reklama

Obyvatelé Prahy 5 chtějí jezdit na kole

Přes 400 občanů podepsalo petici, která požaduje od radnice Prahy 5 větší podporu cyklistické dopravy. Starosta Prahy 5 Milan Jančík se však k tomuto požadavku staví nepříliš vstřícně.

Reakce starosty MČ Praha 5 na podněty občanů, aby řešení lávky přes ulici K Barrandovu počítalo také s cyklisty.
Reakce starosty MČ Praha 5 na podněty občanů, aby řešení lávky přes ulici K Barrandovu počítalo také s cyklisty.
Foto: Václav Vrtal

Cyklostezky přitom hrály důležitou roli ve volebním programu ODS Prahy 5 na období 2002–2006. „Vybudujeme systém propojených cyklostezek od Smíchovského nádraží a ostatních okrajových stanic metra (Radlická, Jinonice) na celém území městské části“, slibovala místní organizace ODS před volbami v roce 2002. Po vítězství v komunálních volbách z její kanditátky vzešel kromě starosty Jančíka také současný radní pro dopravu Vojtěch Zapletal.

V posledních čtyřech letech přitom radnice Prahy 5 neudělala pro podporu cyklistiky na svém území prakticky nic. „Z hlediska cyklistického pruhu je nutno si uvědomit, že by vždy měl navazovat na další část, tj. buď cyklistickou trasu či stezku, která v dané oblasti však není,“ vysvětluje Ivan Růžička, vedoucí oddělení dopravy Prahy 5. Budování stezek pro cyklisty tak končí ještě dříve, než vůbec začalo.

Jízda na kole má mnoho pozitivních aspektů. Pravidelná cesta do práce nebo do školy na kole prospívá tělu i duši. Vyšší podíl cyklistické dopravy ulevuje přecpaným dopravním tepnám a kolo také znamená menší znečištění ovzduší. Jak ukázal výzkum mezi Pražany v roce 2002, hlavní bariérou používání jízdního kola v Praze je kromě osobních důvodů hlavně obava o vlastní bezpečnost v automobilovém provozu.

Právě oddělení cyklistické a pěší dopravy od automobilů na Praze 5 je hlavním požadavkem petice. Její autoři požadují vybudovat souvislé spojení mezi Starým a Novým Barrandovem a také umožnit výletníkům vyjet z Barrandova bezpečně směrem na Slivenec, do Chuchelského háje a dále do oblasti Českého krasu. Posledním bodem je pěší a cyklistické propojení Barrandova a Slivence přes rychlostní komunikaci K Barrandovu. V současné době je běžné, že do 200 m vzdálené školy jsou slivenecké děti nuceny dojíždět autobusem.

Fotogalerie

Reakce starosty MČ Praha 5 na podněty občanů, aby řešení lávky přes ulici K Barrandovu počítalo také s cyklisty. Tento chodník by se podle petice mohl stát stezkou pro pěší a cyklisty. Tento chodník by se podle petice mohl stát stezkou pro pěší a cyklisty.
Redakce NaKole.cz, 23.10.2006
Do vaší knihovny
Blogy

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

 ()
3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

 ()
2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

 ()
Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

 ()
Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska, bylo potřeba se podívat po další výzvě. Koukám do mapy, vzpomínám, jaké že to mám cyklo sny, až mě z toho vytrhne Peťa s dotazem, jestli jsme vůbec byli v Budapešti s kolama?No vida, na kole…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

 ()
Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras vyhlášených Evropskou asociací pro pěší turistiku. Její celková délka je přibližně 7 100 km. Začíná v Norsku na Severním mysu /Nordkapp/, vede Skandinávií k jihu a trajektem překračuje Kattegat…
šíp | 14.04.2024

O čem se mluví:

Technické rady Co s řopíkem? 2 před 16 minutami
Cestování na kole Směr Provence na e-kole dnes v 10:15
Elektrokola Elektro fatbike na dlouhé trasy dnes v 09:47
Komentáře k blogu Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část dnes v 08:23
Ostatní – cyklo Jaké to bylo 146. včera v 23:39
Technické rady Technické dotazy a poznatky II včera v 21:10
Komentáře k blogu Jak jsem očuchával bikepacking - poprvé včera v 20:58
Vyjížďky, srazy, akce Návrhy na jarní sraz 2024 včera v 20:56
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

254 cyklistů (9 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024