Posázaví, aneb zpráva o jednom výletu

O tom, jak to vypadá, když se parta pražských hasičů a jejich přátel vypraví na výlet do Posázaví.

Toho sluníčka mohlo být tedy míň...
Foto: Petr Bíza

Protože času na přípravu nebylo mnoho, rozhodlo se, že tentokrát pojedeme okolo Vltavy, uhneme na Sázavu, podél ní do Českého Šternberku, pak doleva na Kutnou Horu, ke Kolínu do Tří Dvorů a podél Labe přes Poděbrady a Nymburk zpět do Prahy. Trasu jsme upřesňovali cestou, podle toho, kdo si co pamatoval. A protože počasí bylo tradičně suprové, byl to pohodový víkend.
Cesta okolo dolního toku Sázavy se sice moc jet nedala, nicméně jsme ji bez úhony absolvovali. Jen jsme zjistili, že není brod jako brod. U jedné chatové osady u Sázavy přitéká z pravé strany potůček. Přes potůček mostek, vedle mostku brod. Slabší povahy jedou přes mostek ale Květa se mnou razí heslo „Když je brod, má se brodit“. Květa se rozjela, já za ní, Květa vjela do vody, najednou jí zmizelo přední kolo v hlubinách, Květa celá zmizela ve vodě. Jen tak tak jsem se jí vyhnul a projel brod. Až potom jsme zjistili, že místní chataři pořádali nějakou pařbu a aby jim nezteplal soudek s pivem, vykopali pro něj v potoce hrobeček. A jelikož je nenapadlo lepší místo, tak ho vykopli uprostřed brodu. Alespoň bylo zase něco k smíchu.

Oprava píchlé duše

V městečku Sázava jsme našli vodácký kemp – sice bez vodáků, ale zato s fungujícím bufíkem.
Druhý den jsme pokračovali přes Český Šternberk a Kutnou Horu do Třech Dvorů. To je zase domovská ves moje a Sašova, popis událostí raději vynechám. Jen se omezím na konstatování, že místní obyvatelé i po letech na návštěvu pražských hasičů vzpomínají.
V neděli byl záměr dojet po cyklostezce na soutok Labe s Cidlinou, kde je vyhlášená výletní restaurace s ještě vyhlášenější česnečkou (kterou jsme všichni potřebovali). Bohužel jsme přijeli brzo, česnečka ještě nebyla uvařená a nám nabídli „čekající“ pivo. K našemu dalšímu působení na tomto krásném kousku Polabí už jenom dodám, že odpoledne byla naložena kola do vleku a celá naše squadra azzura se do Prahy raději nechala odvézt. Tím jsme výrazně přispěli k bezpečnosti a plynulosti silničního provozu. A tak skončil další výlet za krásami naší země.

Podívejte se ještě na několik fotografií z cesty Posázavím.

Další cesty:
Na kole do Benátek (2003)

Toho sluníčka mohlo být tedy míň... Před odjezdem Z výletu do Posázaví Z výletu do Posázaví Z výletu do Posázaví Z výletu do Posázaví Z výletu do Posázaví Z výletu do Posázaví
Petr Bíza, 05.04.2009

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku nechali v zádech a najednou to bylo krásné! Zelené kopce, jurty, krávy, koně. Konečně tak, jak jsem si to vysnila. V kamenitém sjezdu, kdy to kluci napálili a my se s Šárkou naopak zpozdily,…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme peníze na obživu, tak se nedivte, že se nám po jídle nechtělo „civilizaci" hned zase opouštět. Ještě jsme si chtěli někam zajít na kafe (tedy na čaj) a trochu otdychať. Moc možností tu…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…