návaznosti na známý kultovní článek „Jak jsem jel Krále Šumavy" bych ráda zveřejnila svůj pohled na „věc", jíž bezesporu tato sadomasochistická akce je. Naštěstí se mi zmíněný článek dostal do ruky až po absolvování mého prvního ročníku. Vše v něm popisované je totiž pravda pravdoucí, ale nejsem…
Martynka | 09.11.2017

Nejsou Chřiby jako Chřiby

Chřiby jsou krásné a pro kolo i zajímavé, proto mě docela mrzelo, že jsou pro mě docela z ruky. Nějak před třemi týdny jsem se chtěl alespoň na mapě podívat kde a jaké by se tam daly naplánovat nové trasy a pokud by bylo opravdu hezky tak bych si tam kolem …
Lelek-nakole | 05.11.2017

Expedice 114 - Jizerské hory

Je čtvrtek , 22. června, okolo čtvrt na jedenáct, když vystupujeme se sousedem Pepou v Tanvaldu, z lehce zpožděného rychlíku od Prahy. V tu dobu už máme za sebou pár hodin cesty. Z našeho města X jsme vyrazili časně ráno, přesněji v půl páté. Při tom jsme zavzpomínali, jak jsme jezdili, oba,…
Stanley58 | 29.10.2017

Reportáž psaná na kole 1.

 ()
Jezdím do práce na kole. Pokud máte takového kolegu nebo kolegyni, prosím, ušetřete je soucitných pohledů a poznámek, a to i když prší nebo mrzne. Máme pro to určitě svoje důvody. Třeba se nám nechce řídit, nemáme na autobus, přináší nám to radost z pohybu, z překonání sebe samého nebo jsme nějak…
Martynka | 04.10.2017

O čem se mluví:

NEcyklo Úpadek výbavy na hory před 16 minutami
Zaujalo 175 dnes v 20:00
Komentáře k článkům Třeboňsko na kole: Jindřichův Hradec – Nežárka dnes v 19:50
Cestování na kole Jaké to bylo dneska 70. dnes v 18:36
Komentáře k blogu Poslední cesta dnes v 18:26
Technické rady Na těžko, s přívěsem.. dnes v 18:08
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

189 cyklistů (22 přihlášených)

Poslední cesta

S Pavlem, s mým úžasným manželem, cestovatelem tělem i duší jsme letos plánovali cestu do Persie, k Perskému…
pavelv | 15.11.2017

Vzpomínka na Krále LP 2013

V návaznosti na známý kultovní článek „Jak jsem jel Krále Šumavy" bych ráda zveřejnila svůj pohled na „věc",…
Martynka | 09.11.2017

Nejsou Chřiby jako Chřiby

Chřiby jsou krásné a pro kolo i zajímavé, proto mě docela mrzelo, že jsou pro mě docela z ruky.…
Lelek-nakole | 05.11.2017